opticus Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Hei, Jeg vil gjerne lære litt om overklokking av skjermkort. Hvordan gjør jeg det? Nærmere bestemt et connect3d radeon 9800 pro kort. Vet ikke om det har noe å si? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Hei! Overklokking av skjermkort foregår på en helt annen måte enn overklokking av CPU. Overklokking av skjermkort foregår via software, og de mest brukte programmene til dette er Sapphire sitt "Redline" program, og Powerstrip. Siden du har et Connect3D-kort, tror jeg ikke Sapphire sitt prog. er spesielt egnet til dette formålet, så for sikkerhets skyld er det lurest å laste ned Powerstrip. Husker ikke helt hvor man kan laste det ned fra, men det er ikke verre enn å søke litt på Google. Lykke til! Lenke til kommentar
Blade Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Heisann Har et C3D 9800NP skjermkort selv. Jeg brukte Radlinker til å klokke opp kortet mitt(Før jeg flasha biosen til Pro)Powerstrip fungerer det også.Prøv begge og se hvem du liker best. Blade Lenke til kommentar
Blade Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Her er adressen til Radlinker. http://www28.brinkster.com/chrisww1942/ Blade Lenke til kommentar
opticus Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 det er ikke lett å svi av kortet da? har ikke noe temp måler i kassa.. Lenke til kommentar
Turbel Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 det er ikke lett å svi av kortet da? har ikke noe temp måler i kassa.. Du vil få skjermen full av "artifacts" (feil i bildet) lenge før kortet går til hundene. Bare sørg for å ha brukbar luftstrøm gjennom kabinettet, og ikke fjern kjølingen fra kortet uten å sette på ny.. Det er forøvrig lurt å klokke litt og litt, helt til du får feil i et benchmarkprogram, f. eks. 3dmark. Så klokker du tilbake til bildet er feilfritt. Start med å klokke minnet, og klokk gpu-en etterpå. Jeg har i alle fall erfart at minneklokking har mer å si for ytelsen enn gpu-klokking.. Forresten kan du finne Powerstrip, som jeg personlig har et svært godt forhold til, her. Lykke til! Lenke til kommentar
opticus Skrevet 20. september 2003 Forfatter Del Skrevet 20. september 2003 har montert en zalman kjøler på skjermkortet nå skal teste litt mer overklokking, skjermkortet lever hvertfall fremdeles Lenke til kommentar
opticus Skrevet 20. september 2003 Forfatter Del Skrevet 20. september 2003 jeg lurer på et par ting, jeg har jo ikke kjøler på rambrikkene på skjermkortet, så det er vell lurt å klokke opp "engine clock" og ikke "memory clock" ? virker ikke som den zalman kjøleren har noen problemer med å kjøle kortet veldig godt Lenke til kommentar
laneZ Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Rage3d Tweak ! Bare g00gle litt så finner du det ! Har ikke linken her nå Anbefaler det sterkt ! Freeware også ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå