HawkeyeFtw Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Skal snart ha R1 eksamen nå, men føler at jeg trenger litt mer trening når det gjelder sirkler og slikt. Vet dere om noen oppgaver som er gode å øve på før eksamen for å komme inn i rett tankegang? Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Du kaster tre terninger. Hva er sannsynligheten for at summen av antall øyne blir a) ni b) ti ? Hvordan gjør man dette? Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Du kaster tre terninger. Hva er sannsynligheten for at summen av antall øyne blir a) ni b) tiHvordan gjør man dette? http://www.matematikk.net/ressurser/matteprat/viewtopic.php?p=41855 1 Lenke til kommentar
Snøfrisk Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Skal snart ha R1 eksamen nå, men føler at jeg trenger litt mer trening når det gjelder sirkler og slikt. Vet dere om noen oppgaver som er gode å øve på før eksamen for å komme inn i rett tankegang? Hadde R1-eksamen forrige høst. Dei sirkeloppgavene der er nok greie å øve seg på! Så kan du jo kikke litt på løsningsforslaget om du står fast? Lenke til kommentar
Misoxeny Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Hvordan skal jeg løse dette? Har prøvd delvis integrasjon, men det ble bare tull, og fikk heller ikke til noe med substitusjon. Wolfram viser en løsning som jeg ikke skjønner noe som helst av. Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 (endret) Hvordan skal jeg løse dette? Har prøvd delvis integrasjon, men det ble bare tull, og fikk heller ikke til noe med substitusjon. Wolfram viser en løsning som jeg ikke skjønner noe som helst av. Denne er litt vrien pga. faktorer som ikke får lavere grad av å deriveres. Dette gjør delvisen veldig rotete. Men det finnes formel for dette, som sannsynligvis er det som Wolfram bruker. Formelen er at I dette tilfellet har vi at a=1 og b=2, så når du setter dette inn i formelen så får du: Endret 25. november 2012 av Aleks855 1 Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 (endret) Delvis integrasjon Velger her å bruke delvis integrasjon hvor innsatt får vi da at Bruker så enda en delvis integrajon på siste leddet, her med innsatt i likningen får vi da endelig Nå stokker vi litt om på leddene og legger merke til at vi har integralet vårt på høyre side, da fås og vi er ferdige. Eventuelt er dette mye lettere med komplekse tall Endret 25. november 2012 av Nebuchadnezzar 3 Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Oh lawdy lawd Nebu, håper du pasta det der fra kompendiet ditt, og at du ikke førte beviset i forum-grensesnittet Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Tok det faktisk på frihånd nå, skrev det i latex uten kompilering og pasta inn her.. Er ikke så vanskelig om en har snøring på delvis integrasjon. Lagret dog fila til neste gang Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 (endret) For å utdype den siste kommentaren: Endret 25. november 2012 av Frexxia 1 Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Eksamen i morgen i 1T (som privatist) og gjøre i den forbindelse noen eksamensoppgaver på nettet. Kom over oppg 4 her; http://ndla.no/sites/default/files/1T,%20Høsten%202010%20(LØSNING).pdf Brukt sinussetningen og tangens til å regne ut, men svaret jeg får blir ca 13,3m - ikke ca 12,5m. Har lagt merke til at i løsningen bruker de tan(51,3) og ikke tan(53,1). Er det bare en skrivefeil som gir et feil svar, eller er jeg delvis på bærtur? 1 Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 (endret) Husk at i oppgaven er det oppgitt at vinkelen er 53.1 grader og ikke 51.3 http://folk.ntnu.no/...1T/T1%20H10.pdf ^^ Og ja, lykke til i morgen, kanskje jeg slenger opp noen løsninger i morgen om jeg får tid / tilgang på eksamen. Endret 25. november 2012 av Nebuchadnezzar Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 (endret) Ikke lett når det står feil tall, men fremgangsmåten ga riktig svar med de riktige tallene - tross alt det som teller Endret 25. november 2012 av TB-G0RG0NPL3X Lenke til kommentar
Manlulu Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 På matteeksamen så har jeg lov å bruke alle hjelpemiddel, utenom kommunikasjonsutstyr. Har jeg da lov å ta med gammle eksamensoppgaver? Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Det vil jeg tro. Lenke til kommentar
Andly Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 (endret) På matteeksamen så har jeg lov å bruke alle hjelpemiddel, utenom kommunikasjonsutstyr. Har jeg da lov å ta med gammle eksamensoppgaver? Jepp, det kan du Edit: Too little, too late... Endret 25. november 2012 av Andly Lenke til kommentar
Persona Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Trenger derivasjons hjelp. Setter stor pris om noen kan vise meg skritt for skritt hvordan man deriverer disse. Har problemer med å derivere oppgaver som er relatert til del 2 i R2 eksamer (disse fra våren 2011). Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Husk at i oppgaven er det oppgitt at vinkelen er 53.1 grader og ikke 51.3 http://folk.ntnu.no/...1T/T1%20H10.pdf ^^ Og ja, lykke til i morgen, kanskje jeg slenger opp noen løsninger i morgen om jeg får tid / tilgang på eksamen. Her er eksamen! 1TH2012.pdf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå