Yumekui Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 "Finn arealet av flatestykket avgrenset av x-aksen og grafen til funksjonen gitt ved (...)" Er den eneste måten å finne nullpunktene og regne arealet mellom hvert nullpunkt? Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Finnes det noen nyttige matteprogrammer bortsett fra geogebra? Mattetentamen på mandag. Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 WxMaxima funket fint for meg i R2. Lenke til kommentar
barkebrød Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 "Finn arealet av flatestykket avgrenset av x-aksen og grafen til funksjonen gitt ved (...)" Er den eneste måten å finne nullpunktene og regne arealet mellom hvert nullpunkt? Med å regne arealet, mener du da å integrere? Finnes forskjellige måter å integrere på, den vanligste er vel ved å finne en antiderivert til funksjonen. Lenke til kommentar
Yumekui Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 "Finn arealet av flatestykket avgrenset av x-aksen og grafen til funksjonen gitt ved (...)" Er den eneste måten å finne nullpunktene og regne arealet mellom hvert nullpunkt? Med å regne arealet, mener du da å integrere? Finnes forskjellige måter å integrere på, den vanligste er vel ved å finne en antiderivert til funksjonen. Nuu - Areal. Integrasjon er greit nok, men med areal har det noe å si om flaten ligger under eller over X-aksen, som er ganske plagsomt å regne ut. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Du må vel lage en fortegnslinje for funksjonen slik at du ser hvilke deler av grafen som ligger over og under x-aksen, siden du i så fall må dele det opp i flere integral. Lenke til kommentar
Yumekui Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Du må vel lage en fortegnslinje for funksjonen slik at du ser hvilke deler av grafen som ligger over og under x-aksen, siden du i så fall må dele det opp i flere integral. Så det er ingen vei utenom å måtte dele opp grafen? Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 (endret) Skriv funksjonen din in i et matteprogram og sleng på absoluttegn rundt funskjonen din Endret 4. mai 2012 av Nebuchadnezzar 1 Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Skal huske det til del 2. Eller du bare kan gro noen baller og regne det ut, det er ikke verdens vanskeligste sak =) Lenke til kommentar
jaadd Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 (endret) Jeg skal faktorisere et polynom til polynomet i , der . Hva gjør jeg når jeg skal dele ut og koeffisientene i ikke deler koeffisientene i ? Skal jeg (f.eks, i første ledd) bruke at 1=12 og "1/2" dermed blir kongruent med 6? Endret 5. mai 2012 av jaadd Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 hvordan løser jeg denne? 115.82 * 0.94^x +5 = 60 Lenke til kommentar
barkebrød Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Få den på formen der b er et eller annet tall. Deretter tar du logaritme på begge sider og bruker logaritmeregler for å finne et uttrykk for x. Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Få den på formen der b er et eller annet tall. Deretter tar du logaritme på begge sider og bruker logaritmeregler for å finne et uttrykk for x. jeg skjønner ikke Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Minus og dele, det er ikke så greit, det der.. 3 Lenke til kommentar
jaadd Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Minus og dele, det er ikke så greit, det der.. Kan du ikke gå og være konstruktiv et annet sted heller? 2 Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Jeg skal faktorisere et polynom til polynomet i , der . Hva gjør jeg når jeg skal dele ut og koeffisientene i ikke deler koeffisientene i ? Skal jeg (f.eks, i første ledd) bruke at 1=12 og "1/2" dermed blir kongruent med 6? Det kan du gjøre. I resten av divisjonen er trikset å finne ut hva som gjør at du sitter igjen med 0, i.e. prøv å få summen til å bli 11. Eks. . Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Kan du ikke gå og være konstruktiv et annet sted heller? Sorry, men hvis m0ffe trenger mer forklaring enn "trekk fra og del" for å gå fra 115.82 * 0.94^x +5 = 60 til 0,94^x =... klarer jeg ikke å være mer konstruktiv i og med at jeg får inntrykk av at m0ffe har ikke prøver selv engang. 2 Lenke til kommentar
super0 Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 jeg sliter med notasjonene i en tilstands-maskin så jeg lurte på om noen kunne "oversette" dette: {0,1}*{00}U{0,1}*{11} - hva menes med * ? Betyr det at det kan enten komme 0, 1 eller ingenting ? - {00} betyr det at det må være 2 null'ere ? altså en null også en til? - U betyr det at jeg enten kan få {0,1}*{00} eller {0,1}*{11} ? Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Kan du ikke gå og være konstruktiv et annet sted heller? Sorry, men hvis m0ffe trenger mer forklaring enn "trekk fra og del" for å gå fra 115.82 * 0.94^x +5 = 60 til 0,94^x =... klarer jeg ikke å være mer konstruktiv i og med at jeg får inntrykk av at m0ffe har ikke prøver selv engang. trodde man måtte behandle 115.82 * 0.94^x som en enhet..eller jeg vet ikke. går helt i surr etter sinnsykt mange timer jobbing. til slutt ser man vektorer og formlike trekanter over alt. det beste er vel kanskje å ta seg en skikkelig pause å få vettet tilbake:) jeg vet ikke va du ønsker å oppnå, men om du prøver å "motivere" folk med disse kommentarene dine tror jeg du tar feil. jeg klarer heller ikke å se hvordan du oppnår glede med å komme med slike latterlige innspill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå