Gå til innhold

Samsung Galaxy S4 - Diskuter!

433 stemmer

1. 1. Hvilken farge vil du velge på din S4?

• Svart
      273
    • Hvit
      130
    • Tar den jeg får først
      30

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han var på lanseringen av S4 som startet 7 i dag og er i gang fortsatt. Nei, jobber i en annen av butikkene på Østlandet.

Okai, fikk bekreftet av dem at telefonene hadde kommet inn men kunne ikke selges før Lørdagen :-/

Lenke til kommentar

Takk, Crisper ;)

Må ta pause i anandtech sin review. Dyptgående greier.

Det er foreløpig bare som Donald sammenlignet med testen av HTC One, men det skyldes at Brian ikke hadde telefonen lenge nok ("bare" en uke), at han ikke hadde LTE-dekning hos operatøren telefonen var låst til, og at han var/er syk. Det kommer nok imidlerid påfyll etter hvert.

Lenke til kommentar

Ja, står Del 1 på den, så vil tro det kommer mer (regner med det er softwaren og ting som airview p.l. som står igjen? Eller driter de i sånt?).

Bra review, saklig og uten fordommer som mange mange andre har ("jeg liker aluminium, derfor suger s4", feks).

Lenke til kommentar

Fæææn så kjipt å få kun S-View i posten! Men flott cover da. Gleder meg sykt mye til å sette det på S4'en! :)

Fikk et ganske kryptisk svar når jeg spurte CDON om når de sender den. De sa den har salgsdato (i Sverige regner jeg med) 26. April, men at de vanligvis sender ut noen dager før... Det er jo to dager til! Håper den er på vei.

Lenke til kommentar

Xdamage: samme her. Det ligger på bordet og erter meg.

Dere som ikke har fått tester s4 enda og holdt den i hånda... Gled dere.

Det tar helt av hvor annerledes den ser ut, føles, og er i forhold til s3.

Føles mer som en mer awesome versjon av S2 enn en S3.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Ja, står Del 1 på den, så vil tro det kommer mer (regner med det er softwaren og ting som airview p.l. som står igjen? Eller driter de i sånt?).

Bra review, saklig og uten fordommer som mange mange andre har ("jeg liker aluminium, derfor suger s4", feks).

Jeg tror ikke de (Brian) driter i noe, men du kan jo sammenlikne med testen hans av HTC One for å se hva du kan forvente. Han har sagt på twitter at han helst vil få labbene på en ulåst, internasjonal utgave, og også Exynos-versjonen. Der sier han foresten også at i alle fall de amerikanske utgavene har låst bootloader, så for de som har lyst på custom ROMs får vi håpe det ikke gjelder de som kommer hit. Det vil sannsynligvis riktignok bare ta tid før noen knekker sperren, men likevel. Ellers ser jeg(i testen) han nevner at det kan oppstå throttling under belastning. Det er vel strengt tatt litt kjedelig, selv om det ikke virker som noe stort problem.

Lenke til kommentar

Hei Selina,

Dessverre er en eller flere varer i din ordre utgått hos vår leverandør. Vi har derfor ikke mulighet til å skaffe varen, og har derfor slettet den/de fra din ordre. Om du har betalt med kort vil reservasjonen av dine penger bli opphevet i løpet av kort tid.

Nedenfor listes de artikler som er slettet:

5023018684 Samsung Body Scale

Som kompensasjon for det som har skjedd legger vi med en rabattkode som gir deg 50 kr. rabatt på neste bestilling. Bruk rabattkoden når du logger inn i kassen. Tilbudet gjelder i seks måneder og kun ved et kjøpstilfelle. Koden gjelder ikke for frakt, digitale produkter eller produkter som leveres av Tretti.no. Observer at koden ikke kan kombineres med andre rabattkoder.

WTF?!

Så var det på leit igjen da :/

Lenke til kommentar

Nei tror ikke de "driter" i noe jeg heller, de virker ekstremt nøye :) . Gleder meg til fortsettelsen av testen dog.

"With a 5% overnight (8h) battery depletion, the Samsung Galaxy S4 does well by smartphone standards. Stand-by battery depletion is very important because most of the time your smartphone sits around doing nothing other than syncing with emails, and other notifications.This also represents a good baseline.

60mn of Google Play video playback (streaming) will take away 17% or so of the battery life, and that translates to a potential 5 hrs of online video, which is pretty standard for a smartphone. If you play from the local storage (no streaming), only 13% of the battery is required to watch the same 60mn of video: this would extend the video capability beyond 7hrs of HD video – this is tablet territory here.

Once depleted, the battery takes about 2h30 to fully recharge. Typically, the battery charges at a rate of 1% per minute when it’s almost empty. The rate slows down as the battery fills up, but this gives you a good pointer about the charge speed (tested with the factory charger)."

Dette er fra Ubergizmo, men lover veldig bra. Batteritid er en av hovedproblemene med mobilen jeg har i dag, og generelt sett en av de større tingene jeg vektlegger.

Lenke til kommentar

Batteritestene de faktisk fikk gjort hos Anandtech sier vel noe lignende, så det høres rimelig ut. Der nevner de vel også at den ladetiden forutsetter bruk av originalladeren, og at samsung bruker sin egen koding av USB-pinnene. Sannsynligvis samme jeg har merket på min Galaxy Tab. Der kunne jeg imidlertid kjøpe en liten ledningsstump på dx som fikk andre ladere til å fungere (f.eks. Batteribanker). Godt mulig den samme vil virke her.

Edit: fjernet unødvendig quote og endret litt på første del av svaret.

Endret av teitur
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sammenligningstest av S4, HTC One, Lumia 920 og iPhone5 fra dpreview: http://connect.dpreview.com/post/9219904986/shootout-samsunggalaxys4-vs-htcone-vs-iphone5-vs-lumia920

Kortversjonen er at S4 er ikke overraskende best i godt lys, der den får skikkelig utbytte av oppløsningen, men gjør også en ok jobb i dårlig lys hvis man sammenligner bildene i samme størrelse uavhengig av oppløsning. Den bruker imidlertid høy iso, noe som gir mye støy pr piksel. Så vidt jeg kan se er alle bildene tatt i full auto.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan noen orker skjermbeskytterne fra Invisible Shield, Zagg og det andre som krever spraying og masse jobb for å stille den rett. Mye bedre med de tynnere typene man får fra Belkin eller Alien Skin, lettere å få ordentlig på, holder godt og ødelegger ikke følelsen av skjermen særlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...