Gå til innhold

Samsung Galaxy S4 - Diskuter!

433 stemmer

1. 1. Hvilken farge vil du velge på din S4?

• Svart
      273
    • Hvit
      130
    • Tar den jeg får først
      30

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, ext sdcard. Ja, 30/30.

Det er dog 1 test med den appen som ble linket over.

Prøv på "sdcard" da og se hva som skjer??

Er jo litt sært at det skal være betydelig høyere speed på det interne sdkortet da, er det ikke ?

Men om dette er resultatet etter et par run så er jo grensen på 10 mb/s og ikke 20 som jeg trodde..

Men det må jo være noe sært som gjør at den skiller på de to slik..

Lenke til kommentar

Var den jeg testet med første runde, den med knappe 10 på read.

Skal kjøre den litt til. Oppdaterer denne posten med resultater.

6.36 11.85

7.13 11.86

7.26 11.97

7.12 11.08

Er formatet (FAT o.l.) relevant her? Mitt er bare rett fra eska rakt inn i

Ser uansett ut til at sd tools viser mye høyere read enn sdcardtester.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Snakker ikke om dekningen. Men mobilabonnementene. Fikk iallefall inntrykk at man måtte ha dedikerte 4G abonnement, som foreløbig ikke støtter ringing og sms for det. Snakka med ulike opperatører i forrige uke.

Men utelukker ikke at jeg har missforstått

Trenger bare et simkort som er 4G-kompitabelt. :)

Lenke til kommentar

Hvordan vet du at det er ekte egentlig?

95 % av SanDisk kortene på ebay er jo kopierte kinaprodukter med helt andre egenskaper enn originalen.

95% høres da voldsomt mye ut. Jeg gikk selv på noen smeller til å begynne med med rimelige 16 & 32GB, hvor det var fake kapasitet (2 eller 4GB).

Testsoftware:Man kan teste den virkelige kapasiteten på kortene man kjøper.

Man bør selvsagt også teste hastighet, som det skrives lengre oppe. Men husk at da kommer type kortleser etc inn i bildet.

Det viktigste er å kjøpe kort fra en "top rated seller" som har gode omtaler og en viss fartstid.

Finner man tilbud som er under markedspris, fra "mr Ping Pong i Kina" så er det trolig lureri.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Hei. Etter anbefaling av Slai her, så legger jeg ut denne som var eget topic, på siden her :)

Jeg oppgraderte nettopp fra S3 til S4, og hadde gledet meg til en nytt og bedre kamera, helt til jeg tok det i bruk. Klart, bildene er klare og større, men problemet er bare at det er omtrent umulig å få klare bilder. Alt blir ofte bilder som ser ut til å blir tatt i fart. Veldig vanskelig å få gode stillbilder.

Med S3, hadde jeg litt av samme problemet når jeg tok kun ett enkelt bilde, men holdt jeg fotoknappen inne så tok den bildeserie og da ble alt klart og fint, men på S4 ser det ut til å ikke fungere like bra. Det hjelper litt, men allikevel en liten skuffelse fra S3 sitt resultat. Jeg har ikke testet mye, men noen innstillinger har jeg prøvd meg ut på.

Jeg tenkte dere kunne legge ut nøyaktige hvilke innstillinger dere har på deres S4 så jeg kanskje kan få noen fine bilder med min også :)

Takk :)

Lenke til kommentar

Veldig ofte dårlige bilder her også :/ Men over til noe annet. Noen tips på hvordan jeg får S-View coveret til å legge seg helt ned? Står liksom litt åpent hele tiden.. og er det mulig at info-displayet er på hele tiden, slik at jeg slipper og åpne å lukke dekslet for å se hva klokken er?

Lenke til kommentar

Stinger: det blir bedre med litt bruk, da hengselen er litt rigid i starten.

Du kan bare trykke på powerbutton for å sjekke klokka med view cover, trenger ikke åpne coveret.

Chipsmaster: har du tatt av den tynne filmen som er over linsen, som forslått i svaret på tråden du startet om dette?

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Chipsmaster: har du tatt av den tynne filmen som er over linsen, som forslått i svaret på tråden du startet om dette?

Ja, har tatt den av, men er fremdeles ikke helt overbevist. Synes fortsatt S3 hadde lettere for å få fine bilde av objekter i fart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...