Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Den enorme matteassistansetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du bør vise fremgangsmåten i besvarelsen. Med mindre du har skriver tilkoblet kalkulatoren ville jeg brukt papir, penn og linjal som tekniske hjelpemidler.

Mulig jeg var uklar. Det jeg mente, var nettopp om man kunne bruke kalkulatoren eller program på maskin, og beskrive fremgangsmåte brukt på maskineriet på papir (input, taster trykket), og så konkludere med svaret til slutt?

 

Jeg er interissert i ordlyden "Tegn grafen..". Kan man tegne denne på maskin(vha. program), printe ut, beskrive fremgangsmåte/tankemåte, markere for eksempel topp-punkter og bunnpunkter (dersom det står "Finn ..." og ikke "Vis ved regning",) og levere sammen med besvarelse?

 

Uansett hvor sjarmerende det er å bruke gamlemåten, så er det trossalt en ny tidsalder, og alle hjelpemidler er tillatt. Jeg er bare interissert i hva som er "for mye" frihet ift. programmer. Et program som geogebra tegner jo hele grafen for deg, uten at man trenger å tenke på å regne ut verdier i tabell, og da må man jo egentlig kun tenke på å begrense intervallet til det som er relevant for oppgaven.

Endret av exonum
Lenke til kommentar

^ Har du den kjerneregelen? I boka mi er det en liste over derivasjonsregler, men det står ikke noe om hvor og når de skal brukes, eller hva reglene heter..

Er også veldig dårlig med eksempler.

 

Kjerneregelen slik det ble brukt i R1 var vel noe sånt som u' * v + u * v'.

Er det samme regel som blir brukt her?

Jeg ser ikke helt hvordan det blir gjort i hvert fall. Skjønner ikke helt..

Lenke til kommentar

^Åja.. Da får jeg prøve å se om jeg får det til etterpå.

-

2ake6x2.jpg

Har en annen oppgave her jeg ikke får til heller..

For det første, så trodde jeg at man endret fortegn når man flytter over på andre siden av likhetstegnet.

Hvorfor blir det da sin(0,5x)= - 1/3??

Det er jo minus foran både 1,5 og 0,5. Trodde det ble positvt når man flyttet over.

 

På nest siste linjen så står det x= -0,6796+ k osv..

Hva gjør de for å få 0,6796 og 6,963?

Og hvorfor bli det plutselig *4pi?

Lenke til kommentar

Hvilket nivå?

 

VGS - du får ikke vitnemål uten å ha minst 2 i alle fag. Da får du i stedet kompetansebevis, og har ikke bestått VGS, kun fullført. Av praktisk betydning: Du får ikke studiekompetanse, hverken generell eller spesiell, og får dermed ikke søke videre på høyskole, universitet og befalsutdanning.

Endret av exonum
Lenke til kommentar

Foreløpig er det mulig å ta opp igjen mens du tar VG3. Det er dog snakk om å endre systemet for privtisteksamener, uten at jeg vet noe mer om dette. Du må rett og slett høre med rådgiverene dine på skolen.

 

Også viktig å huske på at du får i utgangspunktet ikke fri til privatisteksamen - kun (godkjent/ikke godkjent) fravær, så du må planlegge dette opp mot tentamener og slikt, men skolen er nok behjelpelig når det kommer til stykket. :)

Endret av exonum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...