Gå til innhold

Samsung Galaxy S4 - Diskuter!

433 stemmer

1. 1. Hvilken farge vil du velge på din S4?

• Svart
      273
    • Hvit
      130
    • Tar den jeg får først
      30

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snakket med Telenor om kontantkort-kjøp, og de sier de kan låses opp gratis dersom de er operstørlåste.

Dette burde du be om å få skriftlig, for dette er ikke vanlig praksis. Dersom man kjøper en telenorlåst telefon med binding, vil man kunne få operatørlåskoden gratis. Men om man kjøper den med kontantkort, er det ingen binding, og da får man normalt heller ikke operatørlåskoden gratis før etter 1 år fra kjøpsdato. Skal du ha den før, koster det penger... Hvis telenor har forandret på dette nå, skjønner jeg ikke poenget med at de skal låse telefonene i det hele tatt. Dvs, jeg skjønner uansett ikke poenget med å låse telefonene, men hvis de allikevel gir bort operatørlåskoden gratis, er det jo INGEN grunn for å låse de lenger...

Jeg har nå en iPhone 5 som er bundet til Netcom til november 2013. Kan jeg selge denne telefonen og bare kjøpe en SG4 hos for eks CDON uten å bryte abonnementet med Netcom? Vil da den personen som kjøper telefonen min kunne bruke for eks Telenor sim i den? Mener at jeg har hørt at Netcom ikke har sperre på telefonene de selger :)

NetCom låser ikke andre telefoner, men iPhone er unntaket. Men så lenge du har bundet deg, vil du få operatørlåskoden gratis. Ta kontakt med NetCom, så sender de den til deg og du får fjernet den via iTunes.

Hvis du kjøper S4 uten abonnement, bryter du ikke abonnementet ditt med NetCom, og slipper bruddgebyr. Men hvis du mener å kjøpe S4 med binding til samme telefonnr du har hos NetCom i dag, vil du få et bruddgebyr siden bindingstiden ikke er ute enda. Når det er én måned igjen av bindingstiden (eller mindre), kan du re-binde deg uten bruddgebyr.

Har et Telenor Prat abonnement som bindinga mi går ut 31 mai på. Dette sim-kortet bruker jeg ikke (oppretta det kun for å få Galaxy S3 billigere når den kom ut).

Har i utgangspunktet meldt inn at jeg ønsker å si opp dette når bindinga går ut.

Tror dere det er noe sannsynlighet for at Telenor kan forandre dette abonnementet til kontantkort, slik at jeg får S4 til 5099kr (før bindinga går ut)?

I utgangspunktet vil du få et brudd gebyr dersom du endrer abonnementet ditt til kontantkort før bindingen går ut, men siden det bare er snakk om 1 måned i dette tilfellet, kan det hende at Telenor er greie og lar deg slippe. Kan uansett ikke være store bruddgebyret med så kort tid igjen av bindingen. Du får ringe de å spørre.

Lenke til kommentar

Tja, var det fyren på Telenor sa ang låsing og kontantkort. Bare vidreformidler. Syntes og det hørtes weird ut.

edit: par timer igjen nå. Bare synd jeg jobber hele dagen, no time to play.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

I 2013 er det uansett like greit med edge og internettradio.

Hører ikke på FM radio selv, så for min del har det ikke betydning. :)

Men vil dog si at internettløsninger er dårlige enn så lenge, siden de spiser datatrafikk på mobilen - som koster penger.

Jeg har stort sett diverse mp3 på mobilen som jeg hører på.

Lenke til kommentar

Men en 6'er? Jeg ville gitt 5+ og reservert 6'eren for bedre materialvalg. Men ut fra samme kriterier er ingen andre av telefonene som er sluppet de siste årene som er 6'ere.

Er det noen som kan begrunne det med trekk for materialvalg? Det er jo opplagt mange som både synes designet er mer eller mindre utdatert, og reagerer på plastic fantastic. Forstår jeg godt. Men her er vi vel utafor de mer objektive kriteriene - det er og blir smak og behag. Å dømme ut fra salgstallene, kan det umulig være noen stor andel som har droppa GS3 ut fra design/materialvalg, så noe enormt ubehag kandet iallfall ikke ha vært. Er det noe i materialvalget som gjør GS4 til en entydig dårligere telefon enn f.eks. HTC One? Ulike materialvalg har ulike fordeler og ulemper.

Det som en evt kan trekke for, er manglende fuktsikring - men så lenge fuktsikring er en spesialting, er det bedre å gi pluss når det fins, enn å trekke når det mangler. (Dessuten skal en ikke forlite seg på sånne egenskaper, det har opptil flere Xperia-eiere allerede fått erfare..)

Lenke til kommentar

Fatter ikke hvordan posten klarer å bruke så lang tid. Bestiller jeg fra f.eks komplett som bruker MyPack tar det sjeldent mer enn 48timer før jeg har pakken.

Vet, er helt håpløst! Bestiller alltid med MyPack, typisk fraktid er ca 3 ganger raskere enn Posten Norge. (2 vs 6 dager) Enten er det kostnadsbesparelse posten driver med, eller så har dem et alvorlig logistikkproblem..

Lenke til kommentar

Vet, er helt håpløst! Bestiller alltid med MyPack, typisk fraktid er ca 3 ganger raskere enn Posten Norge. (2 vs 6 dager) Enten er det kostnadsbesparelse posten driver med, eller så har dem et alvorlig logistikkproblem..

enig, bestilte pc fra komplett på torsdag ettermiddag(ca 13,30) og fredag kl 14,00 var den klar til henting. Bor i Ulsteinvik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...