Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Den enorme matteassistansetråden

Anbefalte innlegg

Trenger derivasjons hjelp. Setter stor pris om noen kan vise meg skritt for skritt hvordan man deriverer disse. Har problemer med å derivere oppgaver som er relatert til del 2 i R2 eksamer (disse fra våren 2011).

a>

1. Produktsetning + kjerneregel.

2. Leddvis derivasjon + kjerneregel.

Bare å holde tunga rett i munn så går det fint. Du blir ikke bedre av at noen gjør oppgavene for deg. Det blir litt mot sin hensikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Produktsetning + kjerneregel.

2. Leddvis derivasjon + kjerneregel.

Bare å holde tunga rett i munn så går det fint. Du blir ikke bedre av at noen gjør oppgavene for deg. Det blir litt mot sin hensikt.

Sant, men hadde vært fint å vite om jeg kom til riktig svar eller ikke.

Lenke til kommentar

Hei! Ser at eksamenssettet i 1T som ble gitt i dag er lagt ut her på siden. Er det noen her inne som har løst oppg. 6 b) og c) på del 2? Selv brukte jeg cosinussetningen og fikk noen merkelige uttrykk, mistenker at det jeg gjorde er feil.

På 6 b) fikk jeg noka rundt 2,69. Mens 6c) fikk jeg 81,5 grader. Brukte cosinussetningen på b jeg og.

Lenke til kommentar

Hei! Ser at eksamenssettet i 1T som ble gitt i dag er lagt ut her på siden. Er det noen her inne som har løst oppg. 6 b) og c) på del 2? Selv brukte jeg cosinussetningen og fikk noen merkelige uttrykk, mistenker at det jeg gjorde er feil.

Føler del 1 gikk ganske så bra, men det var noen oppgaver som ga meg hodebry på del 2. Blant annet b og c på oppgave 6. Tror ellers det gikk ganske greit på del 2.

Lenke til kommentar

Føler del 1 gikk ganske så bra, men det var noen oppgaver som ga meg hodebry på del 2. Blant annet b og c på oppgave 6. Tror ellers det gikk ganske greit på del 2.

nå har jeg ikke lest innlegga her vdr 1T-eksamen H2012, men på 6b), c) må du bruke cosinussetninga og sinus-set.

På 6 b) fikk jeg noka rundt 2,69. Mens 6c) fikk jeg 81,5 grader. Brukte cosinussetningen på b jeg og.

trur d stemmer...fikk d samme...

Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hvordan oppgave 7b) skulle gjøres? Det var bare denne jeg ikke fikk til. Kan jeg klare 6'er selv med denne feil? (mister vel 2 poeng på den)

Kan noen forklare meg hvordan oppgave 7b) skulle gjøres? Det var bare denne jeg ikke fikk til. Kan jeg klare 6'er selv med denne feil? (mister vel 2 poeng på den)

fra a)

O=h+4x=30, h = 30-4x

i b)

O(x) = 4*x*h + x^2 = 4x*(30-4x) + x^2 = -15x^2 + 120x

Lenke til kommentar

Men hvordan jobber man med metoder uten å gjøre oppgaver? Jeg kan virkelig ikke se at det er noen annen måte å lære seg metodene enn ved å drille ved å gjøre mange oppgaver..

Jeg har prøvd å "lese" matte og det funket overhodet ikke for meg, det som virket var å regne meg gjennom eksemplene og så oppgaver på egen hånd. Min erfaring fra da jeg var hjelpelærer i matematikk på videregående-nivå og litt over var også det at det som virket var å regne oppgaver selv, ikke å lese metodene.

Endret av the_last_nick_left
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...