Zeph Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Det er ein til. Den skal ikkje vere der sidan du rekna feil i steget før, men er likevel feil. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Det er ein til. Den skal ikkje vere der sidan du rekna feil i steget før, men er likevel feil. Hvordan greier du å få dette med andre kvadratsetning? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 (endret) Kan ikke noen bare rette på den ene oppgaven, fremfor at jeg må sitte å vente i 30-40 minutter per mini hint, og må bruke 3-4 timer for å løse en simpel oppgave. Endret 27. januar 2013 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 (endret) Kan ikke du bare rette på feilene og prøve på nytt? Et annet enormt godt tips jeg benyttet meg av var å sette inn tall før og etter utregningen. Da er det meget enkelt å se hvor en trår feil. For å sjekke om denne overgangen er riktig, kan vi for eksempel sette inn t = 0, da får vi Altså er overgangen feil, og du kan sjekke den ut nøyere. Hvilket tall du bruker for å sjekke er ikke så nøye, er jeg usikker pleier jeg bare å sette inn 2-3 ulike tall mellom -5 og 5. Tilsvarende på neste overgang har du Som du og kan se ikke er helt riktig ved å sette inn for eksempel t = 1 eller t = 2. Dersom jeg setter inn 2-3 verdier, og får samme på høyre og venstresiden, er jeg rimelig sikker på at overgangen er gylig Det er og enklere å teste ut sluttuttrykket du fpr med det du begynnte med. Stemmer ikke disse, kan du teste overgang for overgang til du finner feilen din. Etterhvert når du regner mer og mer, vil du gjøre mindre og mindre feil. Og klare å løse disse oppgavene i en feil på egenhånd! Fantastisk! Endret 27. januar 2013 av Nebuchadnezzar 1 Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 går i vg1 og har matte 1T spørsmålet mitt er: Er det slik i disjunkte hendinger at det er kun to alternativer? Hva spør du om, egentlig? Hva mener du med alternativer? Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Hvordan utregner man og trekker sammen mattestykker med både addisjon og multiplikasjon ? 2/3 * 5/a * 1/2 * 7/3a Lenke til kommentar
Abdulaziz Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Hva spør du om, egentlig? Hva mener du med alternativer? tiktig eller galt og sånn men jaja det virker ikke som det er slik Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Hvordan utregner man og trekker sammen mattestykker med både addisjon og multiplikasjon ? 2/3 * 5/a * 1/2 * 7/3a Dersom oppgåva ser sånn ut: ... så er det berre å multiplisere ledd over og under streken: og korte det ned. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Hvordan greier du å få dette med andre kvadratsetning? På same måte som du alltid gjer. Ikkje bry deg om at det står 3t på det eine leddet. Kan ikke noen bare rette på den ene oppgaven, fremfor at jeg må sitte å vente i 30-40 minutter per mini hint, og må bruke 3-4 timer for å løse en simpel oppgave. Du har fått svar på kva som er feil. Har du prøvd på nytt? Du kan bruke http://www.wolframalpha.com/ om du berre vil ha fasit på ting. Der får du normalt ganske god forklaring på framgangsmåte og. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 tiktig eller galt og sånn men jaja det virker ikke som det er slik Hvis jeg forstår deg rett: To disjunkte hendinger trenger ikke nødvendigvis å utgjøre hele utfallsrommet. F.eks. hvis du kaster en terning. Da er det å få en sekser og det å få en firer to disjunkte hendelser. Men det er ikke slik at hvis du ikke får en sekser, så får du en firer. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Hei! Kunne noen hjulpet meg med oppgave B) her?: Det er ingen vits å bare gi meg en ligning eller noe, for jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal løse den generelt. Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 (endret) Hei! Kunne noen hjulpet meg med oppgave B) her?: Det er ingen vits å bare gi meg en ligning eller noe, for jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal løse den generelt. Det her er vel fysikk? Er egen tråd for fysikk http://www.diskusjon...owtopic=1062631 Endret 27. januar 2013 av Sveern Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Dersom oppgåva ser sånn ut: ... så er det berre å multiplisere ledd over og under streken: og korte det ned. Min feil.. Det skal være 2/3 * 5/a + 1/2 * 7/3a . Svaret skal bli 9/2a. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Min feil.. Det skal være 2/3 * 5/a + 1/2 * 7/3a . Svaret skal bli 9/2a. Multipliser oppe og nede på begge sider av plussteiknet, multipliser det eine leddet med eit eller anna for å få fellesnemner. Når nemner er lik kan du legge saman det over streken og korte ned. Fasit: Lenke til kommentar
Mystikal1 Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 (endret) Trenger hjelp til to oppgaver. Kan noen forklare meg hva jeg skal gjøre, uten å løse oppgavene for meg? 1) Faktoriser uttrykket x^3 + x^2 -4x -4 i lineære faktorer. 2) Vi har gitt f(x) = x^3 -x^2 -10x - 8 Regn ut f(4) og løs likningen f(x) = 0 Løs ulikheten x^3 -x^2 -10x - 8 < 0 Endret 28. januar 2013 av Mystikal1 Lenke til kommentar
whistle Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Hvis man har mengden A = {1,2,3,4,5,6,7}, da er jo delmengdene gitt ved 2^|A| = 2^7 = 128. også skal jeg finne alle delmengder som inneholder 1,2. Kan noen forklare meg hvordan jeg finner ut av det, og hvorfor? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Hvor mange delmengder har du av mengden B med elementene 3,4,5,6,7? Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 (endret) Hvor mange delmengder har du av mengden B med elementene 3,4,5,6,7? Størrelsen på potensmengden til B er |P(B)| = 25 = 32 Antall delmengder du har av en mengde er nemlig 2 opphøyd i antallet elementer i mengden. Dette kommer av at rekkefølgen ikke har noe å si, og at vi dermed kan summere for hvert enkel delmengde. n er antall elementer i mengden, m er antallet elementer i den aktuelle delmengden. .. osv. Endret 28. januar 2013 av Webmaster Esso Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Tror det var et retorisk spørsmål til Whistle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå