Gå til innhold

Dagblad-artikkel om smarttelefoner

Anbefalte innlegg

I forrige ukes artikkel i Dagbladet om smarttelefonen siteres en rekke eksperter på hva man absolutt "må" ha på telefonen av app'er.

Kurt Lekanger sier da at Canal Digital-appen som gjør det mulig å se hva som går på TV og samtidig programmere opptak på HD-PVR er noe man bør installere, og fremstår som en virkelig nyttig og fiffig liten sak.

Det er bare det at app'en kun gjelder Canal Digital sine parabolkunder, og kun de som har siste modell HD-PVR, og dessuten kun de som har Apple iPhone, og kun de som er inne på hjemmenettverket med telefonen (dvs. i praksis de som allerede er hjemme, og derfor likegodt kan gå inn i stuen og programmere opptak direkte via fjernkontroll!!)

Så hva man skal med denne app'en er for meg et stort mysterium, og hvordan en fagredaktør kan råde folk til å skaffe seg den er et enda større mysterium.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Slutt og grin.

Du hadde vel klaget over at han anbefalte en treningsapp du må ha, men du trener jo ikke så hva faen slags relevans har det?

Lenke til kommentar

Poenget til Hekkeløper er at appen ikke er nyttig selv for dem som har bruk for den. Det er et godt poeng. Det er en god del bedrifter som får laget apper øyensynlig kun for å ha en app å vise til, ikke for at den skal gi kundene noe. Og App Store tar gladelig i mot slikt unyttig vås, det teller jo i antall apper i skryteporteføljen.

Ja, og at fagdirektøren velger å se bort fra dette - for han kan vel ikke være uvitende? - det etterlater et inntrykk av kjøpt og betalt.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Slutt og grin.

Du hadde vel klaget over at han anbefalte en treningsapp du må ha, men du trener jo ikke så hva faen slags relevans har det?

Hva slags svar er dette da? Ikke griner jeg, og jeg trener med wattmåler, GPS og pulsmonitor når jeg sykler (og jeg sykler garantert fra deg). Makan til forsøplende svar!

Les artikkelen selv! Som Canal Digital-kunde med kabel-TV kan jeg altså ikke bruke app'en, og dessuten har jeg android-telefon. Dessuten har TV'n innebygget dekoderkort og ekstern USB-HDD, alt sammen faktorer som hver for seg gjør app'en ubrukelig, slik den vil være for et flertall av Canal Digitals kunder. Å trekke frem akkurat denne app'en som noe spesielt nyttig for smarttelefon-brukere generelt er derfor misvisende.

Canal Digital har heller ikke giddet å port'e appen til Android, mest sannsynlig fordi det er bortimot null etterspørsel siden det ikke er spesielt komplisert å programmere opptak direkte på TV'n sin fjernkontroll. Jeg har i hvert fall aldri hatt noe problem med det. App'en er derfor mest markedsføringsstøy som ikke løser noe problem, både fordi den kun vil virke for et fåtall kunder, men også fordi det ikke er noe problem å løse.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Ser ut som CD må skjerpe seg. Kabelkonkurrent Get har også en app som kombinerer tv guide og fjernstyring av opptak, men denne fungerer så lenge man er koblet til internett.Finnes til og med til Windows phone.

Endret av teitur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...