Gå til innhold

Snart får du ikke lov å røre mobilen når du kjører

Anbefalte innlegg

Jeg har inntrykket av at Politiet ikke har problemer med å prioritere ressurser til trafikkontroller. Statens vegvesen har også ofte kontroller.

Spørsmålet jeg stiller er om det er riktig ressursbruk å gi folket bøter for små filleting. Selv fikk jeg bot for å ta av meg beltet når jeg stanset i en kontroll. (rimelig håpløst).

Når det gjelder alvorlig kriminalitet så er det heller motsatt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SMS er forståelig, men at man ikke har lov å ringe skjønner ikke jeg.

Klarer du ikke å snakke i telefonen og kjøre samtidig burde du kanskje ikke kjøre i det hele tatt. Snart er det vel forbudt å snakke med med-passasjerene mens man kjører.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser faktisk for meg det med de som bruker spotify meg inkl på fastspent mobil og blir det da faktisk ulovlig å trykke på stopp og play når man seriøst etter et par dagers bruk vet hvor disse knappene er på skjermen? eller ?

Lenke til kommentar

Enda en tåpelig lov som lett virker mot sin hensikt..

Ulovlig å taste på mobilen hvis man bruker den som GPS mens man kjører, men vanlige GPS'er går fint??

Det ender med at folk vil bruke mobilen 'gjemt' i bilen så de ikke blir sett på/får bot, som er mer farlig enn å holde mobilen oppe rett foran frontvinduet så man fortsatt kan se ut.. lol

• Liker 2
Lenke til kommentar

Helt enig i at det bør være et forbud mot å sitte og fikle med mobiltelefon og tekstmeldinger mens man kjører. Og hvorfor i all verden skal man mens man sitter i bilen gjøre noe annet enn å kjøre - noe som er så utrolig givende i seg selv? Når jeg kjører bil, koser jeg meg og har alle sanser engasjert i trafikken.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fullstendig idiotisk. Det er og har alltid vært forbudt å sende sms mens du kjører bil, akkurat som det alltid har vært forbudt å snu seg mot baksettet og plukke opp smokken til minstemann, eller vannflasken sin fra fotbrønnen på passasjersiden. Fjottete symbolpolitikk av aller verste sort.

Lenke til kommentar

Masete småunger i bil burde være forbud mot i første omgang, spør man meg.

Andelen ulykker forårsaket av uoppmerksomhet grunnet mobil er nok større enn de som er forårsaket grunnet barn i baksetet, rett og slett fordi det generelt sett antakeligvis er flere mobiltelefoner i biler enn barn.

Dessuten (og heldigvis) fullstendig umulig å håndheve. ;)

Endret av Moskus
Lenke til kommentar

Still deg langs en vei i Oslo sentrum en kort periode og se hvor mange som ikke bryr seg. Jeg ser til stadighet folk med mobil i hånda mens de kjører. Ofte er det helt åpenbart at de ikke aner hva som foregår rundt dem i trafikken.

Folk bryr seg rett og slett ikke og evner ikke å skjønne sitt eget beste før det er for sent. Bortkastede ressurser å lage så definerte lover. Politiet kan med skjønn bøtelegge folk for uvettig kjøring og å sette andres liv i fare.

Lenke til kommentar

På vei til jobben ser jeg veldig mange som steller hår, sminke og annet i speilet mens de ligger i 80-90. Finner seg en røyk i veska, leter etter lighteren, tenner røyken og sveiver opp ruta. Det er tonnevis av ting som allerede nå distraherer sjåfører. Titter man på biler med flere i så sitte ofte passasjeren å peker men sjåfører titter vekk fra veien.

Det er viktig å gi signal om at utstrakt telefonbruk ikke er lov, men å gi bot for at man holder telefonen i hånden inntil øret synes jeg er rent tull.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...