Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Den enorme matteassistansetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva betyr AE II BD? Dette er da i sammenheng med formlike figurer :S er en oppgave med en trekant som har blitt delt i to. Der vi nå har en firkant og en trekant. Så står dette som en opplysning:S Aldri sett det tegnet? Betyr det at siden AE er samsvarende til BD elno? Fikk ikke riktig svar når jeg tenkte sånn i hvert fall..

Lenke til kommentar

Nokon som er god på statistikk her? Sannsynlighetstetthet.

Ventetida på bussen t har sannsynlighetstetthet y.

50, 0<=t<=10}\atop<br>\text{0, ellers}} \right.

Anta at du tar bussen 300 ganger. Kva er sannsynligheten for at du må vente til saman minst 16 timar?

Eg har kome fram til: P(300X>16*60) = 1-CDF(300X,960) = 0.4624, men usikker på om det er riktig framgangsmåte. Kjem fram til same svar av å ta 16*60/300 = 3.2 og P(X>3.2) = 0.4624.

Lenke til kommentar

chart?cht=tx&chl= \frac{3}{\frac{4}{3}} = \frac{3\cdot 3}{4}. Helt vanlig brøkregning.

Ganger 3 med teller og nevner. 3 i nevner forsvinner og 3*3 i teller blir 9 :)

Åja! Jeg har helt glemt enkel brøkregning. Takk!

Nokon som er god på statistikk her? Sannsynlighetstetthet.

Ventetida på bussen t har sannsynlighetstetthet y.

p><p>\text{0, ellers}} \right.

Anta at du tar bussen 300 ganger. Kva er sannsynligheten for at du må vente til saman minst 16 timar?

Eg har kome fram til: P(300X>16*60) = 1-CDF(300X,960) = 0.4624, men usikker på om det er riktig framgangsmåte. Kjem fram til same svar av å ta 16*60/300 = 3.2 og P(X>3.2) = 0.4624.

Jeg er ikke så mye til hjelp, men jeg skal ha statistikk neste år. Hvilke andre temaer enn sannsynlighet lærer man om?

Lenke til kommentar

Såpass vet jeg =) men når du deler en firkant i to så er det jo to trekanter! Er bare en forferdelig rar oppgave der de deler en trekant i to, slik at de får en trekant og en firkant, i en og samme trekant!=)

Kan du legge ut heile oppgåva? Det blir rotete når du skriv litt og litt informasjon. Gjerne med bilete/teikning.

Er det ein trekant eller firkant som blir delt? Korleis blir den i så fall delt og kva veit du?

Lenke til kommentar

Kan du legge ut heile oppgåva? Det blir rotete når du skriv litt og litt informasjon. Gjerne med bilete/teikning.

Er det ein trekant eller firkant som blir delt? Korleis blir den i så fall delt og kva veit du?

Oppgave 4.4!

post-323007-0-02024400-1385147928_thumb.jpg

Endret av Futuredoctor
Lenke til kommentar

Hva betyr AE II BD? Dette er da i sammenheng med formlike figurer :S er en oppgave med en trekant som har blitt delt i to. Der vi nå har en firkant og en trekant. Så står dette som en opplysning:S Aldri sett det tegnet? Betyr det at siden AE er samsvarende til BD elno? Fikk ikke riktig svar når jeg tenkte sånn i hvert fall..

Poenget er at AEC er formlik med BDC. Ikke se på firkanten.

Endret av nojac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...