Diskutanten88 Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Heisann, noen som har mulighet til å hjelpe meg med en matteksamen og svarene på denne hadde jeg satt veldig pris på det. Bildene kom i litt feil rekkefølge ser jeg Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Du vil at noen skal regne gjennom en hel eksamen for deg? Kom med en oppgave du har problemer med og vis hvordan du har gått frem. Siden kan du hjelpes på rett vei. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Vi har mulighet til å hjelpe, men bare hvis du hjelper deg selv. Hva er det du lurer på og hva har du prøvd? 1 Lenke til kommentar
Diskutanten88 Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Heheh, er vel ikke allverden å regne for en som kan det her så jeg for meg. Vi er bare en hel klasse som egentlig lurer på fasiten Lenke til kommentar
lilepija Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Noen som kan hjelpe meg med hva jeg gjør feil i denne: Finne nullpunkt, altså f(x)=0 x^2+4x-5/2 =0 x(x+4)-5/2 =0 Gange med x x+4-5x/2 =0 Gange med 2 2x+8-5x = 0 2x-5x =8 -3x = 8 x = 8/3. Når jeg setter denne inn i ligningen skal jeg få null, men det får jeg ikke. Så da har jeg gjort noe feil underveis... Lenke til kommentar
Loff1 Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Hva skjer fra linje 2 til 3? Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 "x(x+4)-5/2 =0 Gange med x x+4-5x/2 =0 Gange med 2" Heg tuller du. Ser du hva du gjør feil? Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Heheh, er vel ikke allverden å regne for en som kan det her så jeg for meg. Vi er bare en hel klasse som egentlig lurer på fasiten Piece of cake! Det er mange her som er dritgode i matte og mer enn villige til å hjelpe dere hvis dere står fast på en oppgave, men det du spør om er slavearbeid. Poenget med denne tråden er å lære og lære bort matematikk. Ikke å få servert løsning på hele eksamener på sølvfat 1 Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Etterspør isåfall løsningsforslag i en seperat tråd. Kanskje noen er snille nok til å ta seg tid der. Lenke til kommentar
Diskutanten88 Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 hehehe, slavearbeid faktisk ,litt mer frivillig men:P Innbilte meg at hvis man hang på et matteforum så likte man kanskje å regne og hjelpe folk.. men men, da får man vente på offisielle svaret da Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Hei! Jeg skal ha med geogebra, maxima og gamle eksamener på eksamen, men må jeg brenne det ut på en CD eller kan jeg ha det på en ekstern HDD? Vet at minnepenn ikke er lov pga. at det kan være en 3G mottaker. :-) Lenke til kommentar
lilepija Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 "x(x+4)-5/2 =0 Gange med x x+4-5x/2 =0 Gange med 2" Heg tuller du. Ser du hva du gjør feil? Jeg ganger ut tallene? Kan jeg ikke gjøre det på den måten? hehehe, slavearbeid faktisk ,litt mer frivillig men:P Innbilte meg at hvis man hang på et matteforum så likte man kanskje å regne og hjelpe folk.. men men, da får man vente på offisielle svaret da Husk at dette er et forum der man kan få hjelp på oppgaver man ikke forstår eller ikke får til. Men å få hele svar på en enkelt oppgave, hva lærer man av det da? Er ikke meningen at andre skal ta faget for oss. Skjønner spm ditt, men tviler på at det er så mange som vil sitte å regne ut masse oppgaver for morsomhet Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Jeg ganger ut tallene? Kan jeg ikke gjøre det på den måten? Du har jo ikkje ganga ut noko, du har delt det fyrste leddet på x, og ganga det andre leddet med x. Du må jo ikkje gjere noko med likninga heller, du kan jo berre bruke andregradsformelen direkte. Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 hehehe, slavearbeid faktisk ,litt mer frivillig men:P Innbilte meg at hvis man hang på et matteforum så likte man kanskje å regne og hjelpe folk.. men men, da får man vente på offisielle svaret da Liker det jeg, og ja, det er frivillig arbeid. Men det å bare gi dere fasitsvar er ikke det jeg ser på som å hjelpe dere. Lurer dere på hvordan man løser en oppgave, spør for all del, så er det hjelp å få, men du lærer ikke stort av å bare få svarene Lenke til kommentar
lilepija Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Du har jo ikkje ganga ut noko, du har delt det fyrste leddet på x, og ganga det andre leddet med x. Du må jo ikkje gjere noko med likninga heller, du kan jo berre bruke andregradsformelen direkte. Hvordan gjør man det med andregradsformelen og brøk? Regner man det bare rett ut? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Hvordan gjør man det med andregradsformelen og brøk? Regner man det bare rett ut? Har ingenting å seie om det er heiltal eller brøkar i andregradsformelen, er berre å setje inn og rekne ut. Lenke til kommentar
lilepija Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Ok. Gjorde det. Men ble vist feil det også. Den brøken tar live av meg.... -4+-sqrt(16-4*5/2)/2 "bruker bare parantes for å vise hva som er under kvadratroten." -4+-sqrt(16-10)/2 + = 3,25 = 13/5 - = 0,75 = 3/5 Lenke til kommentar
Diskutanten88 Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Liker det jeg, og ja, det er frivillig arbeid. Men det å bare gi dere fasitsvar er ikke det jeg ser på som å hjelpe dere. Lurer dere på hvordan man løser en oppgave, spør for all del, så er det hjelp å få, men du lærer ikke stort av å bare få svarene Setter pris på at du ønsker å lære oss, men idag trengte vi nok bare svaret.. Men forstår jeg må se andre steder etter hjelp, takk uansett Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Setter pris på at du ønsker å lære oss, men idag trengte vi nok bare svaret.. Men forstår jeg må se andre steder etter hjelp, takk uansett Ingen vits i å ta den tonen. Sett deg i vår situasjon. Ville du sittet og regnet gjennom matteboka for åttende trinn fordi noen på et forum spurte om du gadd? Nei? Tenkte meg det. 5 Lenke til kommentar
Diskutanten88 Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Okey nå blir jeg irritert. Har ikke prøvd å være nedlatende eller frekk på noen måte, mente oppriktig hva jeg sa. Og ja? Hvis man henger på et matteforum på en lørdagskveld så regner jeg med man ikke har no spesielt problem med det? Da liker man tydligvis å regne..( Er også fra 1. semester på høyskolen).. folk som opparbeider seg mattekunnskap sitter på en usedvanlig høy hest iblant as, med en jævla "I shall not talk with the likes of you" holdning.. Virker som du er mer interresert i å framstå som smart som kan det her, framfor å hjelpe noen..Greit det er sikkert superenkel matte, men du får jo bare alle andre til å framstå som idiot ved å si sånt..Og hvis ikke du vil regne er det greit, men kan hende noen vil, så du trenger ikke si nei på vegne av alle som om det var en overordnet tankegang til alke som kan matte her inne.. Kanskje noen andre får et lite kick av å hjelpe 100 elever Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå