gammalerik Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Nå tenker e på telefoner. Sjangsen på at de lager kevlar? skjerke. Motorola. Gud, du vet lite. Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Bakdekselet kan man bøye på alle mulige måter, uten av det skjer noe som helst. Så dette tror jeg overhodet ikke på! Men er jo utrolig lett å overdrive, når man skal kritisere noe... Jeg så tlfnen etterpå. Dette er ikke fjas. Det som er fjas, er folk som ikke klarer å se det. Fordi de er så forguda over sin tlfn og trur det de vill tru. Du vet au at SIII hadde feil med skjermen sant? eller gjorde du kanskje ikke det hehe. Nvm. Har sett det med egne øyer. Trur mer på de enn noen andres meninger Motorola. Gud, du vet lite. Vet lite? Vet det jeg trenger. Kom tilbake til meg når du mister SIV din eller SIII din:P Den er ganske bad etterpå. Visst du tenker på Razr så var dette bare baksiden no? Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 (endret) Da har de ikke bare mistet den i gulvet. Det er for mange tilfeller med alle telefoner der "jeg bare mistet den en gang". Det er ALDRI tilfellet. Har selv mistet min S3 i steingulvet ved inngangen til huset flere ganger. På jobb har den også hamret i det harde gulvet med deksel, batteri og telefon i alle retninger. Ikke en enkel skramme på telefonen en gang. Plast er ikke plast. Da tar du grådig feil. Om du er uheldig med plasten på din enkelte telefon så koster det 150 kroner for et nytt bakdeksel. Noe som er mye bedre enn om man får en ripe eller microbulk i metalldekselet som er en del at et unibody. Har selv hatt telefon med metalldeksel bak og etter et par ganger i bakken mot kantete stein og det blir fort ujevnt. Og her kommer jo enda ett poeng inn. Metall er ikke metall. Sett i forhold til PVC dekselet jeg har hatt på mine to nylige telefoner så tar jeg PVC over metall anyday. Er flere tilfeller dette jo. Har til og med opplevd mange av dem selv. Min mor mistet sin SIII ut av bilen og i asfalten da hun skulle gå ut av den. Det var fra setet og ned. Det var en polo. ca under 1 m. Jeg mista faktisk HTC Desire'n min maange ganger... den trur e var av plast, men den var like fin. Men noen er uheldige.. akkurat som med iPhone! Noen kan miste den mange ganger, noen kan miste den 1 gang og treffer det svake punktet og bam.. der røk skjermen/baksiden. Sånnt skjer! Det erke bare tull:P Akkurat som med min tlfn.. Nexus 4. Folk ar mistet den slik og slik og har knust bakglasset. Jeg har mistet min kanskje 2 eller 3 ganger. Den ene gangen var det 1m rett ned i teppet.. selvfølgelig trudde jeg ikke at det skjedde noe:P Var jo teppe! Så 2 ganger på badegulvet som er stein.. Forsatt ikke skramme! MEN.. jeg hadde 1 smule elelr noe sånnt på pulten.. klarte å legge tlfn oppå der og bevegt den oppå.. voila.. jeg har 1 ripe :@ hehe. Endret 16. mars 2013 av Mikkis2k Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Alt knuses. Og la oss for guds skyld slippe videoer av "vitenskapsfolk" som utfører droptester. Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 (endret) Vet lite? Vet det jeg trenger. Kom tilbake til meg når du mister SIV din eller SIII din:P Den er ganske bad etterpå. Nåvel... Jeg kan ikke vise deg hverken S3 eller 4 men jeg kan godt vise deg S2 som har vært med på alle fjell- kajakk- og skogsturer og en runde i Afghanistan i tilsammen to år. En pitteliten stripe i glasset som kun vises i sterkt lys på skrå. Plasten er 100% uskadd og uten riper. Dette er like mye "bevis" som det du kommer med. Endret 16. mars 2013 av gammalerik Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 [/size] Nåvel... Jeg kan ikke vise deg hverken S3 eller 4 men jeg kan godt vise deg S2 som har vært med på alle fjell- kajakk- og skogsturer og en runde i Afghanistan i tilsammen to år. En pitteliten stripe i glasset som kun vises i sterkt lys på skrå. Plasten er 100% uskadd og uten riper. Dette er like mye "bevis" som det du kommer med. Trengerke bevis Bare les litt rundt så ser du. Kan gjerne miste min mors tlfn og en kamerat visst du betaler det de måtte betale:P nei da. Har hatt min SII lenge jeg au. Men det er fordi jeg tar vare på ting.. utenom N4 min da:/ j uheldig med den forbanna smula eller hva det var der jeg la den. Kanke vært noe annet. Men et spm, ei vennine av meg hadde problemer med at den stoppa og funke.. altså hu kunne ikke slå den på osv, er dette et kjent problem? Han andre som var kjempe fornøyd med sin hadde problemer med at displayet stoppet og virke.. er dette også et kjent problem? Eller er dette bare random? Jeg hadde noen problemer husker jeg på SII, den var treig til tider.. måtte formatere den fler ganger .. men til slutt ble jeg så lei. Roota osv osv starta med XDA-Developers osv. Da CM var på tlfn.. var dette en fantastisk drøm. Aldri problemer Var 1 gang, men etter en radio flash, var det borte:) Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 (endret) Trengerke bevis Bare les litt rundt så ser du. Det finnes ikke bevis, kun random shit happens med mindre man har med en glass-mob å gjøre. Et forsknings-institutt som f.eks Sintef går til innkjøp av la oss si 2000 modeller av et produkt. 1) Man bestemmer seg først for hva slags del av mobilen som skal treffe bakken. Relevante treff-punkter er: Hjørner (8 stk foran og bak) flatsider (2 stk) kameradel (1 stk) 2) Man utsetter produktet for f.eks tre relevante fallhøyder hvor alle punkter i 1) utsettes (3 høyder ganger 11) 3) Testen bør inneholde forskjell på relevante bakketyper, f.eks semihardt linoleum og asfalt (2 stk) Som man ser er det allerede begynt å bli noen variabler 4) Hele testen gjentas minimum 20 ganger for å sikre konsekvent data 5) Tilslutt er det også et poeng å bruke både en helt fersk mobil og en tidligere utsatt mobil i testen. Selv om en mobil kan se helt fin ut etter første test, så kan det være mikrofraksjoner som har svekket konstruksjonen og dermed feile neste gang. Det er nå så mange variabler at jeg vet ikke om 2000 mobiler holder engang til å sikre troverdige data selv under kontrollerte test-forhold. Helt til slutt må hele greia gjentas med produkt B om testen skal utvides til å sammenligne og ikke kun være for ett enkelt produkt -Vi snakkes om ei stund når resultatene dine foreligger PS om telefonen til dama di ikke vil starte, så prøv med boot-comboen til den mobilen. Varierer fra mobil til mobil så du får google på recovery eller hard reset. Det er gjerne noe slikt som å holde inn power + volum opp eller ned . Endret 17. mars 2013 av gammalerik 1 Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Det finnes ikke bevis, kun random shit happens med mindre man har med en glass-mob å gjøre. Et forsknings-institutt som f.eks Sintef går til innkjøp av la oss si 2000 modeller av et produkt. 1) Man bestemmer seg først for hva slags del av mobilen som skal treffe bakken. Relevante treff-punkter er: Hjørner (8 stk foran og bak) flatsider (2 stk) kameradel (1 stk) 2) Man utsetter produktet for f.eks tre relevante fallhøyder hvor alle punkter i 1) utsettes (3 høyder ganger 11) 3) Testen bør inneholde forskjell på relevante bakketyper, f.eks semihardt linoleum og asfalt (2 stk) Som man ser er det allerede begynt å bli noen variabler 4) Hele testen gjentas minimum 20 ganger for å sikre konsekvent data 5) Tilslutt er det også et poeng å bruke både en helt fersk mobil og en tidligere utsatt mobil i testen. Selv om en mobil kan se helt fin ut etter første test, så kan det være mikrofraksjoner som har svekket konstruksjonen og dermed feile neste gang. Det er nå så mange variabler at jeg vet ikke om 2000 mobiler holder engang til å sikre troverdige data selv under kontrollerte test-forhold. Helt til slutt må hele greia gjentas med produkt B om testen skal utvides til å sammenligne og ikke kun være for ett enkelt produkt -Vi snakkes om ei stund når resultatene dine foreligger PS om telefonen til dama di ikke vil starte, så prøv med boot-comboen til den mobilen. Varierer fra mobil til mobil så du får google på recovery eller hard reset. Det er gjerne noe slikt som å holde inn power + volum opp eller ned . hehe mål løs:P bra kommentar. Litt seint.. hu har hatt den på service, den kom tilbake for 1mnd sida hehe:) 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 "ha knapper på skjermen er en ting, men når mobilen har like stor avstand nederst slik at det kunne vært knapper der, er jo ikke annet enn fullstendig IDIOTISK. Da burde skjermen verdt større, og nådd nederste kanten. For å ikke snakke om, hvis du klarer å feiltrykke med knapper på mobilen istedenfor skjermen, så er du ikke annet enn et evneveik, er ikke noe mer å si om det. Sannsynligheten for å feiltrykke er like stor, spesielt med lockscreen." rly? Trukke du har peiling e. Har du prøvd og hatt begge deler? Fordelen med taster på skjermen er akkurat det at du har plass til å holde fingrene på siden,.. UTEN at du er nær noen form for knapper. Har hatt iphone,android tlfn med knapper som sII,htc desire osv og Nexus 4. Nexus 4 er favoritten soleklart. Alt er penere å se på, formfaktoreren er perfekt og knappene på skjermen er en drøm. ALLE! ABSOLUTT ALLE! Har feiltrykket. Visst ikke er de utrolig fisefine akkurat som det virker for meg her. Ikke vits å være en helt forbanna tosk og bruke slike ord som evneveik. Kom tilbake når du har vokst litt. Fint, hvis du trenger en meter fra bånn til knappene for at du skal treffe riktig er vel Xperia Z er perfekt telefon til deg For oss normale folk som klarer oss med en linje knapper kan heller velge S4. 1 Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 (endret) Jeg er ikke fan av meny i skjermen. En ting er om hele fremsiden hadde bestått av skjerm!, men når du har OVER en centimeter fra bunnen og opp til skjermen, for så å ha menyknappene inne på skjermen igjen. Det blir jo helt idiotisk! Ikke nok med det, menyknappene forsvinner ikke hele tiden når du ønsker det. Hadde mye kluss med Nexus som stjal plass fra skjermen. Gjorde om en 4,65" til en 4,3" Med f.eks S4, så vil du ha 5" på ALT som vises av informasjon på skjermen, og på _under_ en cm under skjermen, vil menyknappene ligge. Da har du noe jeg kaller total utnyttelse. Kjempebra! Jeg ønsker kun menyknapper i skjerm, om hele fremsiden består av skjerm. Dvs bare noen millimeter fra bunnen. Ellers kan det mildt sagt brenne i h***** Mekka et bilde som viser poenget. Hva er vitsen med meny på skjermen, om den tar opp PLASS, og er så høyt oppe? Amatørmessig spør du meg... Endret 17. mars 2013 av Open-Source 5 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 (endret) Problemet, vil jeg si, ligger mer i brukergrensesnittet, enn designet av telefonen(med mindre man finner opp et sprudlende nytt design). I bunn og grunn kommer de fleste telefoner med hastigheter i dag som ser fint ut på papiret, men alikevel ikke utnyttes. Jeg har nesten ikke noe behov for å oppgradere fra min S2 engang etter den fikk JB, skjermen er isåfall den største faktoren.For hva mer vil jeg egentlig oppleve nytt, når jeg har "et likt system" fra en allerede kjapp telefon? Opplevelsen blir jo omtrent det samme. Det er for min del det som gjør S4 kjedelig, at hvis man tar alle de nye appene fra den, blir forskjellen fra S3 minimal. Dette gjelder dog ganske mange telefoner fra samme produsent i dag(HTC sense, iOS som jeg allerede er lei før jeg har eid det). Mulig jeg må over på Win phone 8 for at det skal føles "nytt". Dette er også en av grunnene jeg tror Iphone vil feile framover hvis ikke Apple innoverer mer. Iphone 4, 4S, 5 gir jo nesten samme opplevelse. Jeg tror folk går lei når forskjellene blir så minimale. Saken her er jo at man trenger ikke "noe helt nytt " som WP8 for å få noe forfriskende og nytt. Veldig mange vil ikke ha et UI/grensesnitt som er så annerledes at de må lære seg å bruke telefonen på nytt. iOS har ikke forandret på mye i grensesnittet men det er i mine øyne en styrke (enkelte fornyelser har kommet, for de som kjenner til det). Min samboer med S2 våknet, for ikke lenge siden, dagen etter en oppgradering og har i noen uker irritert seg over at alt var så "nytt" og forandret at det ble rett og slett frustrerende å bruke telefonen. Hun kunne alt til fingerspissene men nå ble det knotete med selv de enkleste ting. Se på Windows8 og Metro, å forandre UI og grensesnitt i stor grad er ikke alltid det brukerne ønsker seg . Ergo, man kan fint gi mange nye og nyttige funksjoner, oppfrisket design og nytt materialvalg, sterkere maskinvare osv. og få telefonen til å fremstå som noe helt friskt og nytt uten å forandre den viktige kjernen som er en god brukeropplevelse i UIet. Tildels har S4 gjort nettopp dette, men det er alikevel noe som mangler for at den nye skal skille seg ut fra den gamle. I så måte synes jeg iP5 såvidt var hakket mer fornyende enn S4, men kun fordi iP5 skiftet formfaktor, gjorde et nytt materialvalg og endret nok designelementer på telefonen slik at den skiller seg ut fra de gamle. Dette er selvsagt små detaljer men alikevel mer tydelige enn S3-S4. På undersiden av skallet er det som med de fleste andre, bedre specs, ny funksjonalitet og hardware etc. OSet ble også fornyet men uten at de forandret det viktige som fungerer godt fra før aka "Win7/Win8". Man har fått mye nytt uten at jeg må lære meg hvordan jeg bruker telefonen på nytt. Det er ikke Windows 7 som gjør at jeg kjeder meg foran en datamaskin, men mangelen på innovasjon på hardware siden, formfaktor og innholdssiden. Endret 17. mars 2013 av Theo343 Lenke til kommentar
KOSærheim Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 HÆH? Sier du at sony sitt system minner mer om iphone enn samsung sitt touchwiz? hva i alle dager har du røyka? :/ Er ingen fanboy av noe, men e har vætt i hue til å se forksjeller og bruke hode. Den er vanntett, den er støtsikker, den er støvsikker.. Den ser bedre ut, du får en bedre farge (altså dette er persnolig.. svart tlfn ovenfor noe så styggt som hvit og "blått" :/), du får et bedre system.. Samsung har lang vei og gå med sine plasticfantastic tlfnr. Jeg driter i hva samsung vill vi skal! Jeg tar heller en tlfn som tøler noe.. enn en tlfn som knuser om du ser på den. Har 2 venner som er fornøyd med sine SIII'r. Men, 1 uke etter han ene fikk den, mista han den .. e kødder ikke engang.. nesten mindre enn halv meter fra bordet og i parketten.. Skjermen knuste, dekselet bak knakk i sidene :/ Nei vet du hva:) Sony +. Samsung + for mye bra funksjoner, men design osv -. HTC er bare - i mitt øye. Plain kopi av BB Z10 og forferdelig stygg å se på med de hullene overalt. Sense har de endret helt på.. fysj. Leser du kommentaren min nøye står det at det er opplåsningsskjermen som er en kopi av apples, og ikke systemet... Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 (endret) Jeg er ikke fan av meny i skjermen. En ting er om hele fremsiden hadde bestått av skjerm!, men når du har OVER en centimeter fra bunnen og opp til skjermen, for så å ha menyknappene inne på skjermen igjen. Det blir jo helt idiotisk! Ikke nok med det, menyknappene forsvinner ikke hele tiden når du ønsker det. Hadde mye kluss med Nexus som stjal plass fra skjermen. Gjorde om en 4,65" til en 4,3" Med f.eks S4, så vil du ha 5" på ALT som vises av informasjon på skjermen, og på _under_ en cm under skjermen, vil menyknappene ligge. Da har du noe jeg kaller total utnyttelse. Kjempebra! Jeg ønsker kun menyknapper i skjerm, om hele fremsiden består av skjerm. Dvs bare noen millimeter fra bunnen. Ellers kan det mildt sagt brenne i h***** Mekka et bilde som viser poenget. Hva er vitsen med meny på skjermen, om den tar opp PLASS, og er så høyt oppe? Amatørmessig spør du meg... Problematikken med skjerm-knappene hadde jeg helt ærlig ikke tenkt over før jeg fikk nexus 7. Jeg er kjent med tankegangen til Google hvorfor de implementerte dette, men mener at de tok en blindvei her. Joda, delte meninger. Personlig er jeg glad for å se at noen har beholdt fysisk tast + resitiv kapasitiv av tre grunner: - Skjermareal. Kjøper ikke en mobil på 5" for å ende opp med gårdagens 4,3". Landskap - glem det! - Estetikk. Bildet ditt og Z er et godt eksempel - Mulighet for å vekke mobilen når man har den i vanntett etui. (sideknappene blir utilgjengelige) Med skjermknapper blir det da umulig å vekke den og kunne like gjerne ha drasset på en ost istedet. Så da blir det oppgradering fra S2 til S4 og ikke Z som jeg trodde det skulle bli helt siden fjor høst selv om Z har vanntett skrog uten bruk av etui. Endret 17. mars 2013 av gammalerik Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 (endret) Nå er forvirringen komplett. So while the U.S. S 4 has a 1.9GHz quad-core chip, the international version gets a 1.6GHz octa-core chip. Samsung did not confirm exactly what the U.S. chipset is at yesterday’s launch, but the word on the street is it’s Qualcomm’s Snapdragon 600. The international S 4 chipset, however, is apparently Samsung’s own Exynos 5 chip, which is built on ARM’s big.LITTLE architecture Har Samsung Norge uttalt seg feil om hvilken prosessor som kommer hit? Artikkelen i sin helhet: http://techcrunch.co...xy-s4-chipsets/ Denne artikkelen som er et døgn gammel sier det samme: http://www.androidauthority.com/samsung-galaxy-s4-vs-htc-droid-dna-171096/ Endret 17. mars 2013 av gammalerik Lenke til kommentar
swissvax Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Ser dem nevner det med lyssterk skjermpå s4 iforhold til s3..kan nevne at xperia z virker litt blass i skjermen iforhold til xperia v..pågrun av sterk lysstyrke,er det slik det blir når de strekker skjermen til fulle 5 tommer?jeg må si jeg ble litt skuffa når de sammenligner s3 med s4 på video og bilde..ser tydlig at skjermen er tedens til litt blass iforhold til samsung s3. Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 (endret) ---klipp--- jeg må si jeg ble litt skuffa når de sammenligner s3 med s4 på video og bilde..ser tydlig at skjermen er tedens til litt blass iforhold til samsung s3. Det må du gjerne linke til. Kan ikke se noe som tilsier det utfra det jeg selv har sett. Her er en 3dg gammel video hvor det sammenlignes. Ferskeste jeg fant. Ikke mye som vises av selve sammenligningen her, men allikevel. Pittelitt blurry selv i 1080p men fargene påvirkes ikke i snutten. Ordet "washed out" nevnes, men det er Z han snakker om da. http://www.youtube.com/watch?v=_W2O9-sPSLg Endret 17. mars 2013 av gammalerik Lenke til kommentar
swissvax Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 på youtub videon du la til så ser du på appene på s4 kontra s3 at de ser litt svakere ut i fargene..washed out kan man trygt si xperia z er iforhold til min samsung s3..Så det kan jo være at man må se den i virkligheten før man dømmer her som jeg gjorde..men det er forde jeg ble så skuffa over washed out skjermen på xperia z,n. Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Jeg er ikke fan av meny i skjermen. En ting er om hele fremsiden hadde bestått av skjerm!, men når du har OVER en centimeter fra bunnen og opp til skjermen, for så å ha menyknappene inne på skjermen igjen. Det blir jo helt idiotisk! Ikke nok med det, menyknappene forsvinner ikke hele tiden når du ønsker det. Hadde mye kluss med Nexus som stjal plass fra skjermen. Gjorde om en 4,65" til en 4,3" Med f.eks S4, så vil du ha 5" på ALT som vises av informasjon på skjermen, og på _under_ en cm under skjermen, vil menyknappene ligge. Da har du noe jeg kaller total utnyttelse. Kjempebra! Jeg ønsker kun menyknapper i skjerm, om hele fremsiden består av skjerm. Dvs bare noen millimeter fra bunnen. Ellers kan det mildt sagt brenne i h***** Mekka et bilde som viser poenget. Hva er vitsen med meny på skjermen, om den tar opp PLASS, og er så høyt oppe? Amatørmessig spør du meg... Delte meninger. For meg er det perfekt. Visst du vill bruke hele skjermen så kan du det:P Heter "pie". Fint, hvis du trenger en meter fra bånn til knappene for at du skal treffe riktig er vel Xperia Z er perfekt telefon til deg For oss normale folk som klarer oss med en linje knapper kan heller velge S4. Normale mennesker? Du er jo helt på tur du. Gå tilbake der du kom fra troll, Alt du gjør er personlige attacks, hva er det med deg:/? Har du noe som egentlig gir en god forklaring eller grunn? Nei. Akkurat. Er du så j grinete, installer PARANOIDANDROID og du har hele skjermen. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Delte meninger. For meg er det perfekt. Visst du vill bruke hele skjermen så kan du det:P Heter "pie". Normale mennesker? Du er jo helt på tur du. Gå tilbake der du kom fra troll, Alt du gjør er personlige attacks, hva er det med deg:/? Har du noe som egentlig gir en god forklaring eller grunn? Nei. Akkurat. Er du så j grinete, installer PARANOIDANDROID og du har hele skjermen. Jeg vet nesten ikke hvorfor jeg gidder å argumentere med deg med alt pisset du har kommet med, men ok: Jeg vil nesten si at dette ikke er en smaksak, men heller handler om idiotisk produktdesign. Jeg er ikke imot prinsippet å ha knapper på skjermen(selvom jeg er mer for fysiske knapper av grunner som så pent de andre brukerne her har forklart bra). Hvis du virkelig har noen gode argumenter for at det skal være den avstanden vi ser på mobilen i midten til Open-Source sitt innlegg over her, så vil jeg virkelig høre de, for etter min mening finnes det ikke et jævla godt argument for at det skal være en så forbanna lang avstand fra bånn til menyen. Isåfall er du under kategorien "ikke normalt menneske" vil jeg påstå. Og man er jo avhengig av å ha de knappene på en mobil som ellers ikke har knapper, så et program som ta fjerner de knappene kan vel ikke være annet enn ubrukelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg