Gå til innhold

Samsung Galaxy S4 - Diskuter!

433 stemmer

1. 1. Hvilken farge vil du velge på din S4?

• Svart
      273
    • Hvit
      130
    • Tar den jeg får først
      30

Anbefalte innlegg

Jeg hater utålmodigheten min. It generally gets me in trouble.

Hvis de sender ut mobilene mandag har jeg den jo tirsdag/onsdag. Ikke så ille.

hehehe.. jeg fikk beskjed fra Netcom at jeg skulle få telefonen samme dag eller dagen etter de fikk den inn :)

Håper de får den samtidig med resten av norge da :O

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler sterkt på at det er mange telefoner tilgjengelig den 27. Er nok mest enkelte fysiske butikker som har den på dagen. Kan godt tenkes at nettbutikker også får inn et minimalt antall, men langt fra nok til å dekke forhåndsbestillingene.

Vil dog like om jeg tar feil! ;)

Lenke til kommentar

Djuice var dyrt :( 4999,- (1399 + 300 x 12) for telefonen og i tillegg knytter man seg til et "dyrt" abonnement.

CDON selger den jo for 4990,- (med rabattkode) og gratis frakt.

Trodde poenget med å binde seg til et abonnement var å spare noe på telefonprisen, men stjelenor/djuice var visst for grådige til det.

Lenke til kommentar

Jeg tror du blir veldig skuffa..... Dette har jo ikke noen av de geniale funksjonen som det offisielle flipcoveret har...

Jeg vet faktisk ikke hvilke funksjoner det orginale har (om noen?). Primært kjøpte jeg det for beskyttelse.

Hadde egentlig mest lyst på view cover, men synes det var stiv pris på de jeg fant. Mulig jeg prøver å modifisere det jeg kjøpte slik at det går an å se info. Hvis man limer på en liten skjermbeskytter på baksiden av fronten etter man har kuttet ut åpning, så blir det kanskje brukbart.

post-97432-0-82089400-1366751084_thumb.jpg

;) ;)

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Djuice var dyrt :( 4999,- (1399 + 300 x 12) for telefonen og i tillegg knytter man seg til et "dyrt" abonnement.

CDON selger den jo for 4990,- (med rabattkode) og gratis frakt.

Trodde poenget med å binde seg til et abonnement var å spare noe på telefonprisen, men stjelenor/djuice var visst for grådige til det.

Med ett abonnement til 199 i mnd (600,600,600,1000) pluss 5k for tlf blir det ganske nøyaktig samme pris.

Cdon= 4999+(199*12)=7387

Djuice= 1399+(499*12)=7387

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vet faktisk ikke hvilke funksjoner det orginale har (om noen?). Primært kjøpte jeg det for beskyttelse.

Hadde egentlig mest lyst på view cover, men synes det var stiv pris på de jeg fant. Mulig jeg prøver å modifisere det jeg kjøpte slik at det går an å se info. Hvis man limer på en liten skjermbeskytter på baksiden av fronten etter man har kuttet ut åpning, så blir det kanskje brukbart.

Jeg tror du blir enda mer skuffa om du forsøker deg på dette... :eek:

Om man synes 3-400 kr er i overkant mye for et skikkelig cover så burde man kanskje heller vente til mobilen blir litt billigere ??

Dette er jo det mest geniale som til nå er lansert til en mobil... Du kan jo ikke mekke det til selv liksom...

http://cdon.no/elekt..._white-23018668

http://youtu.be/O1YN5LDLaMM

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at det er mange telefoner tilgjengelig den 27. Er nok mest enkelte fysiske butikker som har den på dagen. Kan godt tenkes at nettbutikker også får inn et minimalt antall, men langt fra nok til å dekke forhåndsbestillingene.

Vil dog like om jeg tar feil! ;)

Satte meg på venteliste hos spaceworld i begynnelsen av denne mnd. Men da jeg var innom der idag kunne de ikke bekrefte når telefonen kom, samt at prisene ikke var fastsatt. Ringte Djuice og de lovte å sende telefonen på lørdag. Og i med at jeg uansett skulle ha ett djuice abonnement, bestilte jeg like greit derfra :)

Endret av stinger82
Lenke til kommentar

Bare så det er nevnt... Det er ikke gull alt som glitrer.. og bare fordi det ser ut som det er metall sier nå de andre som har tafset før deg at det er plast (som ser ut som metall)..

Ja det stemmer nok, men inntrykket er allikevel at telefonen ikke er så plastikk-aktig som man kanskje hadde forventet.

edit: superparanoid: lyst å dele noen bilder og flere inntrykk?

Har bare testet en demomodell vi fikk på jobben, men den kommer til å bli grundig testet iløpet av de neste dagene. Har ikke så mange andre inntrykk å dele nå, men kommer kanskje flere inntrykk i morgen. Kanskje jeg også kan få lastet opp ett bilde eller to tatt med den også. Vi får se.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke at det er noe spesielt med coveret. Ser ikke ut til å være noen andre materialer eller funksjoner enn slik jeg planlegger å modifisere mitt. Hvis jeg ikke blir fornøyd, så kjøper jeg ganske enkelt et annet.

Jeg skal hjelpe deg på vei.. Jeg kjeder meg uansett...

1. Du har et vindu som viser diverse viktige ting som innkommende samtaler, klokken, sms'er osv...
    - Dette vil ikke fungere selv om du modder et annet cover
  2. Du kan svare/avslutte innkommende samtaler uten å åpne telefonen.
    - dette vil du ikke kunne modde..
  3. Vinduet vil la deg fotografere med coveret utfoldet og brettet bak uten at coveret er i veien for linsen...
    - vil i teorien kunne moddes...
  4. Den reaktivererer skjermen når du åpner coveret..
    - Dette vil ikke fungere selv om du modder et annet cover.

Tror jeg ikke har glemt noe...

Lykke til med moddingen :D

• Liker 1
Lenke til kommentar

Med ett abonnement til 199 i mnd (600,600,600,1000) pluss 5k for tlf blir det ganske nøyaktig samme pris.

Cdon= 4999+(199*12)=7387

Djuice= 1399+(499*12)=7387

Nemlig, trodde poenget var at man skulle få mobilen rimeligere når man bandt seg til et abonnement. Ellers ser jeg ikke noe poeng i å binde seg til et (unødvendig dyrt - ihvertfall for noen) abonnement.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Nemlig, trodde poenget var at man skulle få mobilen rimeligere når man bandt seg til et abonnement. Ellers ser jeg ikke noe poeng i å binde seg til et (unødvendig dyrt - ihvertfall for noen) abonnement.

Du trenger jo et abonnement uansett da... Og jeg antar at Djuice senker prisen etter 12 måneder ??

Du må legge inn kostnaden på eksisterende abonnement inn i regnestykket for ellers blir ikke prisen på CDON reell.. Du må jo ha et abonnement uansett liksom..

Lenke til kommentar

Slik jeg oppfatter det så er det ingen spesiell funksjonalitet i view cover, bortsett fra at den har et vindu foran. Tipper den bruker proximity sensor eller frontkamera for å se om coveret åpnes.

Samtaler kan man ta ved å velge det i vinduet (det samme man gjør nederst på skjermen på SGS3).

• Smart design of the flip cover with a see-through area
  • Accept or reject calls while cover is closed
  • Auto wake up function when you open the cover (To activate, go to ‘Settings’ -> ‘My Device’ -> ‘Accessory’ -> Check box ‘Automatic Unlock’)

Lenke til kommentar

Jeg skal hjelpe deg på vei.. Jeg kjeder meg uansett...

1. Du har et vindu som viser diverse viktige ting som innkommende samtaler, klokken, sms'er osv...
    - Dette vil ikke fungere selv om du modder et annet cover
  2. Du kan svare/avslutte innkommende samtaler uten å åpne telefonen.
    - dette vil du ikke kunne modde..
  3. Vinduet vil la deg fotografere med coveret utfoldet og brettet bak uten at coveret er i veien for linsen...
    - vil i teorien kunne moddes...
  4. Den reaktivererer skjermen når du åpner coveret..
    - Dette vil ikke fungere selv om du modder et annet cover.

Tror jeg ikke har glemt noe...

Lykke til med moddingen :D

Dette gjelder vel Viewcover, ikke flippcover. Men originalt flippcover fra Samsung er mye mer slitesterkt enn mange uoriginale. Dette gjaldt i alle fall til S3, og regner med at de superbillige man får kjøpt til S4 også er av en helt annen kvalitet. Det originalet gjorde også at man fortsatt kunne bruke NFC, det var det ikke alle uoriginale som hadde støtte for.

Lenke til kommentar

Slik jeg oppfatter det så er det ingen spesiell funksjonalitet i view cover, bortsett fra at den har et vindu foran. Tipper den bruker proximity sensor eller frontkamera for å se om coveret åpnes.

Du finner nok ut av det der etterhvert, men stå på.. det er ikke jeg som skal bruke det :)

Den har forresten en magnet i kanten på coveret som lar telefonen registrere om den åpnes og lukkes... Om den i tillegg får den til å sitte "fast" vet jeg ikke...

Lenke til kommentar

Om man nesten ikke bruker telefonen, så er det jo så klart billigst å kjøpe den uten abonnement. Men med mitt forbruk blir 99,- pakkene (150,150,150,150) for lite. Ifølge djuice sine sider sparer man 240 kr den første året, om man betaler 1999,- for telefonen og 429,- pr mnd(600,600,600,1000) I etterpåklokskapensnavn, kunne jeg jo valgt dette :hm: men gidder ikke surmule..

Endret av stinger82
Lenke til kommentar

Dette gjelder vel Viewcover, ikke flippcover. Men originalt flippcover fra Samsung er mye mer slitesterkt enn mange uoriginale

JAJA.. Samsung sitt S-View cover er jo et såkalt flippcover :D

Det originalet gjorde også at man fortsatt kunne bruke NFC, det var det ikke alle uoriginale som hadde støtte for.

Hvor kan man egentlig bruke NFC i dag..??

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar

Om man nesten ikke bruker telefonen, så er det jo så klart billigst å kjøpe den uten abonnement.

Jaja.. en må vurdere alt opp mot hverandre...

Ikke skjønner jeg hva man skal med en telefon til 5 laken om man ikke råkjører med den hver eneste dag ^^

Om man "nesten ikke skal bruke den" så finnes det jo absolutt en del billigere kandidater...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...