Error Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 *Facepalm* Yeye, sånn kan det gå. Teite matrices Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Kan noen forklare raskt trigonometri satt i bruk i en trekant, på norsk, i tekst? Jeg forstår jo at sinus i x er y, men det å sette alt sammen til noe logisk sliter jeg med. Sett at du har side a, vinkel B. Da mangler du vinkel A, side b og side c. Vinkel C er jo 90. Så har du sin, cos, tan og cot (ubrukelig) på hosliggende mot motstående katet og hypotenus osv. Men jeg sliter av en eller anna grunn med trigonometri, og det trenger en ingeniørstudent en del, så jeg må komme meg over kneika, men læreren klarer ikke forklare det slik at jeg forstår det. Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 (endret) Kan noen forklare raskt trigonometri satt i bruk i en trekant, på norsk, i tekst? Jeg forstår jo at sinus i x er y, men det å sette alt sammen til noe logisk sliter jeg med. Sett at du har side a, vinkel B. Da mangler du vinkel A, side b og side c. Vinkel C er jo 90. Så har du sin, cos, tan og cot (ubrukelig) på hosliggende mot motstående katet og hypotenus osv. Men jeg sliter av en eller anna grunn med trigonometri, og det trenger en ingeniørstudent en del, så jeg må komme meg over kneika, men læreren klarer ikke forklare det slik at jeg forstår det. http://www.youtube.com/watch?v=F21S9Wpi0y8&feature=relmfu http://www.youtube.com/watch?v=G-T_6hCdMQc http://www.youtube.com/watch?v=ZffZvSH285c Endret 16. oktober 2012 av Nebuchadnezzar Lenke til kommentar
aa1 Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Hei. Jeg trenger hjelp til en matteoppgave, og håper det fins noen smarte hoder der ute. Det er oppgave nr 4 på dette dokumentet. På forhånd, takk for svar! Lenke til kommentar
aa1 Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Hei! Jeg trenger hjelp med en matteoppgave og håper noen kan hjelpe meg. Det er oppgave 4 på dette dokumentet. På forhånd, takk for svar Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Får ikke tilgang til Dropbox-mappa di Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Hei! Jeg trenger hjelp med en matteoppgave og håper noen kan hjelpe meg. Det er oppgave 4 på dette dokumentet. På forhånd, takk for svar Det er nok å spørre i ein tråd (denne tråden), og som nemnt i den andre tråden har me ikkje tilgang til fila. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Bah ingen som ville se på differensialigningene på forrige side? uansett. Lurer på en annen oppgave lim x->0 invers sin x / invers tan x Dette er et 0/0 på uttrykk Bruker hopital og den deriverte av invers sin x er jo 1+x^2 er det ikke? får da 1+x^2 / rota av 1-x^2 får 1/1 = 1 Riktig? Lenke til kommentar
aa1 Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Får ikke tilgang til Dropbox-mappa di Beklager, denne skal funke Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Bah ingen som ville se på differensialigningene på forrige side? uansett. Lurer på en annen oppgave lim x->0 invers sin x / invers tan x Dette er et 0/0 på uttrykk Bruker hopital og den deriverte av invers sin x er jo 1+x^2 er det ikke? får da 1+x^2 / rota av 1-x^2 får 1/1 = 1 Riktig? Du bommer litt på deriveringen, men de to siste leddene dine er riktig. Det er dog tan^(-1)(x) derivert som er 1/(x^2 + 1), og sin^(-1)(x) derivert som er 1/sqrt(1 - x^2) Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 (endret) Hei. Jeg trenger hjelp til en matteoppgave, og håper det fins noen smarte hoder der ute. Det er oppgave nr 4 på dette dokumentet. På forhånd, takk for svar! Bruk at For å regne ut g(1) trenger du å finne en c slik at f( c ) = 1, siden da er g( 1 ) = c, dette er jo bare definisjonen av den inverse. Er ikke spesielt vanskelig å finne c, om du bare prøver noen veldig enkle verdier. Endret 16. oktober 2012 av Nebuchadnezzar 1 Lenke til kommentar
pineapplestar Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 (endret) Hei, noen som kan hjelpe med oppgave 7b og evt. oppgave 8? http://imageshack.us.../oppgave67.png/ Endret 16. oktober 2012 av annapanna Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 (endret) Du kunne jo posta eit bilete som var litt enklare å lese. Og du kan laste opp bilete direkte til forumet, ingen grunn til å bruke Imageshack. Elles, arealet av eit rektangel er breidd ganger høgd. Kva er breidda i rektangelet? Kva er høgda? (Hugs at y = f(x), og f(x) er gitt.) Red.: Hint for nr. 8: derivasjon. Endret 16. oktober 2012 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
aa1 Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Hei. Jeg trenger hjelp til en matteoppgave, og håper det fins noen smarte hoder der ute. Det er oppgave nr 4 på dette dokumentet. På forhånd, takk for svar! Bruk at For å regne ut g(1) trenger du å finne en c slik at f( c ) = 1, siden da er g( 1 ) = c, dette er jo bare definisjonen av den inverse. Er ikke spesielt vanskelig å finne c, om du bare prøver noen veldig enkle verdier. Takk for svar! Da ble det ikke så veldig vanskelig. Lenke til kommentar
lillejenta88 Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 b) A course has been held and the absences were recorded. The students that participated at the course have been placed in groups according to their number absences, and the information is summarized in the table below (for instance 7 students were absent 3 times): Number of absences 0 1 2 3 Number of students 5 (absence 0) 17 (absence 1) 11 (absence 2) 7 (absence 3) What is the expected number of absences for a student randomly selected from this group? Hjelp! Gruppen vår er stuck på denne hersens oppgaven, vi blir ikke enige Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 (endret) Hva blir dere ikke enige om og hva mener de forskjellige svaret er? Men i utgangspunktet er det bare å sette inn i formelen for forventningsverdi. Endret 16. oktober 2012 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
lillejenta88 Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 En mener det er 1, bare fordi det er logisk... Men blir det da; 0*0/5+1*1/17+2*2/11+3*3/7= 0+0,0588+0,364+1,286= 1,708 Lenke til kommentar
lillejenta88 Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 En mener vi skal bruke typetall også... Lenke til kommentar
H. Specter Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 (endret) Bah ingen som ville se på differensialigningene på forrige side? Så bare kjapt på den og til mitt forsvar er det seint. Fikk: y = A + Be^-x + 2x + 2 - xe^-x Endret 17. oktober 2012 av H. Specter Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Jepp, som du sier så har du ikke derivert . Men bra jobba å finne det ut etter 4 på morran Hehe, jeg bor i Canada jeg, saa her var det kun 7 om kvelden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå