Theo343 Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 (endret) Jeg har inntrykket av at Politiet ikke har problemer med å prioritere ressurser til trafikkontroller. Statens vegvesen har også ofte kontroller. Spørsmålet jeg stiller er om det er riktig ressursbruk å gi folket bøter for små filleting. Selv fikk jeg bot for å ta av meg beltet når jeg stanset i en kontroll. (rimelig håpløst). Når det gjelder alvorlig kriminalitet så er det heller motsatt. Endret 15. mars 2013 av Theo343 Lenke til kommentar
pokemoon Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Arnstad kan i stedet bygge bedre veier. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 SMS er forståelig, men at man ikke har lov å ringe skjønner ikke jeg. Klarer du ikke å snakke i telefonen og kjøre samtidig burde du kanskje ikke kjøre i det hele tatt. Snart er det vel forbudt å snakke med med-passasjerene mens man kjører. 1 Lenke til kommentar
P-okken Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Jeg ser faktisk for meg det med de som bruker spotify meg inkl på fastspent mobil og blir det da faktisk ulovlig å trykke på stopp og play når man seriøst etter et par dagers bruk vet hvor disse knappene er på skjermen? eller ? Lenke til kommentar
willhill20 Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Enda en tåpelig lov som lett virker mot sin hensikt.. Ulovlig å taste på mobilen hvis man bruker den som GPS mens man kjører, men vanlige GPS'er går fint?? Det ender med at folk vil bruke mobilen 'gjemt' i bilen så de ikke blir sett på/får bot, som er mer farlig enn å holde mobilen oppe rett foran frontvinduet så man fortsatt kan se ut.. lol 2 Lenke til kommentar
Teleskopos Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Helt enig i at det bør være et forbud mot å sitte og fikle med mobiltelefon og tekstmeldinger mens man kjører. Og hvorfor i all verden skal man mens man sitter i bilen gjøre noe annet enn å kjøre - noe som er så utrolig givende i seg selv? Når jeg kjører bil, koser jeg meg og har alle sanser engasjert i trafikken. 1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Fullstendig idiotisk. Det er og har alltid vært forbudt å sende sms mens du kjører bil, akkurat som det alltid har vært forbudt å snu seg mot baksettet og plukke opp smokken til minstemann, eller vannflasken sin fra fotbrønnen på passasjersiden. Fjottete symbolpolitikk av aller verste sort. Lenke til kommentar
Irene Adller Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Enn hvis jeg har iPhone i lomma og høreproppene for å høre musikk, er det også forbudt? Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Leste en fortolkning at det dreier seg om et forbud mot å røre mobilen fysisk. Stemmeaktivering er veien å gå. Masete småunger i bil burde være forbud mot i første omgang, spør man meg. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 (endret) Masete småunger i bil burde være forbud mot i første omgang, spør man meg. Andelen ulykker forårsaket av uoppmerksomhet grunnet mobil er nok større enn de som er forårsaket grunnet barn i baksetet, rett og slett fordi det generelt sett antakeligvis er flere mobiltelefoner i biler enn barn. Dessuten (og heldigvis) fullstendig umulig å håndheve. Endret 16. mars 2013 av Moskus Lenke til kommentar
maedox Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Still deg langs en vei i Oslo sentrum en kort periode og se hvor mange som ikke bryr seg. Jeg ser til stadighet folk med mobil i hånda mens de kjører. Ofte er det helt åpenbart at de ikke aner hva som foregår rundt dem i trafikken. Folk bryr seg rett og slett ikke og evner ikke å skjønne sitt eget beste før det er for sent. Bortkastede ressurser å lage så definerte lover. Politiet kan med skjønn bøtelegge folk for uvettig kjøring og å sette andres liv i fare. Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Endelig.Et viktig steg spør du meg. Er greit å sette seg selv i fare hvis du vil det, men andre mennesker på veien skal ikke være ofre fordi du måtte skrive en sms. +1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 (endret) På vei til jobben ser jeg veldig mange som steller hår, sminke og annet i speilet mens de ligger i 80-90. Finner seg en røyk i veska, leter etter lighteren, tenner røyken og sveiver opp ruta. Det er tonnevis av ting som allerede nå distraherer sjåfører. Titter man på biler med flere i så sitte ofte passasjeren å peker men sjåfører titter vekk fra veien. Det er viktig å gi signal om at utstrakt telefonbruk ikke er lov, men å gi bot for at man holder telefonen i hånden inntil øret synes jeg er rent tull. Endret 16. mars 2013 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg