Gå til innhold

Samsung Galaxy S4 - Diskuter!

433 stemmer

1. 1. Hvilken farge vil du velge på din S4?

• Svart
      273
    • Hvit
      130
    • Tar den jeg får først
      30

Anbefalte innlegg

Ja faens folk, finnes ikke blandt alle merker noensinne!

På en mer serious note flasher jeg som regel bare en custom rom hvis det er en viktig oppgradering jeg bare må ha. Eller jeg velger en modell som er litt mer mainstream så jeg vet oppdateringene kommer enten direkte eller at jeg kan flashe dem.

That being said hadde jeg ikke kjøpt en Samsung nå i dag hvis jeg hadde et viable alternative til note4. Hvis jeg skulle hatt en mellomstor mobil hadde jeg nok gått for en annen produsent. Mest sannsynligvis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det har jeg ikke, visste ikke at det kunne være en løsning. Får ikke tro det koster allverden, så får prøve det. Er så lei nå. :)

Er vel en av de enkleste og billigste tingene å forsøke. Koster stort sett 199,- fra forhandlere (Elkjøp, Lefdal, Expert), mens du gjerne får det gratis dersom du bestiller selv fra operatøren din (varierer litt, men vet Telenor i alle fall sender gratis simkort så lenge du bestiller via Mine Sider) Dersom simkortet begynner å bli gammalt, slitt eller bare har feil på seg, kan du oppleve dårligere dekning enn forventet.

PS: Samsung er best, ingen protest. Apple er bånn i bøtta.

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Apple har jeg aldri prøvd rett og slett. Er godt fornøyd med samsung, men har ikke nok erfaring med andre merker til å uttale meg. :)

Var en spøk beregna på den lille diskusjonen de to andre hadde gående. Er personlig fan av Samsung og mindre glad i Apple. De er rare og til tider vanskelige å ha med å gjøre for oss som jobber med dem.

Lenke til kommentar

Halo! Har et problem med at min s4 blir forferdelig varm bare den er koblet til mobilnett "3g,4g etc". Bare jeg kikker innom facebook så blir den forferdelig varm. Den blir varmest øverst, rundt kameraet og på fremsiden er øverste del av skjermen stedet hvor det blir varmest. Blir så varm at det er ubehagelig å ringe. Noen som har tips til hvordan jeg skal gå frem?
PS: tlf er 10 mnd og har vært inne på reklamasjons feil før, da pga en batteri feil.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Noe som kaller seg "mm-qcamera-daemon", stjeler konas batteri på S4 i løpet av timer.

Noen som hat hørt om dette?

https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=70755 (fjerde google treff hos meg..)

Eller bedre, lest nederste post her: https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=60058

Hun kan prøve å avinstallere f.eks. snapchat, skype og liknende apper som bruker kamera og se om det forsvinner. Rebooting ser ut til å hjelpe på også.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Noe som kaller seg "mm-qcamera-daemon", stjeler konas batteri på S4 i løpet av timer.

Noen som hat hørt om dette?

https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=70755 (fjerde google treff hos meg..)

Eller bedre, lest nederste post her: https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=60058

Hun kan prøve å avinstallere f.eks. snapchat, skype og liknende apper som bruker kamera og se om det forsvinner. Rebooting ser ut til å hjelpe på også.

Hun har ikke/bruker ikke, snapchat/skype og vi har prøvd å restarte noen ganger. (ikke fabrikktilbakestilling).

Ellers, så fant jeg ikke svarene i det du linket til?

Lenke til kommentar

Kan være liknende programmer som trigger den buggen som jeg skrev,merk også at de nevner at andre mobiler enn nexus kan ha liknende, men ikke nødvendigvis samme problem.

https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=60058#c475

Uansett kan være verdt å slå av alle mistenkelige apper (apper som krever tilgang til kamera) og se når problemet eventuelt forsvinner.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Smartstay + da. Installert noen apps som bruker kamera til å følge med på øynebevegelser.

Andre type app er f.eks bar code scannere , forstørrelsesglass o.l.

Det må såfall noe app/funksjon hun tar ibruk etter restarten for at det trigges igjen.

Noen har også nevnt førsøk på å etablere videocall i en app med front kamera.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Smartstay + da. Installert noen apps som bruker kamera til å følge med på øynebevegelser.

Det må såfall noe app/funksjon hun tar ibruk etter restarten for at det trigges igjen.

Slettet/deaktiverte en masse for henne sent i går kveld.

Da kom hun også på en "mirror" app, som hun nylig har lastet ned? Denne ble fjernet.

Telefonen var fulladet ved 12 tiden i natt og sto på 97% i 6-7 tiden.

Kan det være løst?

Fant heller ikke denne "demonen" i bildet som viser hva som har mest forbruk

Får se hva som har skjedd, når hun kommer hjem i kveld.

Fortsettelse følger.....

Lenke til kommentar

Slettet/deaktiverte en masse for henne sent i går kveld.

Da kom hun også på en "mirror" app, som hun nylig har lastet ned? Denne ble fjernet.

Telefonen var fulladet ved 12 tiden i natt og sto på 97% i 6-7 tiden.

Kan det være løst?

Fant heller ikke denne "demonen" i bildet som viser hva som har mest forbruk

Får se hva som har skjedd, når hun kommer hjem i kveld.

Fortsettelse følger.....

....Og den virker fortsatt normalt, hva gjelder batteri.

Håper vi har løst dette nå.

Nå forsvant hun på hyttetur for helgen.

Takker for forslag og innspill til løsninger.

Lenke til kommentar

Stiller et kjapt spørsmål her:

Har Galaxy S4. Når jeg kun har tekst i en melding, så sendes den som SMS.. om jeg legger til en smiley, så konverteres den til MMS.. WTF?

Det har jeg forsøkt å finne en fungerende løsning på også, uten å lykkes så langt......

Se om noen av forslagene som kom i denne tråden jeg startet om dette kan løse det for deg, ingen av dem hjalp på min Samsung S4 Active. Det å laste inn et annet tastatur har fungert for mange tydeligvis, men det vil ikke min Samsung S4 Active godta som løsning......

Men mulig det kan hjelpe deg.......?

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1625753&hl=

Dette kommer av at smileyene som ligger på tastaturet er små bilder, om du velger å sette inn en smiley fra menyknappen så blir det ikke en MMS mld, men da får en bare de "kjedelige grønne Android-figurene".

Ellers så er det mulig å lage symbolene selv med :-) ;-) etc. som du helt sikkert er klar over, men det ender også opp med de grønne "smileyene"......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...