wingeer Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Ja, det kan jeg. Hvordan er lengden til en vektor definert? Lenke til kommentar
Chariot09 Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Noen som kan lage et løsningsforslag til denne oppgaven, så jeg ser hvordan jeg løser en slik oppgave? Løs likningen ved regning √(x2-9)=4 Lenke til kommentar
D3f4u17 Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 (endret) Siden du spør … Endret 27. september 2012 av D3f4u17 Lenke til kommentar
Joffii Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Har slitt med denne i snart 2 timer nå, er sikkert en fillefeil jeg gjør om og om igjen eller noe jeg bare ikke ser. Noen som kunne hjulpet meg? Trenger en full utregning av hva som blir gjort fra den til venstre og svaret til høyre Lenke til kommentar
Chariot09 Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Siden du spør … Takktakk! Dette skjønte jeg Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 (endret) Har slitt med denne i snart 2 timer nå, er sikkert en fillefeil jeg gjør om og om igjen eller noe jeg bare ikke ser. Noen som kunne hjulpet meg? Trenger en full utregning av hva som blir gjort fra den til venstre og svaret til høyre Legg merke til at du kan stryke ca alt på høyresiden av uttrykket, så du sitter igjen med . Trekk fra og faktoriser, så skal resten være en smal sak. Endring: For øvrig en liten feil i bildet ditt der også. Regner med det skal være: . Endret 27. september 2012 av wingeer Lenke til kommentar
Joffii Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Har slitt med denne i snart 2 timer nå, er sikkert en fillefeil jeg gjør om og om igjen eller noe jeg bare ikke ser. Noen som kunne hjulpet meg? Trenger en full utregning av hva som blir gjort fra den til venstre og svaret til høyre Legg merke til at du kan stryke ca alt på høyresiden av uttrykket, så du sitter igjen med . Trekk fra og faktoriser, så skal resten være en smal sak. Endring: For øvrig en liten feil i bildet ditt der også. Regner med det skal være: . Joda, glemte nevne den feilen der ja. Men jeg sliter forsåvidt med strykinga, er ett eller annet der jeg ikke får til >.< Om du kunne skrevet ned hvor og hva jeg stryker hadde jeg vært enda mer takknemlig! Lenke til kommentar
Joffii Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Flaut, flaut flaut... Jeg begynte gange sammen dem, tenkte ikke at jeg bare kunne ignorere parentesene der Lenke til kommentar
magneman Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 "Undersøk om det finnes punkter på kurven som fremstilles av likningen hvor tangenten har stigningstall 2." Deriverte implisitt med hensyn på y og fikk , men usikker på hva jeg skal gjøre, og i det hele tatt om jeg har skjønt poenget med oppgaven. Jeg skal finne ut for hvilke punkter på grafen vekstfarten er 2? Hva gjør jeg videre? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 (endret) Jeg ville derivert en gang til hvis jeg var deg.. Men når du har et uttrykk for den deriverte og den likningen har du to likninger med to ukjente.. Altså, jeg mener å hinte om at det er noe galt i derivasjonen din, ikke at du skal dobbeltderivere. Endret 27. september 2012 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
magneman Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 (endret) Jeg ville derivert en gang til hvis jeg var deg.. Men når du har et uttrykk for den deriverte og den likningen har du to likninger med to ukjente.. Altså, jeg mener å hinte om at det er noe galt i derivasjonen din, ikke at du skal dobbeltderivere. Deriverte på nytt, glemte selvfølgelig å derivere 3... Hva gjør jeg så? Setter som en likning, og som den andre likningen i et likningssett? Endret 27. september 2012 av magneman Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 (endret) Hva gjør jeg så? Setter som en likning, og som den andre likningen i et likningssett? Nettopp. Endret 27. september 2012 av the_last_nick_left 1 Lenke til kommentar
Comic Sans Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Heisann sliter litt med en matteoppgave og hadde satt stor pris på litt hjelp. Oppgaven går ut på å vise at: er kontinuerlig i gitt at for enhver vinkel x målt i radianer. Vet ikke helt hvordan jeg skal begynne å angripe denne oppgaven da jeg ikke har løst noe lignende før. Så hjelp til hvordan denne skal løses, eller hvordan jeg kan begynne og løse den mottas med takk CS Lenke til kommentar
Manlulu Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Brøk: Jeg har -2x = -9 Jeg deler det på 2 på begge sider. Svaret blir da x = 9/2 Hvorfor forsvinner minusen fra begge sider, når jeg deler på 2? Hvorfor blir det ikke -x = -9/2 ? Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 (endret) Tja skvisesetningen er vel det enkleste, men fullt mulig å vise det via dnre metoder og. Epsilon/delta, taylorrekka osv. se om du kan skvise den mellom f = 0 og g = x Manlulu, deler du på 2 så får du -x = -9/2 Men hva skjer om du ganger / deler likningen din på -1? Alternativt er ofte det enkleste å dele begge sider på -2. Endret 28. september 2012 av Nebuchadnezzar Lenke til kommentar
Manlulu Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Tja skvisesetningen er vel det enkleste, men fullt mulig å vise det via dnre metoder og. Epsilon/delta, taylorrekka osv. se om du kan skvise den mellom f = 0 og g = x Manlulu, deler du på 2 så får du -x = -9/2 Men hva skjer om du ganger / deler likningen din på -1? Alternativt er ofte det enkleste å dele begge sider på -2. Ahh takker! Tror jeg skjønner.. deler på minus, for minus og minus blir pluss? Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Jaaa =D så flink du er! stå på, det siger sakte inn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå