Gå til innhold

Samsung Galaxy S4 - Diskuter!

433 stemmer

1. 1. Hvilken farge vil du velge på din S4?

• Svart
      273
    • Hvit
      130
    • Tar den jeg får først
      30

Anbefalte innlegg

Mistet derfor lysten på Nordic versjonen med Snapragon, da vil jeg heller ha Exonys varianten med octacore big.LITTLE.

Noen som vet hvilke europeiske land som får Exonys? Vil disse telefonen ha norsk språk?

Hvor stor forskjell i ytelse vil egentlig 8 X 1.6 VS 4 X 1.9 ?

Det er jo ikke slik at man normalt sett trenger at 8 kjerner skal jobbe samtidig heller vil jeg tro.

Og for å svare på det andre spørsmålet er jeg 99% sikker på at du får norsk om du kjøper telefonen i et annet europeisk land...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo ikke slik at man normalt sett trenger at 8 kjerner skal jobbe samtidig heller vil jeg tro.

Det er ikke snakk om at alle 8 brukes samtidig uansett, enten 4 A15 eller 4 A7. Mener også jeg leste at A15-kjernene bare skulle klokkes til 1.2 GHz , mens A7 hadde 1.6 GHz. Var visstnok på grunn av varmeutvikling og strømforbruk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Open-Source, gidder du å forklare litt om kjernene i førstepost så vi slipper diskusjoner om det annenhver side?

Lenke til kommentar

Nå har gsmarena kommet med full test. Hint; Den tar Sonyen på hastighet, foto og video lett som bare det:) Denne er også testet med Snapdragon 600 (som vi får i Norge)

http://www.gsmarena....eview-910p8.php

"AMOLED fans will fall in love with the screen. Actually, the 5" 1080p Super AMOLED should impress everyone - contrast, viewing angles and sunlight legibility are top notch. And you can turn down the saturation if it bugs you so much.

What's even more amazing is that Samsung managed to squeeze the Galaxy S4 in a smaller body than the Galaxy S III and even the HTC One, both of which have smaller screens and batteries. And that's without sacrificing the user-removable battery and microSD card slot."

Endret av Open-Source
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Og for å svare på det andre spørsmålet er jeg 99% sikker på at du får norsk om du kjøper telefonen i et annet europeisk land...

Det er big.LITTLE konseptet jeg er interessert i. Jeg bruker normalt ikke telefonen min til ting som krever mye prosessorkraft, tror derfor at jeg vil få mye bedre batterilevetid med Exynos octa core siden det da stort sett vil være de små A7 kjernene som kjører.

Skal heller ikke utelukke at det at jeg er utviklingsingeniør innen elektronikk som jobber med ARM prosessorer bidrar til at jeg har lyst på en ARM 4 x A15 + 4 x A7 i big.LITTLE konfigurasjon ;)

Lenke til kommentar

Har på følelsen at det å nappe løken etter voksent innhold fra skjermen til S4, kan bli en suksess:)

Med airview, så trenger du ikke å kladde på skjermen etterpå. Og blir vi ferska, så settes alt på pause med Smartpause. Godt Samsung endelig tenkte på oss og.

(glimt i øyet)

LMAO...

Rebecca_TalkNerdyToMe_xlarge.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har på følelsen at det å nappe løken etter voksent innhold fra skjermen til S4, kan bli en suksess:)

Med airview, så trenger du ikke å kladde på skjermen etterpå. Og blir vi ferska, så settes alt på pause med Smartpause. Godt Samsung endelig tenkte på oss og.

(glimt i øyet)

Hahah, må si du er en av de beste her på forumet når det gjelder info osv... takk for at du deler med oss!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Dette skulle vel bare mangle at S4 er best :-)

Siden man ser at den har høyest cpu Hz, og i fire av dem.

Liker mer og mer denne jeg og, men vil fortsatt vente til Nexus 5 kommer. Som kommer om ca 1mnd, og da skal vel ihvertfall spec`en ha lekket ut, og kan sammenlignes med SGS4.

MEN SGS4 er IKKE et dårlig kjøp, bare at Nexus 5 kan være bedre?

Lenke til kommentar

Takker for svar folkens angående navigasjon og Sg4. Mente jeg hørte i presentasjonen at man kunne bruke kart uten bruk av data. Da var det antagelig muligheten for nedlast av google kart offline de tenkte på da.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takker for svar folkens angående navigasjon og Sg4. Mente jeg hørte i presentasjonen at man kunne bruke kart uten bruk av data. Da var det antagelig muligheten for nedlast av google kart offline de tenkte på da.

Tror ikke du slipper 100% unna med bruk av data, da den trenger noe få kb til å finne frem(dette er nok ikke store kostnaden, selv i utlandet). MEN Da må man ihverfall være sikker på at all sync av dropbox, mail, app oppdateringer osv er slått av :-)
Lenke til kommentar

Leser igjennom gsmarena sin review på SGS4, og har sett noen kjekke ting(som sikkert kommer på andre enn SGS4 og), men her er dem

One cool option for those who use more secure lockscreens (PIN, Pattern, etc.) is the Auto unlock zone feature. You can add several "home" Wi-Fi networks and the lockscreen will be disabled when the Galaxy S4 hooks up to one of them. This way you can have a secure PIN lockscreen outside and a quick unlock at home or the office.

Kjekt :-)

Air and Motion gestures, Smart Screen

The Samsung Galaxy S4 comes with a number of advanced features enabled by the powerful hardware and dedicated sensors.

The first is Air View, which debuted on the Galaxy Note II and worked with the S Pen. There's no S Pen on the Galaxy S4, or a need for it - the phone can detect your finger hovering over the screen.

This enables information preview (e.g. SMS text, calendar entry text and so on), previewing videos just by pointing to a spot in the timeline, the next track in the music player by hovering over the next button (works with previous button too), previewing folders, speed dial contacts, and magnifying links in web pages. Air view detects fingers 1cm / 0.5" away from the screen, so there's no danger of accidentally tapping the screen when you wanted to use Air View instead.

Er fordel at en ikke får så mye fet flekker på skjermen. En tilvennings sak, men bra tror jeg :-)

Bedre og mer lys sterk skjerm + sort nivå er blitt bedre.

Bruke denne til fjernkontroll, er meget kjekk sak!

Air Gestures, humidity sensor, temperature sensor, built-in accelerometer er alle kjekke og velkomne ting for meg :-)

Endelig RAM: 2GB

Og S Voice har kanskje blitt bedre / brukende?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...