Gå til innhold

Topp 5 serieskikkelser, og hvorfor?


Anbefalte innlegg

Hvem elsker vel ikke lister? Sett opp en topp 5, eller topp 10 av dine favorittkarakterer fra forskjellige serier, og hvorfor!

 

Min liste (uvilkårlig rekkefølge):

 

- Wayne Unser, Sons of Anarchy:

 

En herlig karakter som på sitt beste definerer korrupt politikar. Viser klart at han er i mot mye av det SAMCRO driver med, men samtidig føler med dem i tunge tider. En ambisiøs mann, med et godt hjerte, som vaklet seg inn i korrupsjonen for å bli. Sørger for mang en hysterisk dialog ham selv og Clay.

 

- Perry Cox, Scrubs:

 

Selve grunnpillaren i Scrubs for min del. Den sterkeste sitcom-personligheten noensinne. Det er umulig å ikke le av hans vanvittige monologer, og det er umulig å ikke gråte en skvett når han er på sin emosjonelle berg-og-dalbane-tur.

 

- Theodore Bagwell, Prison Break:

 

En hensynsløs, hemningsløs pedofilsk, seriemorder, proppfull av humor og selvironi. Stor vilje, enorm lyst for forbedring, men altfor skadet i hodet. Umulig å ikke sympatisere med, til tross for skitten historie.

 

- Saul Goodman, Breaking Bad:

 

Better call Saul! En fantastisk seriepersonliget! Har virkelig vært den største pådriveren for humoraspektet i Breaking Bad. En krydret blanding av humor, paranoia, erfaring og sarkastiske one-linere gjør Saul til min desidert favoritt i Breaking Bad!

 

- Adam Sackler, Girls:

 

Den mest forskrudde personligheten på TV for tiden, er Adam Sacklers. Hans direkte, skarpe tone er hysterisk både når han mener alvor, og når det er snakk om sex. Hans planer om å bygge flåte og seile vekk. Hans trang til å gå skjorteløs i huset, og å ta seg en runk når det måtte passe ham. Virkelig er karakter som løfter Girls betraktelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble dårlig med begrunnelse her, men ramser opp favorittkarakterene jeg kommer på i farta

 

Ari Gold, Entourage. Awesome fyr/karakter. Er 2-3 år siden jeg så entourage, men mener å huske at serien ikke ble bra før han fikk en større rolle.

 

Barney Stinson. Friskt pust, og eneste grunnen til at jeg fremdeles ser how i met your mother fra tid til annen. Takler bare så vidt sutringa til Ted

 

 

Liker også Omar Little (The Wire) , Nucky og Jimmy (Boardwalk Empire), Mike (Breaking Bad), Dexter (Dexter) , John Locke (Lost), Eric Cartman (South Park) og Perry Cox. Ragnar Lothbrok i Vikings har også potensiale

Lenke til kommentar

Flere er allerede nevnt her, men vil også si Boyd Crowder (Justified) og Raylan Givens (Justified). To herlige karakterer fra en herlig serie.

 

Ari Gold (Entourage) er bare fantastisk, helt klart beste i den serien. Fra How I Met Your Mother har man også flere fantastiske, spesielt Barney, Ted og ikke minst Marshall. Richard Casle (Castle), Charlie Harper (Two and Half Men) og Omar Little (The Wire) er andre jeg kommer på i farta.

Lenke til kommentar

Umulig å sette opp ei top 5 liste for min del, men et par favoritter: Neal Cafferey (WC), Harvey Specter (Suits), Hank Moody (Californication), Ari Gold (Entrorage), Tyrion (GoT), Arya (GoT), Roger Sterling (Mad Men), Abed (Community), Jay (The Inbetweeners), Damon (VD), Thad (BMS) - så er jo også flere nevnt av andre her.

Lenke til kommentar

George Costanza. Seinfeld

Kan kjenne meg igjen og lider ofte med George. Samtidig har han høy pute-tv faktor.

 

Cosmo Kramer, Seinfeld

Uortodoks til de grader.

 

Charlie Runkle, Californication

Alt går i vasken for Runkle. Like morsomt hver gang.

 

Hank Schrader, Breaking Bad

En sikkelig folkelig kar.

 

Badger/Skinny Pete, Breaking Bad

De burde laget en spin-off med samtaler mellom disse to. Mye gull.

Endret av RastaXP
Lenke til kommentar

Du burde klare å komme opp med navnet til "dvergen" på Game of Thrones. Den mest sentrale karakteren i serien, og det navnet som nesten mest brukes i serien.

 

Pfft, man trenger da sannelig ikke å vite navnet på sin favorittkarakter fra en TV-serie vel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...