Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Den enorme matteassistansetråden


Anbefalte innlegg

Noen andre som tok s2 i dag? Ironisk nok så vet jeg at jeg fikk jeg til alle de vanskelige oppgavene, deriblant den aller siste tenkeoppgaven, men surret med derivasjon både i del 1 og del 2 . Har nok jobbet litt lite med det da jeg tenkte det var lett etter å ha hatt R1.

 

Så jeg vet at jeg ikke fikk til den del 2 oppgave 2 B og C. Den krevde jo at man klarte å derivere også dobbelderivere utrykket (13132)/ (1+0,20*e^(0,07*x)) og det gikk til helvete.

 

Men tror 5ern er sikret, og om jeg skulle få en 4er er jeg fornøyd med det også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt utrolig vanskelig R2 var idag iforhold til alle tidligere R2 eksamer som har kommet ut. Minst 100 ganger vanskeligere enn den som kom ut på våren, som var da jeg ikke skjønte faget godt nok. De som lagde denne eksamen hadde nok noen onde tanker på gang. Får vel bare melde meg opp igjen til våren igjen :wallbash:

Endret av Persona
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hvilket fag du tar, men det er noen kurver du nesten må kunne ligningene for. chart?cht=tx&chl=(x-a)^2 + (y-b)^2 = r^2 er for eksempel en sirkel i xy-planet med radius r og senter i (a,b). chart?cht=tx&chl=y = x^2 er en parabel, osv. Disse står sikkert i boken din.

Skjønner. Skal se på det.

 

Gidder du hjelpe meg med denne oppgaven også? (bare a)

1354146462.png

 

Jeg blir forvirret med x'ene i telleren og nevneren!

Endret av alba_eagle
Lenke til kommentar

Ibracadabra_10: Om du drar en strek fra øverste spissen til nederste spissen (venstre til høgre på bildet) i firkanten inne i rundkjøringen i tillegg til den som er der ser du at du får 4 trekanter. Disse er likebent og du kan derfor regne ut hypotenusen (som blir siden i kvadratet).

 

 

 

Hva er den mest elegante løsningen å finne h på ved hjelp av Pythagoras og formlikheter? Det går fint ved hjelp av stigningstall og et ligningssett med flere ukjente, men det må finnes en lettere måte enn en stbel med ligninger for å få det til? Hjernen min er i hibernate nå..

post-8544-0-24215100-1354404197_thumb.jpg

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...