Janhaa Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 (endret) kan du ikke sette opp: for begge kurvene. intgrasjonsgrensene finnes ved å løse 2 lik. m/ 2 ukjente C: L: arealet, R: ca 41,7... === hvis jeg regna riktig... Endret 16. desember 2012 av Janhaa Lenke til kommentar
Lassen97 Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Hvordan regner jeg ut dette? -11 + 8a + (4 - 12a + 8b5 + 13) + 9c4 Lenke til kommentar
Lassen97 Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 8b5 skal være 8b i femte, det samme med 9c4. Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Se her .. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 trenger hjelp med en brøk oppg: På en skole er det 120 elever i 1.klasse. 100 elever i 2.klasse og 80 elever i 3.klasse. av elevene i 1.klasse er 2/3 jenter, i 2.klasse og 3.klasse er jenteandelene forhåndsvis 3/5 og 1/2. hvor mange jenter er det i alt på skolen? Lenke til kommentar
minotir Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Nederst på siden jeg linker til står det forklart hvordan jeg skal sette det opp, men jeg skjønner ikke greia med at (-1) blir tatt ut av stykket for så å bli satt inn igjen som 1n. Hvis noen kan forklare det så går nok dette bra http://www.elsiden.no/eltekn/magn/44innutk.htm Det haster litt.. Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 (endret) ln, som i naturlig logaritme? Først ganger de med -1 på begge sider av likningen, deretter brukes logaritmeregel. Det er ikke noe "1n" her slik jeg ser det helt nederst. Endret 16. desember 2012 av -sebastian- Lenke til kommentar
minotir Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 takk for svar! Jeg får se hva jeg får til. Om du har tid kan du kanskje hjelpe meg med dette stykket: det er "t" jeg skal ha tak i Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 trenger hjelp med en brøk oppg: På en skole er det 120 elever i 1.klasse. 100 elever i 2.klasse og 80 elever i 3.klasse. av elevene i 1.klasse er 2/3 jenter, i 2.klasse og 3.klasse er jenteandelene forhåndsvis 3/5 og 1/2. hvor mange jenter er det i alt på skolen? Hvis du ser på trinnene hver for seg får du at: Antall jenter i 1. klasse: Antall jenter i 2. klasse: Antall jenter i 3. klasse: Antall jenter i alt: Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 takk for svar! Jeg får se hva jeg får til. Om du har tid kan du kanskje hjelpe meg med dette stykket: det er "t" jeg skal ha tak i Er det lik noe? Lenke til kommentar
minotir Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 jeg vet ikke helt altså. kan du ikke se på det stykket neders på linken å gjør det på samme måte? Formelen jeg har i formelsamlinga er slik jeg har satt opp stykket over her. Lenke til kommentar
OpAmp Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 (endret) kan du ikke sette opp: for begge kurvene. intgrasjonsgrensene finnes ved å løse 2 lik. m/ 2 ukjente C: L: arealet, R: ca 41,7... === hvis jeg regna riktig... Det var det jeg gjorde først, men tydelig at jeg regnet feil, for du har fått riktig svar i følge fasit. Men i fasiten så har de bare brukt , de har droppet Veit du hvorfor? Endret 16. desember 2012 av Kam Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Det var det jeg gjorde først, men tydelig at jeg regnet feil, for du har fått riktig svar i følge fasit. Men i fasiten så har de bare brukt , de har droppet Veit du hvorfor? blir ikke dette likt ? Lenke til kommentar
sofia94 Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 (endret) Hei, Jeg trenger hjelp med to oppgaver. Håper noen kan ta seg tid til å hjelpe. Oppgave 1: Løs likningen x3+9/x2-9 = 4/x-3 Oppgave 2: Bestem a slik at x=3 blir en løsning av likningen x3 - 2x2 - 5x + a = 0. Løs likningen når a har denne verdien. Takk på forhånd :-) Setter pris på raskt svar og mellomregninger, slik at jeg kan se hvordan man går frem. :-) Endret 17. desember 2012 av sofia94 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Av og til har eg vore borti asymptoter som har hatt ein verdi av y. Eks: Eg får til dømes at y = 1 som asymptote, men likevel er f(8) = 1 Kva er greia med det, og er det noko ein må ta omsyn til? Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Av og til har eg vore borti asymptoter som har hatt ein verdi av y. Eks: Eg får til dømes at y = 1 som asymptote, men likevel er f(8) = 1 Kva er greia med det, og er det noko ein må ta omsyn til? Har du et eksempel på en funksjon? Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Nei, er ingenting i veien med det. Funksjonen vil ha y = 1 som horisontal asymptote, men krysser y = 1 uendelig mange ganger. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 x->uendelig Horisontal asymptote: Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 (endret) Det er ikke noen motsetning mellom å ha en horisontal asymptote og å ha den samme y-verdien som funksjonsverdi. Definisjonen på å ha en horisontal asymptote y = k er (som du har brukt) at eller at . Den sier ingenting om at funksjonen ikke kan ha k som funksjonsverdi. Endret 17. desember 2012 av Jaffe 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå