Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Den enorme matteassistansetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

80% er feil. Svaret er 90% uansett antall jenter og gutter i klassen. Læreren tok altså feil under retterunden. Egentlig burde alle prøvene vært rettet på nytt, men det er mye jobb. Det er sikkert et bevist valg å slippe den jobben, selv om noen fikk ufortjente poenger. Du fikk i hvert fall ditt til slutt.

 

Forhåpentligvis tar han det opp i klassen senere og forklarer løsningen.

Man har null forståelse for prosentregning dersom en mener at svaret er 80%. Jeg synes det er ille om læreren sier at "begge svarene er riktig", kanskje spesielt dersom det bare er for å slippe arbeid med retting.

 

edit: Siden jeg ser at dere allerede har fått tilbake prøven ser jeg forsåvidt hvorfor det ble gjort, så lenge han/hun understreker at det er bare er ett riktig svar. Jeg har dog fortsatt vanskelig for å forstå hvordan en person som underviser i matematikk klarte å gi feil svar her.

 

Takk for svar!

Skal få læreren til å forklare oppgaven til klassen, slik at hele klassen får vite hvilket svar som er riktig.

 

Kan forøvrig legge til at læreren nektet første gangen jeg tok det opp (og sa svaret var 80%), måtte 10 minutter med forklaring til før hun rettet det....

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Skal få læreren til å forklare oppgaven til klassen, slik at hele klassen får vite hvilket svar som er riktig.

 

Kan forøvrig legge til at læreren nektet første gangen jeg tok det opp (og sa svaret var 80%), måtte 10 minutter med forklaring til før hun rettet det....

For å dra det til det ekstreme så ville en med denne logikken kommet frem til at dersom halvparten av jentene og halvparten av guttene spiller fotball så er det ingen som ikke spiller fotball.

Lenke til kommentar

Fikk 80-85% rett på Statistikk eksamen på uis :)

 

Vet ikke karakter enda, men sjekket løsningsforslag

 

Har matte 2 på tirsdag, det går veldig bra, så håper på en A :) Takker for alle som har tatt seg tid på fritiden til å hjelpe meg med spørsmål jeg har hatt dette semesteret.

 

Og igjen, lykke til på eksamen for de som ikke har hatt den enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...