Betenkt Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Ah, rektangulære enheter i matrisen. Nå henger det sammen! Tusen takk, wingeer. =) Lenke til kommentar
Lackadaisical Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Hjelp plz Lg (x+1) + lg (x+3) Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Og hva skal du gjøre med det? Hvis jeg skal tippe tenker jeg at regelen du trenger er at lg(a) + lg(b) = lg(ab). Lenke til kommentar
Lackadaisical Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 (endret) Glemte at = 0, sorry Lg (x+1) + lg (x+3) = 0 Og hva skal du gjøre med det? Hvis jeg skal tippe tenker jeg at regelen du trenger er at lg(a) + lg(b) = lg(ab). Endret 5. november 2012 av Lackadaisical Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Da bruker du regelen jeg nevnte samt definisjonen av logaritmer. Lenke til kommentar
Hertug1. Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 (endret) Noen som vet om hvordan reglene er angående bruk av rottman på eksamen (Matte 1, NTNU)? Kan jeg bruke integrasjonsformlene direkte hvis det ikke står spesifikt i oppgaven at jeg skal vise utregning? Endret 5. november 2012 av Hertug1. Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Eksamen i hvilket fag? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Det vil vel variere fra studiested til studiested og kurs til kurs, kontakt instituttet ditt. Lenke til kommentar
Hertug1. Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Eksamen i hvilket fag? Matte 1, NTNU Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Noen som vet om hvordan reglene er angående bruk av rottman på eksamen (Matte 1, NTNU)? Kan jeg bruke integrasjonsformlene direkte hvis det ikke står spesifikt i oppgaven at jeg skal vise utregning? Jeg ville da gått for en mellomting. Si hvilken metode du ville brukt for å løse integralet og deretter si at svaret blir tada. Skulle da holde for de aller fleste. Lenke til kommentar
fomlen Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Noen som vet forskjellen på uttrykkene numerisk, symbolsk og analytisk? f. eks når man intergrerer Lenke til kommentar
Lackadaisical Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Da bruker du regelen jeg nevnte samt definisjonen av logaritmer. lg ((x+1)(x+3)) = 0 Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre, får bare feil. Fasitsvaret er -0,586 takker på forhånd for all hjelp Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 lg ((x+1)(x+3)) = 0 Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre, får bare feil. Fasitsvaret er -0,586 takker på forhånd for all hjelp lg(x^2+4x+3)=0 x^2+4x+3=10^0=1 x^2+4x+2=0 så 2. gradslik... 1 Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Noen som vet forskjellen på uttrykkene numerisk, symbolsk og analytisk? f. eks når man intergrerer Strengt tatt er det vel ikke noen særlig forskjell mellom symbolsk og analytisk. Numerisk er når du må gjøre en tilnærming fordi integralet kanskje ikke er mulig å regne analytisk. Lenke til kommentar
Lackadaisical Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Hjelp plz 10^(2*lg x) - 10^lg x = 6 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Hjelp plz Hva er definisjonen på en logaritme? Lenke til kommentar
Lackadaisical Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Hva er definisjonen på en logaritme? 10^lg x = x Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Kombiner det med at , så skal det være en smal sak. Lenke til kommentar
Lackadaisical Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Kombiner det med at , så skal det være en smal sak. Altså lg x^2 - lg x - 6 = 0 abc formel.... X1= 3 Jeg føler meg innmarri dum når jeg spør om dette nå, men jeg forstår det ærlig talt ikke. Kunne noen forklare meg det litt grundigere? Tusen takk Lenke til kommentar
Grey Wind Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 (endret) Hei, Jeg har et mattespørsmål! Kari, Bente og Lise er tre søstre. Til sammen er de 50 år. Kari er 4 år eldre enn Lise. Bente e 3 år yngre enn Kari. Noen som kan vise meg løsningen med full utregning? Tusen hjertligtakk! PS. Beklager å avbryte midt i et annet. Endret 5. november 2012 av Grey Wind Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå