Gå til innhold

Samsung Galaxy S4 - Diskuter!

433 stemmer

1. 1. Hvilken farge vil du velge på din S4?

• Svart
      273
    • Hvit
      130
    • Tar den jeg får først
      30

Anbefalte innlegg

Kan noen forklare meg hvordan det er "trådløs" lading når man uansett må plugge noe i en kontakt?

Så klart, er jo noe enklere med en pad som du legger tlf på, men den må jo være i kontakt med noe så trådløs er å dra begrepet noe langt.

Trådløse ladningen tipper jeg bruker induksjon. DVS at den må være veldig nærme plata for å lades, ikke direkte avhengig av å ha kontakt, men det må være såpass nærme at den like gjerne kan ligge der.

Hele poenget er jo av man kan f.eks ha en slik ladestasjon på skrivebordet eller i stua, så slenger man bare mobilen oppå der. Mye diggere og lettere enn kabelrot. Skal man ha med seg laderen faller vitsen bort, fordelen ligger jo til de stedene du er daglig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bare platen du på plugge i. Selve mobilen vil vær fri fra kabler. Så slipper du å stresse med usb kabel hver gang du må lade. Bare å legge den oppå plata som ligger på bordet. Jeg savner en slik mulighet.

Det tar ikke lange tiden å plugge i en usb-kabel for å lade mobilen, men brukeropplevelsen stiger et lite hakk om dette kan unngås:)

Lenke til kommentar

Ja, jeg forstår at det er induksjon og ja, jeg forstår også at du ikke plugger noe i tlf, men trådløs lading er nå å dra det noe langt.

Blir jo litt som at wifi ville vært på den måten at du måtte legge PCen oppå rutern.

Ja, jeg er vrang, lol.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Ja, jeg forstår at det er induksjon og ja, jeg forstår også at du ikke plugger noe i tlf, men trådløs lading er nå å dra det noe langt.

Blir jo litt som at wifi ville vært på den måten at du måtte legge PCen oppå rutern.

Ja, jeg er vrang, lol.

De har vel i teorien all rett til å kalle det trådløs ladning, men jeg ser poenget ditt. Men ikke heng deg opp i det(teknologien har ikke kommet så langt enda), det er en latmans-fordel med dette kontra dockingstasjoner, selvom det ikke er veldig mye

Lenke til kommentar

Det er bare platen du på plugge i. Selve mobilen vil vær fri fra kabler. Så slipper du å stresse med usb kabel hver gang du må lade. Bare å legge den oppå plata som ligger på bordet. Jeg savner en slik mulighet.

Det tar ikke lange tiden å plugge i en usb-kabel for å lade mobilen, men brukeropplevelsen stiger et lite hakk om dette kan unngås:)

Og den dagen du sitter på peppes med lite batteri og du kan legge tlf på bordet og lade:)

Lenke til kommentar

Ble litt usikker, tenker på LG sin Nexus 5

http://androidandme.com/2013/03/news/rumor-is-this-the-lg-nexus-5/

Rumored specs for the LG “Megalodon” include:

5.2″ OLED Display with 1920×1080 resolution

Qualcomm Snapdragon 800 @ 2.3 GHz

3GB LPDDR3 Ram

16/32/64GB of internal storage

16MP rear camera by OmniVision (4k video recording @30FPS, 1080p video recording @60FPS, Real Time HDR & HDR video recording, optical image stabilization, BSI 2.0)

2.1MP front camera (1080p video recording @30FPS)

3300 mAh Lithium Polymer battery

Front positioned stereo speakers

Qualcomm RF360 (LTE 150 Mbps & HSPA+)

Integrated DVB-T / ATSC-antenna

Gesture like controls (navigation, zoom, etc)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen plass i NOrge der man kan få kjøpt 32 eller 64Gb utgaven?

Dem lovet at samme utgave skulle komme til SGS3 og, men det er vel kanskje nå nydelig 64Gb utgaven er kommet? Nesten 1år etter lovet...

Blir vel samme på SGS4 og?

Lenke til kommentar

De har vel i teorien all rett til å kalle det trådløs ladning, men jeg ser poenget ditt. Men ikke heng deg opp i det(teknologien har ikke kommet så langt enda), det er en latmans-fordel med dette kontra dockingstasjoner, selvom det ikke er veldig mye

Dama har mobil med docking som fungerer fint. Det er en Sony Xperia acro S. Jeg har mye mindre tro på docking som bruker USB-kontakten. Det blir litt spinkelt å skulle koble til en så liten kontakt.

Trådløs (QI) lading på SGS3&4 fungerer utmerket. Jeg har hatt dette lenge med OEM-produkt fra Ebay.

Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hvorfor mobilen trenger en såpass høyoppløst skjerm?

Det virker jo som kun bortkastete ressurser når man ikke ser forskjellen fra en 720p og en 1080p på en såpass liten skjerm.

Endret av Coffey
Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hvorfor mobilen trenger en såpass høyoppløst skjerm?

Det virker jo som kun bortkastete ressurser når man ikke ser forskjellen fra en 720p og en 1080p på en såpass liten skjerm.

De som har sett på begge, sier at det er stor merkbar forskjell i klarhet. Spesielt ved surfing på nett med liten tekst.

Lenke til kommentar

Er det noen plass i NOrge der man kan få kjøpt 32 eller 64Gb utgaven?

Dem lovet at samme utgave skulle komme til SGS3 og, men det er vel kanskje nå nydelig 64Gb utgaven er kommet? Nesten 1år etter lovet...

Blir vel samme på SGS4 og?

Kun 16GB i Nordic ifølge Samsung KS. Dårlig spørr du meg...

Lenke til kommentar

Det er STOR forskjell på 480p og 720p tru HD oppløsning. Det er bare å teste med pc monitoren så vil du se den enorme forskjellen det er mellom fullhd og hdready.

Det er vell en måte å kunne velge mindre oppløsning på mobilen ? Eller er den konstant 1080p?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...