AppelsinMakrell Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Et spørsmål. I stykket: 4+(-6)+10. Blir begge + - da? + og - blir -, så det blir 4-6+10 Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Skjønner bare ikke det som skjer på siste linjen. Herfra har både teller og nevner negativt fortegn, og herfra kan man se på det som at man har faktoren -1 både i teller og nevner, og kan strykes. 1 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Noen som kan forklare denne for meg? matte.jpg http://gyazo.com/5c02a4cf6a77857a59fc80af46c0c077 Angående den oppgaven ovenfor med 2013 fakultet, så ganger jeg ut og deriverte. Da får jeg svaret: Hvor x^2013 blir 0^2013 = 0, så jeg står igjen med 32. Dette er samme svaret som jeg fikk når jeg forsøkte å kjøre formelen (fg)'=f'g+fg'. Kan dette være rett, eller tilfeldighet? Hadde inntrykk av at det var helt feil metode, ettersom jeg deriverer hele 2013 ganger. Eller er det slik at jeg kan gjøre det på denne måten, fordi alle andre ledd vil inneholde en x, og dermed bli lik 0? Lenke til kommentar
Fadbjythlbffj Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Har noen forslag til fremgangsmåte på denne oppgaven? Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Har noen forslag til fremgangsmåte på denne oppgaven? oppgave 3.png hint, sjekk f(R_o) f(2R_o) etc 2 Lenke til kommentar
RaidN Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Og husk at f(2R0) = 2R02/(2R0)2 2 Lenke til kommentar
Fadbjythlbffj Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Takk for tipsene. Tror jeg løste den Lenke til kommentar
gratlas Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 http://gyazo.com/5c02a4cf6a77857a59fc80af46c0c077 Angående den oppgaven ovenfor med 2013 fakultet, så ganger jeg ut og deriverte. Da får jeg svaret: Hvor x^2013 blir 0^2013 = 0, så jeg står igjen med 32. Dette er samme svaret som jeg fikk når jeg forsøkte å kjøre formelen (fg)'=f'g+fg'. Kan dette være rett, eller tilfeldighet? Hadde inntrykk av at det var helt feil metode, ettersom jeg deriverer hele 2013 ganger. Eller er det slik at jeg kan gjøre det på denne måten, fordi alle andre ledd vil inneholde en x, og dermed bli lik 0? Hvilket nivå er denne matematikken? Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Det er fra en Matematikk 1 online-test på NTNU. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 (endret) Vrien sannsynlighets nøtt!Anne strever med matteoppgaver, det er 8 totalt og hver oppgave har 5 svaralternativ, men på syv av oppgavene kan hun luke bort 2 av alternativene. Hva er sannsynligheten for at hun får nøyaktig tre oppgaver riktig om hun gjetter seg gjennom alle oppgavene?(Alle alternativene er like sannsynlige) FASIT: 26.6% sannsynlighet Edit: Det jeg er ute etter, er fremgangsmåten. Har prøvd alt mulig nå. Endret 4. september 2013 av QBab Lenke til kommentar
RaidN Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 (endret) Vrien sannsynlighets nøtt! Anne strever med matteoppgaver, det er 8 totalt og hver oppgave har 5 svaralternativ, men på syv av oppgavene kan hun luke bort 2 av alternativene. Hva er sannsynligheten for at hun får nøyaktig tre oppgaver riktig om hun gjetter seg gjennom alle oppgavene? (Alle alternativene er like sannsynlige) FASIT: 26.6% sannsynlighet Edit: Det jeg er ute etter, er fremgangsmåten. Har prøvd alt mulig nå. Sannsynligheten for å få 3 riktige er P(3 riktige på de syv første,men feil på nr 8) + P(2 riktige på de syv første, og riktig på nr 8). Nr 8 er altså den med 1/5 sjangs for å gjette riktig. Slik skrev jeg det opp: Endret 4. september 2013 av RaidN Lenke til kommentar
Error Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 (endret) http://m.wolframalpha.com/input/?i=differentiate+1%2F%282%285-3x%5E4%29%5E2%29&x=0&y=0 Hvorfor får man det svaret? Hvis u = 5-3x^4 og u' = -12x^3 y = 2u^-2 y' = -4u^-3 * -12x^3 y' = 48x^3/(5-3x^4)^3 Jeg får altså 48 og ikke 12. Hvorfor? Endret 4. september 2013 av Error Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 y er ikke lik 2u^-2.. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Fordi du har ganga med to i staden for å dele på 2. Lenke til kommentar
Ramboms Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Hei, kan noen hjelpe meg med denne oppgaven? 2(3-2)-3(4+2)+(-2)(-3) ? eg starter jo med parantesene der den første blir 1 og den andre 6. dei to siste kan eg vel ikke gjer noe med siden det ikke er noe å rekne ut. så da kommer eg frem til : 2 1 -3 6 +(-2)(-3) men siden det ikke står noe mellom 2(3-2) så forstår eg ikke hvordan eg skal legge dette i hop, er det pluss, minus osv? og dei to siste parantesene forstår eg ikke hvordan eg skal legge dei i hop, blir det +5 siden - og - blir + ? hehe håper noen kan svare Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 (endret) Sånn behandler man parentesene Endret 4. september 2013 av Aleks855 Lenke til kommentar
Ramboms Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Se der ja da kom svaret snikende, takker så mye. Nå er det bare å pugge. Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Se der ja da kom svaret snikende, takker så mye. Nå er det bare å pugge. GLHF! Sånn for enkelhets skyld så anbefaler jeg å ta en titt på linken i signaturen min. Har laga en del videoer om det med regnerekkefølge og slike ting. Kan være greit for pugginga sin del Lenke til kommentar
clueless1995 Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Trenger hjelp med et lite stykke. R2 og integralregning:http://bildr.no/view/Uy94cTVMSvaret skal være det samme, bare at nevner ikke er opphøyd i andre. Kan noen forklare metode/fremgangsmåte? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Substitusjon, set u = e^x + 1. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå