Nebuchadnezzar Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Du glemmer at dr = cos t dt 1 Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Dette er litt flaut, men ser ikke hvordan de kommer fra til følgende. Potensrekke, forholdstest, jeg ser ikke helt hvordan læreren stryker disse tallene for å få det han får etter å ha satt opp an+1/an Stryker man ikke på kryss? til høyre og venstre for gangetegnet Hvis noen kunne skrevet eller tegnet på litt mer utfyllende hvordan han kommer fram til x/5 .... så hadde jeg blitt glad. Forstår bare ikke først og fremst hvorfor noe blir stående og noe blir borte Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Du glemmer at dr = cos t dt Ahhh. Tusen takk! Lenke til kommentar
D3f4u17 Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 (endret) Dette er litt flaut, men ser ikke hvordan de kommer fra til følgende. Potensrekke, forholdstest, jeg ser ikke helt hvordan læreren stryker disse tallene for å få det han får etter å ha satt opp an+1/an Stryker man ikke på kryss? til høyre og venstre for gangetegnet Hvis noen kunne skrevet eller tegnet på litt mer utfyllende hvordan han kommer fram til x/5 .... så hadde jeg blitt glad. Forstår bare ikke først og fremst hvorfor noe blir stående og noe blir borte Hjelper dette? (Det var for øvrig en parentes som manglet. Tegnet inn med rødt nedenfor.) Endret 19. mai 2013 av D3f4u17 1 Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Hjelper dette? (Det var for øvrig en parentes som manglet. Tegnet inn med rødt nedenfor.) tusen hjertlig takk, det hjalp kjempe mye evig takknemlig Lenke til kommentar
Leif-Reidar Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Hvordan deriverer jeg ln(100/x)? Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Kjerneregel, eller evt. bruk (igjen) at . Lenke til kommentar
Leif-Reidar Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 men hvordan deriverer jeg ln(100-x)? Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 (endret) Er en del "problemer" i tråden for de som er så heldige og kom opp i matteeksamen dette året De fleste får mens fasiten gir . Noen formeninger? . De fleste får mens fasiten gir Hva er rett og hva er galt? Endret 19. mai 2013 av Svigermors drøm Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Er en del "problemer" i tråden for de som er så heldige og kom opp i matteeksamen dette året De fleste får mens fasiten gir . Noen formeninger?. De fleste får mens fasiten gir Hva er rett og hva er galt? fasit er feil, dere har rett Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 men hvordan deriverer jeg ln(100-x)? Fortsatt kjerneregelen. Lenke til kommentar
RaidN Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 men hvordan deriverer jeg ln(100-x)? ln(u)' = (1/u)*u' Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 fasit er feil, dere har rett Føler du svarte så raskt, vet ikke helt om du snakker sant eller tuller med oss Lenke til kommentar
Benjamin Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Føler du svarte så raskt, vet ikke helt om du snakker sant eller tuller med oss Han snakker sant, fasiten er feil på de oppgavene. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 men hvordan deriverer jeg ln(100-x)? Du følger ikke regelen Jaffe har gitt deg. ln(100/x) = ln(100) - ln(x) Dette klarer du vel å derivere? Lenke til kommentar
D3f4u17 Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 (endret) Føler du svarte så raskt, vet ikke helt om du snakker sant eller tuller med oss Du kan bruke Wolfram|Alpha for å sjekke svaret på den slags oppgaver. Endret 19. mai 2013 av D3f4u17 Lenke til kommentar
Leif-Reidar Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Takker folkens, er helt tåkete i hue for tiden.. Lenke til kommentar
lilepija Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 jeg klarer virkerlig ikke å forstå den her logaritmen. Hadde ikke teoretisk matte på videregående og holder på med r1+r2 nå. Så dette er helt nytt... Har gått gjennom boka, videoer av lektor Thunes, udl.no, google å allt. På wikipedia står det at naturlige logaritmer er: e^a = x. Da er a logaritmen til x. Men menes det i allt av logaritmer at potensen er logaritmen til svaret som over her? Trenger virkelig hjelp med dette Lenke til kommentar
lilepija Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Ja, nå har jeg sett den også. Er greit det han forklarer her. Men når man får dette i en mer komplisert form som ek. 2(lgx)^2. Hva vil egentlig dette si? Slik som 3/4 så er det 3 stykker som skal deles på 4. Hvordan kan man forklare denne logaritmen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå