Gå til innhold

Samsung Galaxy S4 - Diskuter!

433 stemmer

1. 1. Hvilken farge vil du velge på din S4?

• Svart
      273
    • Hvit
      130
    • Tar den jeg får først
      30

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøp 64GB microSDXC?

Svært billig måte å få mye lagring på, itillegg til at de har blitt svært raske.

Min erfaring er dog at det er en del problemer med å ha lav internminne på telefonen selvom du har mye lagring på minnekort. F.eks mange apper lagrer på internminne selvom selve programmet ligger på minnekortet. Og Spotfiy støtter f.eks bare lagring på internminne av en eller annen idiotisk grunn.

Jeg tror faktisk selv jeg nesten må vurdere mer internminne når jeg kjøper S4, etter alle problemene jeg har fått gjennom årene med S2

Lenke til kommentar

Svært billig måte å få mye lagring på, itillegg til at de har blitt svært raske.

Min erfaring er dog at det er en del problemer med å ha lav internminne på telefonen selvom du har mye lagring på minnekort. F.eks mange apper lagrer på internminne selvom selve programmet ligger på minnekortet. Og Spotfiy støtter f.eks bare lagring på internminne av en eller annen idiotisk grunn.

Jeg tror faktisk selv jeg nesten må vurdere mer internminne når jeg kjøper S4, etter alle problemene jeg har fått gjennom årene med S2

Om du feks finner en apk av spotify som var før den nye versjonen som ikke gir adgang til å lagre på sd kort. Etter du har lastet ned og instalert... så bruker du innstillingene på den, som gjør at du kan lagre på sd kort, så oppdaterer du spotify og sangene lagres på sd kortet. Fungerte for meg :)

Lenke til kommentar

Om du feks finner en apk av spotify som var før den nye versjonen som ikke gir adgang til å lagre på sd kort. Etter du har lastet ned og instalert... så bruker du innstillingene på den, som gjør at du kan lagre på sd kort, så oppdaterer du spotify og sangene lagres på sd kortet. Fungerte for meg :)

Jupp jeg kjenner til det trikset, det fungerte for meg før, men sluttet å funke etter jeg oppgraderte til JB og skulle prøve på nytt. Nå får jeg bare feilmeldinger(som flere andre rapporterer om også, apk'en er jo hovedsaklig ikke ment for JB heller). Det er uannsett helt merkelig at de har sluttet med minnekort støtte, veldig synd.

Lenke til kommentar

Jupp jeg kjenner til det trikset, det fungerte for meg før, men sluttet å funke etter jeg oppgraderte til JB og skulle prøve på nytt. Nå får jeg bare feilmeldinger(som flere andre rapporterer om også, apk'en er jo hovedsaklig ikke ment for JB heller). Det er uannsett helt merkelig at de har sluttet med minnekort støtte, veldig synd.

Tja, det er vel ikke helt sant :-)

Jeg har siste android 4.2.1 versjonen.

Har spotify på intern minne, og all musikk på sd kortet(ca 13Gb med musikk).

Se nederst for hvordan du skal gjøre det.

Jeg og vil ha større internminne, har selv 64Gb raskeste sd kort, men fylt opp.

Tar en del bilder og videoer, som jeg vil ha på mobilen, og da blir det for liten plass, spesielt da man har 13mb pixler kamera(nå på SGS4) vs 8mb pixel på SGS3.

Så hvor får man 4G versjonen / 4 cpu med 64gb intern minne?

Hvordan få Spotify musikk data på sd koret(dette har jeg gjort og fungerer 100%):

Found this info on the Spotify forums and thought I'd share it with you guys. It enables Spotify to save your downloaded/offline playlists to your external SD card without using any other apps such as DirectoryBind and Apps2SD and whatever.

Basically you install a previous version of Spotify which supported selecting SD storage (no idea why this feature was removed!) and then upgrading to the latest version while keeping that feature intact.

1. Uninstall Spotify and check that the Spotify folder in sdcard/Android/data has been removed.

2. Install the old version of Spotify from here

3. Start the app and don't log in (if you are logged in auto, log out) and press the menu button and select the SD storage option.

4. Change the standard location to /mnt/extSdCard or /storage/extSdCard and then log in (if it bugs when you log in, just exit the app and try again)

5. Select a single playlist to download/offline play and let it finish downloading before you go to the next step. Don't download all your music here, just a little playlist with a few songs is enough.

6. Go to the Play Store and update the Spotify app to the newest version.

7. Now enable Extreme Quality in the new Spotify app and begin downloading all your play lists Provided you did everything correctly, Spotify will now save all offline/downloaded music to the external SD card now until you uninstall the app (unknown if future updates will break this feature)

Check via your file browser that Spotify is indeed saving to the external SD before downloading your entire collection If it's not saving to the SD card, the path to the SD card you typed is probably wrong..check it again.

Check via your file browser that Spotify is indeed saving to the external SD before downloading your entire collection If it's not saving to the SD card, the path to the SD card you typed is probably wrong..check it again.

Endret av Ray001
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja, det er vel ikke helt sant :-)

Jeg har siste android 4.2.1 versjonen.

Har spotify på intern minne, og all musikk på sd kortet(ca 13Gb med musikk).

Se nederst for hvordan du skal gjøre det.

...

Det er faktisk den guiden jeg har fulgt, men hver gang jeg har instalert appen har det bugga seg så mye at jeg aldri har fått logga inn. Nå prøvde jeg igjen, og merket at linken din var til en annen versjon enn den jeg har prøvd, og nå funka det! Så takk!

Lenke til kommentar

Wow det er virkelig synd ja... de skulle aldri sluttet med det, spessielt for ting som spotify tar hoved minnet og hjelper lite om man har musikk over 10 giga... SD kortet funker bra om du har lange reiser eller har en haug med viktige ting som du vil gjerne ha med deg. For meg blir det film osv... jeg bruker spotify så nekter å laste inn flere giga med musikk inn på den. Har heldigvis en iphone 4 ved siden av som jeg bruker som mp3.

Endret av johnd2407
Lenke til kommentar

Liste over hvilke land som får Exynos-varianten og hvem som får Snapdragon-varianten:

http://www.sammobile...ave-the-answer/

Veldig bra oversikt ja....

En ting jeg undrer meg litt over er hvor tilgjengelig egentlig 4G nettet vil være i de neste 2 årene...

Om tilgjengeligheten er like dårlig som H+ er nå så er det jo ikke noe jeg får utnyttet med det første...

Lenke til kommentar

@αкαѕнα

Det er sant, om det ikke blir bra dekning på 4G, så er det vel bedre å satse på en som bruker mindre strøm(les Exynos 5 Octa-Core cpu)?

Noen som vet hvor dem vil selge 32Gb eller allerhelst en 64Gb versjonen av SGS4?

Lenke til kommentar

Jeg har det, men skjønner ikke hvorfor Samsung er så kjipe.. hadde liksom håpet dem hadde kommet litt lenger idag vs en tlf fra 2010.

Grunnen til at de ikke kommer med større minne, er rett og slett pga. at det er den dyreste delen i smarttelefonen. I hvertfall var det det før. Men jeg er helt enig. I 2013 så forventer vi jo å få større minne enn 16gb. Utviklingen har stoppa opp.

Skal du ha en iPhone 5 med 16gb, må du betale 5199,- Skal du ha den med 64gb, må du betale hele 7000,-! Det vil si 2000,- mer bare for større minne. Er det verdt det? Jeg undrer:)

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

@αкαѕнα

Det er sant, om det ikke blir bra dekning på 4G, så er det vel bedre å satse på en som bruker mindre strøm(les Exynos 5 Octa-Core cpu)?

Noen som vet hvor dem vil selge 32Gb eller allerhelst en 64Gb versjonen av SGS4?

Vet vi med sikkerhet at den bruker mindre strøm og hvor mye er det i så fall snakk om ??

og jeg undres også på hvor man kan få tak i en 32gb versjon..

Lenke til kommentar

Jeg venter i spenning på batterirapporter fra begge versjonene, samt pris på 64gb versjonen.

Der viktigste for meg blir batteritiden, gitt den er lik/bedre enn sgs3 på alt det andre vanlige, samt lagringsplass på tlf.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...