Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Den enorme matteassistansetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Finn arealet av flatestykket avgrenset av x-aksen og grafen til funksjonen gitt ved (...)"

Er den eneste måten å finne nullpunktene og regne arealet mellom hvert nullpunkt?

Med å regne arealet, mener du da å integrere? Finnes forskjellige måter å integrere på, den vanligste er vel ved å finne en antiderivert til funksjonen.

Lenke til kommentar

"Finn arealet av flatestykket avgrenset av x-aksen og grafen til funksjonen gitt ved (...)"

Er den eneste måten å finne nullpunktene og regne arealet mellom hvert nullpunkt?

Med å regne arealet, mener du da å integrere? Finnes forskjellige måter å integrere på, den vanligste er vel ved å finne en antiderivert til funksjonen.

Nuu - Areal. Integrasjon er greit nok, men med areal har det noe å si om flaten ligger under eller over X-aksen, som er ganske plagsomt å regne ut.

Lenke til kommentar

Du må vel lage en fortegnslinje for funksjonen slik at du ser hvilke deler av grafen som ligger over og under x-aksen, siden du i så fall må dele det opp i flere integral.

Så det er ingen vei utenom å måtte dele opp grafen?

Lenke til kommentar

Jeg skal faktorisere et polynom chart?cht=tx&chl=f(x) = x^5 + 9x^4 + 3x + 6 til polynomet chart?cht=tx&chl=f(x) = g(x)\cdot q(x) + r(x) i chart?cht=tx&chl=\mathbb{Z}_{11}[x], der chart?cht=tx&chl=g(x)=2x+1.

Hva gjør jeg når jeg skal dele ut chart?cht=tx&chl=g(x) og koeffisientene i chart?cht=tx&chl=g ikke deler koeffisientene i chart?cht=tx&chl=f?

Skal jeg (f.eks, i første ledd) bruke at 1=12 og "1/2" dermed blir kongruent med 6?

Endret av jaadd
Lenke til kommentar

Jeg skal faktorisere et polynom chart?cht=tx&chl=f(x) = x^5 + 9x^4 + 3x + 6 til polynomet chart?cht=tx&chl=f(x) = g(x)\cdot q(x) + r(x) i chart?cht=tx&chl=\mathbb{Z}_{11}[x], der chart?cht=tx&chl=g(x)=2x+1.

Hva gjør jeg når jeg skal dele ut chart?cht=tx&chl=g(x) og koeffisientene i chart?cht=tx&chl=g ikke deler koeffisientene i chart?cht=tx&chl=f?

Skal jeg (f.eks, i første ledd) bruke at 1=12 og "1/2" dermed blir kongruent med 6?

Det kan du gjøre. I resten av divisjonen er trikset å finne ut hva som gjør at du sitter igjen med 0, i.e. prøv å få summen til å bli 11. Eks. chart?cht=tx&chl=3x^4+8x^4=11x^4=0x^4=0.

Lenke til kommentar

jeg sliter med notasjonene i en tilstands-maskin så jeg lurte på om noen kunne "oversette" dette:

{0,1}*{00}U{0,1}*{11}

- hva menes med * ? Betyr det at det kan enten komme 0, 1 eller ingenting ?

- {00} betyr det at det må være 2 null'ere ? altså en null også en til?

- U betyr det at jeg enten kan få {0,1}*{00} eller {0,1}*{11} ?

Lenke til kommentar

Kan du ikke gå og være konstruktiv et annet sted heller? :)

Sorry, men hvis m0ffe trenger mer forklaring enn "trekk fra og del" for å gå fra 115.82 * 0.94^x +5 = 60 til 0,94^x =... klarer jeg ikke å være mer konstruktiv i og med at jeg får inntrykk av at m0ffe har ikke prøver selv engang.

trodde man måtte behandle 115.82 * 0.94^x som en enhet..eller jeg vet ikke. går helt i surr etter sinnsykt mange timer jobbing. til slutt ser man vektorer og formlike trekanter over alt. det beste er vel kanskje å ta seg en skikkelig pause å få vettet tilbake:)

jeg vet ikke va du ønsker å oppnå, men om du prøver å "motivere" folk med disse kommentarene dine tror jeg du tar feil. jeg klarer heller ikke å se hvordan du oppnår glede med å komme med slike latterlige innspill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...