Mladic Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Det blir jo det i det andre leddet. Så det nå. Rettet opp spørsmålet til et nytt et. Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 (endret) Så det nå. Rettet opp spørsmålet til et nytt et. Endret 22. november 2013 av Aleks855 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Edit 2: Hvorfor blir det plutselig fra ? Fordi det er integralet til det uttrykket. Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 (endret) Noen elementær måte å se følgende ulikhet på ? Likner litt på Jensens ulikhet, men klarer ikke helt sette sammen bitene. Endret 22. november 2013 av Nebuchadnezzar Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Hvilken regel bruker du for å få telleren til å bli 9? Lenke til kommentar
Pentel Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 (endret) . Helt vanlig brøkregning. Endret 22. november 2013 av Pentel 1 Lenke til kommentar
Potissimus Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Hvilken regel bruker du for å få telleren til å bli 9? Ganger 3 med teller og nevner. 3 i nevner forsvinner og 3*3 i teller blir 9 1 Lenke til kommentar
Futuredoc Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Hva betyr AE II BD? Dette er da i sammenheng med formlike figurer :S er en oppgave med en trekant som har blitt delt i to. Der vi nå har en firkant og en trekant. Så står dette som en opplysning:S Aldri sett det tegnet? Betyr det at siden AE er samsvarende til BD elno? Fikk ikke riktig svar når jeg tenkte sånn i hvert fall.. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 At linjen AE er parallell med linjen BD. Lenke til kommentar
Futuredoc Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 At linjen AE er parallell med linjen BD. Åhja ja! Logisk hehe takk! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Nokon som er god på statistikk her? Sannsynlighetstetthet. Ventetida på bussen t har sannsynlighetstetthet y. Anta at du tar bussen 300 ganger. Kva er sannsynligheten for at du må vente til saman minst 16 timar? Eg har kome fram til: P(300X>16*60) = 1-CDF(300X,960) = 0.4624, men usikker på om det er riktig framgangsmåte. Kjem fram til same svar av å ta 16*60/300 = 3.2 og P(X>3.2) = 0.4624. Lenke til kommentar
Futuredoc Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 At linjen AE er parallell med linjen BD. Takk =) men hvordan kan man finne lengden til ukjente sider når det er en firkant og en trekant som er formlike?:S Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 En firkant og en trekant er ikke formlike. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 . Helt vanlig brøkregning. Ganger 3 med teller og nevner. 3 i nevner forsvinner og 3*3 i teller blir 9 Åja! Jeg har helt glemt enkel brøkregning. Takk! Nokon som er god på statistikk her? Sannsynlighetstetthet. Ventetida på bussen t har sannsynlighetstetthet y. Anta at du tar bussen 300 ganger. Kva er sannsynligheten for at du må vente til saman minst 16 timar? Eg har kome fram til: P(300X>16*60) = 1-CDF(300X,960) = 0.4624, men usikker på om det er riktig framgangsmåte. Kjem fram til same svar av å ta 16*60/300 = 3.2 og P(X>3.2) = 0.4624. Jeg er ikke så mye til hjelp, men jeg skal ha statistikk neste år. Hvilke andre temaer enn sannsynlighet lærer man om? Lenke til kommentar
Futuredoc Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 En firkant og en trekant er ikke formlike. Såpass vet jeg =) men når du deler en firkant i to så er det jo to trekanter! Er bare en forferdelig rar oppgave der de deler en trekant i to, slik at de får en trekant og en firkant, i en og samme trekant!=) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Såpass vet jeg =) men når du deler en firkant i to så er det jo to trekanter! Er bare en forferdelig rar oppgave der de deler en trekant i to, slik at de får en trekant og en firkant, i en og samme trekant!=) Kan du legge ut heile oppgåva? Det blir rotete når du skriv litt og litt informasjon. Gjerne med bilete/teikning. Er det ein trekant eller firkant som blir delt? Korleis blir den i så fall delt og kva veit du? Lenke til kommentar
Futuredoc Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 (endret) Kan du legge ut heile oppgåva? Det blir rotete når du skriv litt og litt informasjon. Gjerne med bilete/teikning. Er det ein trekant eller firkant som blir delt? Korleis blir den i så fall delt og kva veit du? Oppgave 4.4! Endret 22. november 2013 av Futuredoctor Lenke til kommentar
nojac Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 (endret) Hva betyr AE II BD? Dette er da i sammenheng med formlike figurer :S er en oppgave med en trekant som har blitt delt i to. Der vi nå har en firkant og en trekant. Så står dette som en opplysning:S Aldri sett det tegnet? Betyr det at siden AE er samsvarende til BD elno? Fikk ikke riktig svar når jeg tenkte sånn i hvert fall.. Poenget er at AEC er formlik med BDC. Ikke se på firkanten. Endret 22. november 2013 av nojac Lenke til kommentar
Futuredoc Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Poenget er at AEC er formlik med BDC. Ikke se på firkanten. Åhja! åh herregud går det ann å være så tullete. Hehe takk =) når gir det selvfølgelig mening! Lenke til kommentar
Lami Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Skjønner ikke her. Vet at det er -3/2AB + 3/2AC. Men så videre? Skal jeg finne AD eller?? Skjønner meg ikke på dette vektorgreiene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå