Racerro Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Hei, tenkte eg skulle spørre her på HW etter no hjelp til ett problem som eg har. Det har seg slik att etter at eg la til en Seagat S-ata 160 gb disk til systemet mitt så reagerer lyden (når eg feks spiller mp3) på aktivitet på disken, kjem nesten ut som støy. Maskina mi består av: MSI - KT4 Ultra FSIR 512 Mb Apacer DDR 400 Aopen TI4200 128 mb ram Kobla ut det interne lydkortet å kjører på ett SB live kort nå. Hadde samme problemet med det integrerte kortet.. Lyden skurrer når harddisk lyset lyser (dårlig setning men men) Håper noen kan hjelpe. Har alle oppdaterte drivere installert for skjermkort, lydkort, siste bios, chipset.. m.m så kan ikkje sjå att problemet er der heller.. E. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Pass på at du har skrudd på DMA-mode på harddisk(er) og CD/DVD/etc.-ROM'er. Står den/de på PIO-mode så kan det være årsaken. Evt. du kan prøve å justere PCI-latency i BIOS. Tror det vanlige er 32. Lenke til kommentar
Racerro Skrevet 16. september 2003 Forfatter Del Skrevet 16. september 2003 Det eg sjølvsagt glømte å si er att s-ata disken står på raid kontrolleren, kjører raid 0. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå