Gå til innhold

Samsung Galaxy S4 - Diskuter!

433 stemmer

1. 1. Hvilken farge vil du velge på din S4?

• Svart
      273
    • Hvit
      130
    • Tar den jeg får først
      30

Anbefalte innlegg

For SGS3 så fikk noen telefoniselskaper (bl.a. i England) unike avtaler om å selge 32GB versjonen fra dag en. 64GB tok lang tid før den kom på markedet (ca halvår?).

Så man må regne med at det blir vanskelig å få kjøpt 64GB før utpå høsten(?)

For min egen del, så synes jeg det fungerer utmerket med SDXC-minnekort på 64GB og 16GB i telefonen. Regner med at SDXC micro snart kommer i 128GB også. Det er tross alt flere år siden 64GB kom på markedet i mikroversjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at de ikke kommer med større minne, er rett og slett pga. at det er den dyreste delen i smarttelefonen. I hvertfall var det det før. Men jeg er helt enig. I 2013 så forventer vi jo å få større minne enn 16gb. Utviklingen har stoppa opp.

Skal du ha en iPhone 5 med 16gb, må du betale 5199,- Skal du ha den med 64gb, må du betale hele 7000,-! Det vil si 2000,- mer bare for større minne. Er det verdt det? Jeg undrer:)

Jeg er seff klar over at det da blir endel dyrere, MEN at samsung ikke gir oss i norden ett valg for de som ønsker litt mere plass syntes jeg er for dårlig.

Så siden jeg har en s3 med 16+sd på 64 så ser jeg ikke helt grunnen til en oppgradering da de fleste nye apps vil komme til s3 eventuelt i en "porta" rom.

Lenke til kommentar

Vet vi med sikkerhet at den bruker mindre strøm og hvor mye er det i så fall snakk om ??

og jeg undres også på hvor man kan få tak i en 32gb versjon..

Jeg vet muligens om en som kan skaffe 32/64GB (utlandet) men han vi er ikke helt 100% sikker enda, men jeg kan OM jeg husker gi deg en pm eller.no OM det er tilfelle.

Lenke til kommentar

Jeg venter i spenning på batterirapporter fra begge versjonene, samt pris på 64gb versjonen.

Der viktigste for meg blir batteritiden, gitt den er lik/bedre enn sgs3 på alt det andre vanlige, samt lagringsplass på tlf.

Samme her. Kanskje en pekepinn å sammenlikne snapdragonvarianten med HTC One, som åpenbart ikke har noe superbatteri (selv om det er delte meninger om hvor dårlig det faktisk er). S4 har ca 13% større batteri , men også ca 13% større skjerm, og snaut 12% høyere klokkefrekvens på prosessoren. I tillegg kommer alle de fancy funksjonene samsung har lagt til i touchwiz. Jeg er redd battetitiden blir relativt lik HTC-en.

Lenke til kommentar

er det bare meg som overreagerer eller kan det være noe illevarslende at Samsung tilsynelatende har hatt mer fokus på å konkurrere med Apple enn å ferdigstille et produkt.

Det kan jo ikke være noe annet enn hastverk som er årsaken til at de leverer to forskjellige versjoner?

synes det er enda mer skremmende at utviklerne på XDA ser ut til å vende Samsung ryggen...

det er ikke noe bra tegn i alle fall...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da er 64GB sort versjonen bestilt fra en seriøs butikk i Tyskland med post restante Sverige/STRÖMSTAD

6000,-

Så blir det litt billig mat fra søta bror. :D

Vet vi med sikkerhet at den bruker mindre strøm og hvor mye er det i så fall snakk om ??

og jeg undres også på hvor man kan få tak i en 32gb versjon..

http://www.voelkner.de/products/431263/Samsung-Galaxy-S4-32-GB-5-Display-1-9-GHz-Quad-Core-Android-4.2.2-Weiss-Smartphone.html

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig. Men sett ut fra S3, så ser den mye mer moden ut. Litt mer voksen. Vi som kan litt om smartmobiler er rask på å se slik forskjell, men spørs om den vanlige personen i gaten legger noe merke til det?

Utifra det jeg har snappet opp fra kompiser er den "helt like S3". Jeg kommer selvfølgelig med mine argumenter, men det hjelper lite. Endret av Havardu
Lenke til kommentar

Da er 64GB sort versjonen bestilt fra en seriøs butikk i Tyskland med post restante Sverige/STRÖMSTAD

6000,-

Så blir det litt billig mat fra søta bror. :D

http://www.voelkner....Smartphone.html

Utrolig kjekk måte å gjøre det på da... kanskje jeg får alliere meg med noe svensk slekt ^^

EDIT: den telefonen du lenket til var forresten på 32 GB :hmm:

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar

Utrolig kjekk måte å gjøre det på da... kanskje jeg får alliere meg med noe svensk slekt ^^

EDIT: den telefonen du lenket til var forresten på 32 GB :hmm:

Jeg glimter til noen ganger :p Det er hvit 32GB, det var vel det du skulle ha?

Du står jo i fare for at den blir tollet, og det burde den

Ved handel mellom land innenfor EUs grenser skal det i utgangspunktet ikke betales toll og importmoms.

Jeg skal selv hente den i Sverige, jeg har ikke noen gang opplevd at en toller har spurt meg om hvor har du kjøpt den tlf henn. :)

Lenke til kommentar

Man kan ta inn verdier for 6k per hode om man er ute av landet i mer enn 24 timer, så noe særlig stor-kriminell er ikke PoWa akkurat :)

Selv vurderer jeg å kjøpe den uten moms fysiskt i Tyskland, hvertfall hvis det stemmer at Tyskerne får velge cpu core.

Hehe, føler meg ikke helt som Erik Fallo nei, lol

• Liker 1
Lenke til kommentar

Den hva jaggumeg ein fine link :-)

MEN ser at den jeg vil ha vil koste ca 7650kr inkl moms og frakt.

Noe jeg tror er for mye. Jeg skal reise litt her og der(til USA nå i april & i juli, og til Spania til august). Kanskje det blir noe da?

En ting skal være sikkert, er at jeg skal ha 64Gb intern minne.

http://www.voelkner.de/products/431264/Samsung-Galaxy-S4-64-GB-5-Display-1-9-GHz-Quad-Core-Android-4.2.2-Schwarz-Smartphone.html

Lenke til kommentar

Det er aldri 16GB som blir tilgjengelig. 2GB blir satt at til programmer (apps) og noe til OS.

Har ca 11.6 GB tilgjengelig på min S2 16GB.

Har 32GB minnekort i tillegg, men merker at mer intern lagring hadde vært kjekt å ha med tanke på spotify, tilleggsdata til spill og andre ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...