Janhaa Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 R1: VEKTORER Kan noen hjelpe meg med 145? javel, hjelpe deg med 145????????????? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-cvVoQz Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 javel, hjelpe deg med 145????????????? Ja, det hadde vært hyggelig! Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Ja, det hadde vært hyggelig! sorry, så ikke oppgava di v = [x, y] dvs P = v / |v| = [x, y] / sqrt(x^2 + y^2) denne (P) har retning som v og lengde 1... du kan du prøve sjøl... evt sett inn f. eks. v = [2, 3] Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 sikker på at du har derivert riktig i 4. linje. Jeg fikk nemlig: 1 4 6 4 1, og da passer dette med Pascal's trekant og binomialformelen... altså ?? stemmer dette EspenolPSPDS..... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-cvVoQz Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 sorry, så ikke oppgava di v = [x, y] dvs P = v / |v| = [x, y] / sqrt(x^2 + y^2) denne (P) har retning som v og lengde 1... du kan du prøve sjøl... evt sett inn f. eks. v = [2, 3] Takk for hjelpen Lenke til kommentar
TastyFroyo Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 I logikk betyr "A eller B" at A er sann eller at B er sann, eller at begge er sanne. Hvis jeg skal bevise kan jeg heller bevise , men hvis jeg beviser , vil det også bevise den første implikasjonen? Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Noen som kan forklare meg hvorfor 2.65c) ikke kan faktoriseres? Er det fordi jeg står igjen med x^2+1 til slutt? Dumt spørsmål.. Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Hvis jeg skal bevise kan jeg heller bevise , men hvis jeg beviser , vil det også bevise den første implikasjonen? Ja, om vi har at eller at , så vil . (V-en betyr eller på logikkspråk) gjelde -- og det er nettopp den kontrapositive implikasjonen til (opp-ned V-en betyr og). 1 Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Hei! Hvorfor er det sånn? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 (4-5x) er det samme som (4-5x) / 1. Når man ganger to brøker, ganger man teller med teller, og nevner med nevner og setter på felles brøkstrek. Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Takk Ett til spørsmål.. hvordan finner jeg fellesnevner på denne type oppgaver? Lenke til kommentar
Fadbjythlbffj Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Denne er jeg helt blank på. Noen kloke hoder som ser hvordan dette skal gjøres? Volumet til en kule med radius r er gitt ved .Bestem radien uttrykt ved V Jeg prøvde meg på en omskrivning, som endte opp som tredjeroten av (3V over 4π). Om dette i det hele tatt er riktig blir det veldig knotete å regne med videre i oppgaven (skal finne absolutt og relativ endring til radien når volumet (1) fordobles og (2) tredobles) Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 (endret) ZuxBigTaim: Generelt vil produktet av alle nemnarane vere fellesnemnar. Det gjeld alltid, men gjev ikkje alltid den enklaste utrekninga. I tilfelle som det er det ikkje mogeleg å faktorisere nokon av nemnarane, og fellesnemnar vil vere akkurat det, produktet av dei to nemnarane. Denne er jeg helt blank på. Noen kloke hoder som ser hvordan dette skal gjøres? [...] https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1534833 Endret 2. september 2013 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 (endret) ZuxBigTaim: Generelt vil produktet av alle nemnarane vere fellesnemnar. Det gjeld alltid, men gjev ikkje alltid den enklaste utrekninga. I tilfelle som det er det ikkje mogeleg å faktorisere nokon av nemnarane, og fellesnemnar vil vere akkurat det, produktet av dei to nemnarane. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1534833 Hva gjør jeg med tellerene da? F.eks den med 2/x + 1/x+1 edit: forsto det.. Sliter mer med denne... Endret 2. september 2013 av ZuxBigTaim Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Det er fire oppgåver på det biletet, so hadde jo vore greit om du sa kva for ein det var ... Men gitt at det er d): Finn fellesnemnar for alle småbrøkane, og gang oppe og nede med denne. Då kan du korte bort alle smånemnarane, og du sit att med ein enkel brøk. Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Det er fire oppgåver på det biletet, so hadde jo vore greit om du sa kva for ein det var ... Men gitt at det er d): Finn fellesnemnar for alle småbrøkane, og gang oppe og nede med denne. Då kan du korte bort alle smånemnarane, og du sit att med ein enkel brøk. Mente 2.310 d) jaaa.. blir aldri noe klokere .. Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Hvorfor regner man videre sånn? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Du kjem ikkje vidare. Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 (endret) Feilpost. Endret 3. september 2013 av Selvin Lenke til kommentar
lilepija Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Noen som kan hjelpe meg med dette:Finn verdien av t når vinkelen mellom a=(3,1,0) og b=(t,0,1) er 45 grader.Eller vet at svaret er: sqrt5/2.Men hvordan regner man ut denne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå