Frexxia Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Nullpunktene til sinus er ikke så vanskelig å finne ut av, tenk på enhetssirkelen. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Nullpunktene til sinus er ikke så vanskelig å finne ut av, tenk på enhetssirkelen. enhetssirkelen blir vinkler? sin 0 og sin 180 blir 0? hahaha jeg er helt borte. Lenke til kommentar
Mystikal1 Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Kan noen hjelpe meg? Jeg har Casio fx-9860GII og sliter med en sannsynlighetsoppgave i R1. På et lærerrom er det 32 filologer og 20 realister. Av disse 52 lærerne velger vi ut fem stykker. a) Sett opp uttryket som viser sannsynligheten for at x av de fem lærerne er realister. P(x realister) = 20Px * 32P(5-x) / 52P5 b) Lag en tabell over sannsynlighetsfordelingen og illustrer den med et søyleprogram. Jeg plottet dette inn på kalkulatoren og leser av tabellen: 0 Realister = 2.4E - 3 1 Realister = 5.6E - 3 2 Realister = 0.0105 3 Realister = 0.0163 4 Realister = 0.0212 5 Realister = 0.0231 6 Realister = 0.0212 Hvorfor får jeg så rare tall? Hva er det jeg har gjort galt? Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 enhetssirkelen blir vinkler? sin 0 og sin 180 blir 0? hahaha jeg er helt borte. Forestill deg enhetssirkelen med et linjestykke som går fra origo og ut til et punkt på sirkelen. Da er x-koordinatet til punktet cosinus til vinkelen mellom linjestykket og positiv x-akse og y-koordinaten er sinus. Det vil si at sinus er 0 hver gang linjestykket ligger horisontalt, altså hvis og bare hvis vinkelen er et multiplum av pi. Se bilde her: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Unit_circle.svg Lenke til kommentar
g_threepwood Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 http://bildr.no/view/1450055 Noen som vet hvilke Euler-veier og Hamilton-sykler som finnes i de tre komponentene i grafen? Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Men her har du jo bare tatt deler av utrykket og forenklet? jeg har prøvd meg frem selv: (x^2y^-3)^2(x^2)^-1 / (1/2xy^2)^-3 (x^4*y*x) / (1/2^-3*x^-3*y) -> her er parantes bare for å vise. x^5*y / 1/2^-3*x^-3*y Er dette rett? Er dette ditt uttrykk? Isåfall har du tenkt riktig, men slurvet noen steder: Lenke til kommentar
Vintersola Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Se på de tre linjene i den røde boksen. I overgangen fra den øverste linja, til den midterste - hvor blir det av -3e^(-3x)?? Og fra den midterste, til løsningen - hvor blir det av -4? Jeg skjønner ikke hvordan de har gjort dette Lenke til kommentar
Henrik™ Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Fra den øverste til den midterste: -3e^(-3x) er slått sammen med det første leddet til en totalderivert. Deriver venstresiden i midterste linje, så ser du det. Den nederste linjen ser bare ut til å være en definisjon av Y, som de kanskje bruker til et eller annet. Løsningen er jo y = Ce^(3x) - 4/3, der C er en konstant, som du trenger en betingelse for å finne. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Ordet «totalderivert» vert gjerne brukt om noko litt anna forøvrig. Sagt på ein annan måte er det berre brukt produktregelen for derivasjon «baklengs», i staden for å gå frå til går ein frå i fyrste linje til i andre linje, der og . Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Har alltid sagt at jeg er er glad jeg går skole under nye reformen, at alle fag er 10sp. Så jeg bare har 3 eksamener hvert semester. Trekker det nå tilbake. I sannsynlighet har ting vært "barneskirenn" helt opp til regresjonsanalyse. Er så gresk for meg, da jeg ikke syntes det ligner på annen sannsynlighet/statistikk. Åmå (5p faget) har pensum til hypotesetesting, og det er en lek. Det som også er rart, at på eksamen, så er det et krav om at vi må svare bra på 2 av 3 oppgaver (som er er merket). Og disse er alltid oppgaver om regresjonsanalyse. Jeg snakket med læreren, og sa at man i teorien, kan ha 80% riktig på eksamen, men svare feil/dårlig på de merkede oppgavene på eksamen og fortsatt stryke! Han svarte med å si at det er så relevant del i pensumet, sucks. 1 uke snart igjen, og jeg forstår ikke mye. Noen som har noe gode linker på regresjonsanalyse 1-2-3 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Okay heldags nærmer seg. Gjør atm eksamen høst R1 fra 2011 nå. Ser på en funksjon jeg ikke skjønner hva de har gjoet i løsningen. Se: Der helt til høyre. Hvordan får de det til å bli x^2 + 2 * x * trekantx + (trekantx)^2? :/ Er det en regel her eller? Lenke til kommentar
Henrik™ Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Pluss og minus kansellerer? Antar at du mener fra helt til høyre i linje to til venstre i linje 3. Lenke til kommentar
Alex T. Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Okay heldags nærmer seg. Gjør atm eksamen høst R1 fra 2011 nå. Ser på en funksjon jeg ikke skjønner hva de har gjoet i løsningen. Se: Der helt til høyre. Hvordan får de det til å bli x^2 + 2 * x * trekantx + (trekantx)^2? :/ Er det en regel her eller? Ja, første kvadratsetning. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Jeg snakket med læreren, og sa at man i teorien, kan ha 80% riktig på eksamen, men svare feil/dårlig på de merkede oppgavene på eksamen og fortsatt stryke! Han svarte med å si at det er så relevant del i pensumet, sucks. 1 uke snart igjen, og jeg forstår ikke mye. Noen som har noe gode linker på regresjonsanalyse 1-2-3 Har ikke noen linker, dessverre, men hvis du kommer med noen eksempeloppgaver her så kan jeg nok hjelpe deg. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Et område F er begrenset av den rette linja y-2x=-4. Vi lar linja være med i F. F er grafområdet til en ulikhet. Skriv opp ulikheten når grafområdet inneholder punktet: a) (0,-5) b) (-5,0) c) (6,9) Forstod virkelig ikke noe av dette. Noen som kunne utdype det litt/hjelpe meg? Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 (endret) Det var en ekstremt knotete formulert oppgave. Jeg ANTAR at det er snakk om mengden av punkter under, på og over linjen, men slik det står kan det være mange løsninger på problemet. Endret 4. mai 2013 av Frexxia Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Er ikke poenget her at de to funksjonene må ha lik løsningsmengde når de er derivert? Og når de ikke er derivert egentlig siden derivasjon i et punkt impliserer kontinuitet i samme punktet. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Hva mener du med lik løsningsmengde? Derivasjon impliserer kontinuitet, ja. Så hvis funksjonen skal være deriverbar for x=1 (siden den åpenbart er deriverbar for alle andre x) får du to ligninger som må tilfredsstilles. Du har også to ukjente ... Lenke til kommentar
lando calrissian Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 (endret) Jeg sitter å gjør noen oppgaver i perspektivtegning. Kan noen se om jeg har løst denne oppgaver rett? og om ikke tegne inn hva som er feil? Takk Oppgave.doc Endret 5. mai 2013 av lando calrissian Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Hva mener du med lik løsningsmengde? Derivasjon impliserer kontinuitet, ja. Så hvis funksjonen skal være deriverbar for x=1 (siden den åpenbart er deriverbar for alle andre x) får du to ligninger som må tilfredsstilles. Du har også to ukjente ... Ja, altså at høyre og venstre grenseverdi i delingspunktet må være like for at den skal være deriverbar... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå