GarethBale Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Hei! Sitter fast på en oppgave som gjelder derivasjon av logaritmefunksjoner(den naturlige).Funksjonen jeg skal derivere er ln √(x/2) På forhånd takk. Lenke til kommentar
Potissimus Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Hei! Sitter fast på en oppgave som gjelder derivasjon av logaritmefunksjoner(den naturlige). Funksjonen jeg skal derivere er ln √(x/2) På forhånd takk. Tips: kjerneregel Lenke til kommentar
Unkn0wngenius Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Hei! Trenger hjelp på en oppgave som omhandler å finne optimal pris med forskjellige forutsetninger. X = 900000 - 3000PC = 25000000 +100X Jeg skal nå finne optimal pris, først for å maksimere samfunnsøkonomisk overskudd, og så der tilbyder har monopol. Det jeg har kommet frem til er jo at om jeg tar P*X så får eg at P = 150. Problemet mitt er at jeg vet ikke om dette gjelder i monopol, eller for å maksimere samfunnsøkonomisk overskudd. Mitt største problem er dog at jeg skal finne ut størreslen på subsidiene også, og her er jeg helt blank. All hjelp settes stor pris på! Lenke til kommentar
Sa2015 Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Hei !Jeg slite sånn skikkelig med sannsynlighet ! og nå sitter jeg fast på denne oppgaven her!Du trekker tilfeldig ett kort fra en kortstokk. Undersøk om hendelsene er uavhengige.a)konge og kløverb)spar og svart (kløver og spar er svarte farger)c)hjerter og ruter d)honnøkort og hjerter (knekt, dame, konge og ess er honnøkort) Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Hei! Sitter fast på en oppgave som gjelder derivasjon av logaritmefunksjoner(den naturlige). Funksjonen jeg skal derivere er ln √(x/2) På forhånd takk. Fikk du den til? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Hei ! Jeg slite sånn skikkelig med sannsynlighet ! og nå sitter jeg fast på denne oppgaven her! Du trekker tilfeldig ett kort fra en kortstokk. Undersøk om hendelsene er uavhengige. a)konge og kløver b)spar og svart (kløver og spar er svarte farger) c)hjerter og ruter d)honnøkort og hjerter (knekt, dame, konge og ess er honnøkort) Hva er sannsynligheten for at du trekker en konge? Og hha er sannsynligheten for at du trekker en konge hvis du trekker fra bare kløverkortene? Lenke til kommentar
Sa2015 Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Hva er sannsynligheten for at du trekker en konge? Og hha er sannsynligheten for at du trekker en konge hvis du trekker fra bare kløverkortene? Har ikke peiling..kan jo ingenting om sannsynligheten jeg .. vansklige grier! Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Klarer ikke denne.. Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Klarer ikke denne.. Hva forstår du ikke? Variabelen x er antall dager uti april. Om du f.eks. skal finne snødybden 1. april setter du x=1, da vil svaret, altså y, vise snødybden 1.april. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Har ikke peiling..kan jo ingenting om sannsynligheten jeg .. vansklige grier! Hvor mange kort er det i en kortstokk? Og hvor mange konger? Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Hva forstår du ikke? Variabelen x er antall dager uti april. Om du f.eks. skal finne snødybden 1. april setter du x=1, da vil svaret, altså y, vise snødybden 1.april. Kan du vise hvordan man kommer frem til svaret då? Lenke til kommentar
Sa2015 Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Hvor mange kort er det i en kortstokk? Og hvor mange konger? er det ikke 52 da? har ikke peiling hvor mange konger det er.. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Hjelp! Jeg skjønner ingenting av dette: Er sin C = CB/CA eller? Sinus C er jo måtstående/hypo altså CB/CA er det ikke? Men jeg får jo ingenting ut av det. Jeg må få frem en c og 2 og R så jeg kan vise at svaret blir 2R * sin C = c Lenke til kommentar
Dipol Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Hjelp! Jeg skjønner ingenting av dette: Er sin C = CB/CA eller? Sinus C er jo måtstående/hypo altså CB/CA er det ikke? Men jeg får jo ingenting ut av det. Jeg må få frem en c og 2 og R så jeg kan vise at svaret blir 2R * sin C = c http://no.wikipedia.org/wiki/Sinussetningen 1 Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 hint: sentral-og periferivinkler Lenke til kommentar
Potissimus Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 er det ikke 52 da? har ikke peiling hvor mange konger det er.. Hvor mange sorter er det i en kortstokk? Har aldri hørt at spar har 12 konger f.eks .. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 hint: sentral-og periferivinkler Ja S er sentralvinkel til C så S er da 2*C? Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Kan du vise hvordan man kommer frem til svaret då? Nei, men kan prøve å hjelpe deg til å løse den selv... hvilken x må du sette dersom du skal finne snødybden 5. april? Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Ja S er sentralvinkel til C så S er da 2*C? ja, vinkel ASB = 2 vinkel ACB = 2 vinkel C Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Nei, men kan prøve å hjelpe deg til å løse den selv... hvilken x må du sette dersom du skal finne snødybden 5. april? 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå