Gå til innhold

Samsung Galaxy S4 - Diskuter!

433 stemmer

1. 1. Hvilken farge vil du velge på din S4?

• Svart
      273
    • Hvit
      130
    • Tar den jeg får først
      30

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke hvordan noen orker skjermbeskytterne fra Invisible Shield, Zagg og det andre som krever spraying og masse jobb for å stille den rett. Mye bedre med de tynnere typene man får fra Belkin eller Alien Skin, lettere å få ordentlig på, holder godt og ødelegger ikke følelsen av skjermen særlig.

Med Gorillaglass-3 skal det litt til for å få riper i mobilen uansett. Jeg synes disse skjermbeskytterne ødelegger opplevelsen litt. Da er det bedre med flip cover eller å bruke telefonen slik at den ikke deler lomme med skarpe gjenstander. Selv har jeg hatt min SGS3 i lomme med nøkler innimellom, men glasset er fremdeles perfekt. Knuste forrige skjerm da telefonen falt med hjørnet ned i asfalten, selvsagt akkurat der bumperen ikke dekket telefonen ^^.

Lenke til kommentar

Ble så usikker etter å ha lest alle amerikanske anmeldelsene i dag, de fleste var litt negativ.

Og så trodde jeg at jeg hadde bestemt meg for sort, men han ene anmelderen mente at hvit var finere pga teksturen bak

Det eneste negative i testene er q noen av de syntes HTC One ser kulere ut.

Noe som er en ren smakssak og noe jeg ikke er enig i på en flekk.

Les feks Anandtech sin review, som er en av de få bra skrevet og dyptgående reviews.

Hvis du bare leser møkk som itavisen får du feil inntrykk av testene og i alle fall mobilen.

Endret av Slai
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Med Gorillaglass-3 skal det litt til for å få riper i mobilen uansett. Jeg synes disse skjermbeskytterne ødelegger opplevelsen litt. Da er det bedre med flip cover eller å bruke telefonen slik at den ikke deler lomme med skarpe gjenstander. Selv har jeg hatt min SGS3 i lomme med nøkler innimellom, men glasset er fremdeles perfekt. Knuste forrige skjerm da telefonen falt med hjørnet ned i asfalten, selvsagt akkurat der bumperen ikke dekket telefonen ^^.

Nøkler, mynter og kniver er ikke noe problem, men putt litt sand i lomma der du har mobilen så kan du forvente masse riper.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Hei.

Denne mobilen har lanseringsdato 2 mai inn til norge. Vi håper at denne mobilen kommer på vært lager dagens før slik at vi kan sende ut denne på lanseringsdato."

fra Komplett.no.

Triste nyheter.

Trur Komplett har misforstått det der med dato

Lenke til kommentar

Jepp, var det jeg og tenkte. Så da står det mellom komplett, Elkjøp Express og dustinhome... Hmz...

Proshop har den for øvrig IKKE på lager. De forventer rundt 200 mobiler på lørdag.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Fikk testet telefonen igår da vi hadde fått in både hvit og svart i demomodell hos oss på jobb (Telekiosken)

Verdt å merke seg at de siste telefonene mine har vært S1, S2 og S3 så denne "anmeldelsen" er vel ikke helt nøytral siden jeg er meget fornøyd med alle 3. Dog har jeg testet de fleste mobiler som er på markedet(inkludert HTC One og Xperia Z)

Utseende og kvalitet: Utseendet har ikke forandret seg drastisk fra S3 ved første øyekast når man åpner esken, men så fort man tar tak i telefonen, kjenner man virkelig forskjellene. Telefonen er smalere, og har mindre runde kanter. Telefonen er også tynnere, og flatere både foran og bak. Dette syntes jeg var mye bedre å holde i. Glasset foran er ikke buet slik det er på S3, og gjør at telefonen er enklere å betjene, samt at screen prot er enklere å sette på uten å få de unødvendige boblene (Testet med Wrapsol Xtreme). Bakdekselet virker tynnere enn det er på S3(som på S2). Dekselet får med det en bedre kvalitetsfølelse, og er ikke like utsatt for knekk som på S3 i og med at det er lett å bøye uten skade.

Sort eller hvit: Den hvite er vel den som ligner mest på S3, mens den sorte skiller seg veldig ut med teksturene på bakdeskelet og i panelet rundt skjermen, som vises forholdsvis godt i lys selv om også hvit har de samme teksturene. Denne telefonen kjennes absolutt ikke billig ut, slik mange reviews sier.

I bruk: Telefonen var responsiv, spesielt etter deaktivering av demo mode. Appene som fulgte med var OK, men øyescrollingen fungerte ikke nevneverdig bra. Smartpausefunksjonen derimot var meget spennende, og brukte ikke mer enn 1 sekund på å pause når jeg så bort. Fikk ikke testet så mange av de medfølgende appene, men det er vel sikkert ikke så relevant for de fleste uansett.

Touchwiz hadde ikke forandret seg masse fra S3, pretty much the same.

Kamera: Det er her jeg mener Samsung har tatt store steg på S4. Kameraet er fortsatt like raskt og responsivt som sin forgjenger, men til gjengjeld så har det MYE bedre kvalitet. Fikk ikke testet det i mørket. Kameraet stabiliserer veldig bra ved bevegelse, og autofokusen fungerer som den skal. Bildene blir STORE i oppløsning og størrelse. Funksjonen der du kan ta bilde med begge kameraene er en gimmick, men det ser ut som en gimmick jeg ser for meg mange vil bruke for den er faktisk veldig morro! Enkel funksjon, men fortsatt den eneste (?) telefonen som gjør dette pdd. Merkelig at ikke Android's 360graders bildefunksjonen er med.

Batteri: Ikke så mye å si på, da jeg ikke fikk testet den over lengre tid. Skal ta den med meg hjem i helgen å teste.

Skjerm: N-Y-D-E-L-I-G. Skjermen er herlig, og oppløsningen på 1080p hjelper på! Fargenyansene er forbedret fra S3, og vi slipper masse av dette grønnblå skjæret som vi ser i de fleste Super AMOLED skjermene. Dette er uten tvil den beste mobilskjermen jeg har sett noen sinne. (Overgår både HTC One og Xperia Z med mange steg, spør du meg) Med hansker fungerer skjermen like bra som uten, meget imponerende.

I tillegg har du masse nye funksjoner og tweaks. Likte spesielt godt den nye måten taskbaren fungerer på, med at du kan utvide å ha opp til 15(!) aktiveringsknapper der, dette er også mange steg foran konkurrentene som først nå i det siste har lagt til noe der.(HTC har f.eks ventet LENGE med å legge til noe som helst)

For meg, etter å ha testet både Xperia Z, HTC One og S4 endt opp med å legge av en S4 til meg selv. Dette er den klart beste telefonen på markedet i 2013, og Samsung vil trone på toppen 1 år til.

Bare spør hvis dere lurer på noe mer. Skal teste den mer når jeg kommer på jobb idag.

Endret av Hofern
  • Liker 4
Lenke til kommentar

"Enkel funksjon, men fortsatt den eneste (?) telefonen som gjør dette pdd"

Lumia 920 gjør det via en app, mener jeg.

Hvor i Rogaland kan jeg få tak i en s4 på lørdag, mon tro?

Hvis noen aner, hadde det vært sjef med et lite vink :) .

Christoffer: uansett hvilken skjermmode du setter den i? Leste at Movie er den mest komfortable, mulig en av de andre gjør skjermen mer to your liking?

Selv syntes jeg det er greit med fargene :) . Litt mer spenstig.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

"Enkel funksjon, men fortsatt den eneste (?) telefonen som gjør dette pdd"

Lumia 920 gjør det via en app, mener jeg.

Hvor i Rogaland kan jeg få tak i en s4 på lørdag, mon tro?

Hvis noen aner, hadde det vært sjef med et lite vink :) .

Christoffer: uansett hvilken skjermmode du setter den i? Leste at Movie er den mest komfortable, mulig en av de andre gjør skjermen mer to your liking?

Selv syntes jeg det er greit med fargene :) . Litt mer spenstig.

Med tivoli farger mener jeg ikke kraften i fargene men heller fargevalg i programmene. Feks i ringeappen ser det helt grusomt ut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...