Gjest Slettet+5132 Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 80% er feil. Svaret er 90% uansett antall jenter og gutter i klassen. Læreren tok altså feil under retterunden. Egentlig burde alle prøvene vært rettet på nytt, men det er mye jobb. Det er sikkert et bevist valg å slippe den jobben, selv om noen fikk ufortjente poenger. Du fikk i hvert fall ditt til slutt. Forhåpentligvis tar han det opp i klassen senere og forklarer løsningen. Man har null forståelse for prosentregning dersom en mener at svaret er 80%. Jeg synes det er ille om læreren sier at "begge svarene er riktig", kanskje spesielt dersom det bare er for å slippe arbeid med retting. edit: Siden jeg ser at dere allerede har fått tilbake prøven ser jeg forsåvidt hvorfor det ble gjort, så lenge han/hun understreker at det er bare er ett riktig svar. Jeg har dog fortsatt vanskelig for å forstå hvordan en person som underviser i matematikk klarte å gi feil svar her. Takk for svar! Skal få læreren til å forklare oppgaven til klassen, slik at hele klassen får vite hvilket svar som er riktig. Kan forøvrig legge til at læreren nektet første gangen jeg tok det opp (og sa svaret var 80%), måtte 10 minutter med forklaring til før hun rettet det.... Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Takk for svar! Skal få læreren til å forklare oppgaven til klassen, slik at hele klassen får vite hvilket svar som er riktig. Kan forøvrig legge til at læreren nektet første gangen jeg tok det opp (og sa svaret var 80%), måtte 10 minutter med forklaring til før hun rettet det.... For å dra det til det ekstreme så ville en med denne logikken kommet frem til at dersom halvparten av jentene og halvparten av guttene spiller fotball så er det ingen som ikke spiller fotball. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Kan forøvrig legge til at læreren nektet første gangen jeg tok det opp (og sa svaret var 80%), måtte 10 minutter med forklaring til før hun rettet det.... Du bør klage på læreren, dette er fullstendig uakseptabelt. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Har læreren ut dette året, får håpe på en bedre lærer til neste år. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Hvordan skriver jeg inn "mindre/større enn" og "mindre/større eller erlik enn" ? For tex-tagen, har du sett denne? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1080165 Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 For tex-tagen, har du sett denne? http://www.diskusjon...owtopic=1080165 Har brukt det en del, men fant ikke tegnet når jeg såg igjennom tråden. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 (endret) Har brukt det en del, men fant ikke tegnet når jeg såg igjennom tråden. Er under fyrste punkt, Pluss, minus, ganging, brøk, ulikskapar, stryking. Endret 26. mai 2013 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Er under fyrste punkt, Pluss, minus, ganging, brøk, ulikskapar, stryking. Leste bare pluss og minus, hoppen glatt over.. Skal sjekke bedre neste gang Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Leste bare pluss og minus, hoppen glatt over.. Skal sjekke bedre neste gang Var ikkje meint som noko kritikk, berre nemnte kor det var å finne. Veit det er fort gjort å ikkje sjå slikt. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Var ikkje meint som noko kritikk, berre nemnte kor det var å finne. Veit det er fort gjort å ikkje sjå slikt. Oppfattet det ikke som kritikk, heller hjelp Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Fikk 80-85% rett på Statistikk eksamen på uis Vet ikke karakter enda, men sjekket løsningsforslag Har matte 2 på tirsdag, det går veldig bra, så håper på en A Takker for alle som har tatt seg tid på fritiden til å hjelpe meg med spørsmål jeg har hatt dette semesteret. Og igjen, lykke til på eksamen for de som ikke har hatt den enda. 1 Lenke til kommentar
lilepija Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 (endret) Har gått i stå nå. hvordan løser jeg disse og hvordan var reglene til en ukjent eksponential? 1.[tex]\e^x=\7[\tex] 2.[tex]\e^-3x=\8[\tex] Endret 26. mai 2013 av lilepija Lenke til kommentar
lilepija Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 (endret) Har gått i stå nå. hvordan løser jeg disse og hvordan var reglene til en ukjent eksponential? 1.[tex]e^x=7[\tex] 2.[tex]e^-3x=8[\tex] Endret 26. mai 2013 av lilepija Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 (endret) Har gått i stå nå. hvordan løser jeg disse og hvordan var reglene til en ukjent eksponential? 1. 2. Her må du bruke logaritmeregler, husk at . Endret 26. mai 2013 av Selvin Lenke til kommentar
lilepija Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Her må du bruke logaritmeregler, husk at . Blir det da: 1. x= lg 7 / lg e ?? Lenke til kommentar
RaidN Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 e^x = 7 ln e^x = ln 7 x ln e = ln 7 x = ln 7 (Fordi ln e = 1) Lenke til kommentar
lilepija Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 e^x = 7 ln e^x = ln 7 x ln e = ln 7 x = ln 7 (Fordi ln e = 1) Takk, når du skrev dette kom det i minne div. logaritme-regler Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Takk, når du skrev dette kom det i minne div. logaritme-regler Det du skrev, , er også riktig. Det er mer naturlig å skrive svaret slik RaidN gjorde det da. Lenke til kommentar
lilepija Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Kan jeg skrive denne slik: ln(6x+1)-ln x =2 ----> setter ln x= y 5y+1-y=2 4y+1 =2 4y=2-1 Y = 1/4, ln x= 1/4. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå