Gå til innhold

Sniktitt: Samsung Galaxy S4

Anbefalte innlegg

Takk for svar av dere alle.Ja det er det da..fikk bra deal på djuice.no på denne mobilen så med tanke på hva du får for pengene så er jo dette et klart valg egentlig..så tror jeg går for s3 4g da også denne kommer med programvareoppdatering som gjer at den får same funksjonane som S4 har ved launch.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar av dere alle.Ja det er det da..fikk bra deal på djuice.no på denne mobilen så med tanke på hva du får for pengene så er jo dette et klart valg egentlig..så tror jeg går for s3 4g da også denne kommer med programvareoppdatering som gjer at den får same funksjonane som S4 har ved launch.

Merk forresten at eg ikkje veit dette 100% sikkert. Men meiner å ha lest at det skulle komme. Virker sannsynlig då, sidan det har vore tilfellet før med f eks S3/Note2

Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp her med valg av ny mobil som jeg håper dere kan hjelpe meg med..jeg kan kjøpe meg en samsung s3 4g til 3780kr som er rimlig for denne typen men må jo si s4 frister men ikke prisen da..s3 er jo utprøvd så den ska jo ikke by på no problemer mens s4 kan jo trøble litt i starten kanske..men hvem ville dere gått for viss man tenker på design,pris og hva man må ha av teknologi..

Dette er jo egentlig mest preget av deg.. Design osv er jo personligt. Og for meg er den ikke fin å se på, menst for deg kan den være fin å se på.. get my drift? Men e må jo si meg enig at SIII 4G, den sorte sant? Ser bedre ut enn de første utgavene.. hvit og blå.

Samsung sine tlfner bryker exynos, og jeg har hørt gode tilbakemeldinger fra noen av mine venner. Men er noen som sier den har problemer med svarte felter på bilder osv er 100% svarte.. altså "black cliping". Vet ikke om dette er fikset? Eller er så stort problem som de skal ha det til.

Må nesten gi den et stort + for minnekort og ut-tagbart batteri. Jeg har Nexus 4.. og ser at det med batteri kan være et minus. Men minnekort er ikke noe problem for meg. Har hatt min N4 kanskje 3mndr nå, og har forsatt 9GB ledig av mine 16GB.

Og som sakt.. jeg personlig er ikke fan av touchwiz.. hovedgrunnen jeg skaffet meg en nexus telefon.. var akkurat det, å ikke ha noe fjas over stock android. Men nå har ikke jeg prøvd touchwiz siden SII, kan ha blitt forbedret veldig siden det.

Du kan alltid lese testen fra amobil.no.. http://www.amobil.no...s-iii-4g/115316

Regner med du får et bedre syn der :)

EDIT: Så ikke at du hadde bestilt allerede! Du blir sikkert fonøyd. Gratulerer.

Endret av Mikkis2k
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Trenger litt hjelp her med valg av ny mobil som jeg håper dere kan hjelpe meg med..jeg kan kjøpe meg en samsung s3 4g til 3780kr som er rimlig for denne typen men må jo si s4 frister men ikke prisen da..s3 er jo utprøvd så den ska jo ikke by på no problemer mens s4 kan jo trøble litt i starten kanske..men hvem ville dere gått for viss man tenker på design,pris og hva man må ha av teknologi..
Dette er jo egentlig mest preget av deg.. Design osv er jo personligt. Og for meg er den ikke fin å se på, menst for deg kan den være fin å se på.. get my drift? Men e må jo si meg enig at SIII 4G, den sorte sant? Ser bedre ut enn de første utgavene.. hvit og blå.Samsung sine tlfner bryker exynos, og jeg har hørt gode tilbakemeldinger fra noen av mine venner. Men er noen som sier den har problemer med svarte felter på bilder osv er 100% svarte.. altså "black cliping". Vet ikke om dette er fikset? Eller er så stort problem som de skal ha det til.Må nesten gi den et stort + for minnekort og ut-tagbart batteri. Jeg har Nexus 4.. og ser at det med batteri kan være et minus. Men minnekort er ikke noe problem for meg. Har hatt min N4 kanskje 3mndr nå, og har forsatt 9GB ledig av mine 16GB.Og som sakt.. jeg personlig er ikke fan av touchwiz.. hovedgrunnen jeg skaffet meg en nexus telefon.. var akkurat det, å ikke ha noe fjas over stock android. Men nå har ikke jeg prøvd touchwiz siden SII, kan ha blitt forbedret veldig siden det.Du kan alltid lese testen fra amobil.no.. http://www.amobil.no...s-iii-4g/115316Regner med du får et bedre syn der :)EDIT: Så ikke at du hadde bestilt allerede! Du blir sikkert fonøyd. Gratulerer.

Ja det er sant som du sier..samboern min sier også at s4 ser finere ut enn s3..men når det gjelder meg personlig så klarer ikke jeg å se så stor forskjell mellom s3 og s4 (ut ifra bilde da)grubblet lenge på hvem jeg skulle velge men fornuften sa s3 sort med tanke på hva jeg fikk for pengene og som du sa..den er finest i sort;)så ellkjøp.no tar nesten 5000kr for den uten abo.mens jeg fikk den med abo.djuice.no til 3779kr så prisen for hva du får syns jeg gjorde at valget falt på s3 4g sort:)Takk for hjelpen:)

Lenke til kommentar
På samme måte som at alle lovprisende ord ikke nødvendigvis er faglig solid og ikke minst non-biased. Ergo er poenget at man bør sjekke tråden og andres erfaringer før kjøp.

Er det ikke nettopp folk som skriver der som har kjøpt den?

Lenke til kommentar
1: De har beholdt designen. Mange lirer av seg mye negativt om designen, men man kan ikke med rette hevde at den er verken eksepsjonelt stygg eller kopi av noe annet. Det er nettopp det som er poenget, Samsung har nå etablert en egen signaturdesign, så når man ser en Samsungtelefon vet man umiddelbart hva det er. Det er først når man beholder en slik design gjennom flere generasjoner at man får en effekt av det, litt som en hver ny Porsche 911 som ikke kan forlate sin forgjenger for mye.

Man får effekt av designen hvis den faktisk er pen. Samsung Galaxy S* har aldri vært noe pen.

Man kan også se på Apple, som forandret designet ganske fundamentalt underveis. Likevel er det ingen som har problemer med å gjenkjenne den nye iPhone-designen som en iPhone.

Lenke til kommentar

Hva har designet med ytelse og kamera og gjøre

Designet er jo litt skuffende siden Samsung har endret (ihvertfall mer enn dette) fra år til år, denne var kjedelig. Samtidig som de ikke har endret mye på innmaten, men kommet med masse dill dall som jeg ikke bryr meg om

Jeg tror nok Samsung har studert brukerne sine. De fleste jeg ser som har Samsung, pakker den ikke inne i allverdens plastbokser, det betyr vel at en eier av Samsung telefon liker designet, Og de er heller ikke redd for at den skal bli knust hvis den faller på gulvet.

Det er svært sjelden (nesten aldri) jeg ser en iphone uten all mulig rar innpakning. Enten er iphone eiere missfornøyd med designet eller så er de redd for at telefonen skal falle fra hverandre.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har hatt Iphone 4 til 5 og har hvert stor fornøyd :yes: ikke no som har falt av her ihverfall..men skjønner ikke denne krigen mellom apple og samsung??nå har jeg valgt min telefon til samsung s3 uten at jeg rakker ned på det ene eller andre..men ska være ærlig å si at den siste Iphone 5 kunne du ikke ringe med så å si uten å høre hva de sa i andre enden..men samsung har vell hatt sitt de også??akuratt som alle andre :rofl: så velg det du vil viss du liker det :yes:

Lenke til kommentar
Jeg tror nok Samsung har studert brukerne sine. De fleste jeg ser som har Samsung, pakker den ikke inne i allverdens plastbokser, det betyr vel at en eier av Samsung telefon liker designet, Og de er heller ikke redd for at den skal bli knust hvis den faller på gulvet.

Det er svært sjelden (nesten aldri) jeg ser en iphone uten all mulig rar innpakning. Enten er iphone eiere missfornøyd med designet eller så er de redd for at telefonen skal falle fra hverandre.

For personlige anekdoter er jo så fryktelig pålitelige...

Lenke til kommentar

Nå er forvirringen komplett.

So while the U.S. S 4 has a 1.9GHz quad-core chip, the international version gets a 1.6GHz octa-core chip.

Samsung did not confirm exactly what the U.S. chipset is at yesterday’s launch, but the word on the street is it’s Qualcomm’s Snapdragon 600. The international S 4 chipset, however, is apparently Samsung’s own Exynos 5 chip, which is built on ARM’s big.LITTLE architecture

Har Samsung Norge uttalt seg feil om hvilken prosessor som kommer hit?

Artikkelen i sin helhet:

http://techcrunch.co...xy-s4-chipsets/

Denne artikkelen som er et døgn gammel sier det samme:

http://www.androidau...oid-dna-171096/

Flunkende ny artikkel.:

USA, Canada og Sverige (Tele2 preorder) får snapdragon 600

http://www.gsmarena.com/us_canada_and_sweden_getting_snapdragon_600_based_galaxy_s4_-news-5722.php

Men så har vi uttalse fra Samsung Norge som sier:

"Galaxy S4 kommer til scandinavia med 1,9GHz quad-core prosessor. Det er som dere vet en åtte-kjernes versjon men den er ikke kompatibel med 4G LTE chipet.

//Elias"

Komplett har også listet snapdragon 600 på preorder

Så hvem f vet...

Lenke til kommentar

Komplett har også listet snapdragon 600 på preorder

Så hvem f vet...

Nettbutikken til netcom på netcombusiness.no (krever innlogging) lister også GT-i9505(ZKANEE), som etter det jeg forstår er snapdragonvarianten. For øvrig marginalt billigere en HTC One (4111,- vs 4149,- ex mva ), og med ubekreftet dato 8.4.

Lenke til kommentar

Nettbutikken til netcom på netcombusiness.no (krever innlogging) lister også GT-i9505(ZKANEE), som etter det jeg forstår er snapdragonvarianten. For øvrig marginalt billigere en HTC One (4111,- vs 4149,- ex mva ), og med ubekreftet dato 8.4.

Ubekreftet dato 8. april er bogus. Europeisk release er 26. april i UK. Regner sterkt med at den første eier her til lands har den i lomma ca 1. mai.

http://www.trustedreviews.com/news/samsung-galaxy-s4-uk-release-date-confirmed-for-april-26

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Ubekreftet dato 8. april er bogus. Europeisk release er 26. april i UK. Regner sterkt med at den første eier her til lands har den i lomma ca 1. mai.

http://www.trustedreviews.com/news/samsung-galaxy-s4-uk-release-date-confirmed-for-april-26

Ja, jeg stusset også på den datoen. Siden min straks to år gamle Sensation er i ferd med å selvdestruere er det en fare for at jeg går for den som kommer først på lager av One og S4.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...