Gå til innhold

Samsung Galaxy S4 - Diskuter!

433 stemmer

1. 1. Hvilken farge vil du velge på din S4?

• Svart
      273
    • Hvit
      130
    • Tar den jeg får først
      30

Anbefalte innlegg

*

Du må først aktivere utvikler menyen, gå inn på Om enheten, og trykk i vei der det står Build-nummer, etter noen trykk vil du får beskjed om at Utviklermodus er aktivert. Åpne så menyen og bla deg ned til Utvikleralternativ og aktiver det, der under kan du da velge om du skal bruke Dalvik eller ART.

How To Enable Developer Options Android 4.4.2 Kitkat (youtube video)

Har gjort dette, men har fortsatt ikke det alternativet slik det vises der:

post-115638-0-20296400-1396540649_thumb.pngpost-115638-0-28090900-1396540650_thumb.pngpost-115638-0-29880200-1396540651_thumb.pngpost-115638-0-28526300-1396540652_thumb.pngpost-115638-0-30375300-1396540653_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med 4.4.2 (kit kat) på S4 og WIMP er det null problemer å lagre offline til extsdcard.

Riktig at google har endret på write rettigheter , men applikasjonens egen mappe på sdcard har applikasjonen fulle rettigheter på. Så det er opp til spotify app utviklerene å bruke androids API riktig.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Hei. Jeg har Samsung Galaxy S4, og oppdatert til 4.4.2, som da er den nye "KitKat" om jeg har forstått det riktig. Men jeg finner ikke dette valget om å velge Dalvik eller ART cache? Måtte ta en fabrikkreset på telefonen i går fordi den var sirupstreg og brukte vanvittig mye minne på en drøss med kjørende prosesser..

Det hjalp, men kunne gjerne tenkt å prøvd ut Dalvik for å få raskere telefon..

I original Samsung kitkat (4.4.2) er det ikke mulig å bytte til ART.

PS! Dalvik er det som er og har vart standard. ART er det nye, men er fortsatt eksperimentelt.

Lenke til kommentar

Jeg begynte og få det på S4 etter jeg flashet S4 Google Edition ROM 4.4.2, og ta tok jeg en komplett wipe av så og si alt først. Min Nexus 7 har jeg nullstilt 2 ganger etter Kitkat uten at problemet forsvant, og ingen av dem hadde det samme problemet før kitkat.

Edit: Noen med Cyanogenmod som opplever lyd problemer ved musikk avspilling? (henger/klikker,hakker et kort øyeblikk) Tenkte bytte over til en CM ROM dersom problemet ikke er der. Litt merkelig at enkelte ikke opplever det, når jeg har det på 3 forskjellige enheter fra forskjellige produsenter, og til og med på en custom rom.

Jeg synes det virker som denne hakkingen er relatert til syncing/søking. I går, f.eks, da jeg var ute og kjørte, hakket det som besatt i en periode på cirka 5 minutter. Etter dette fungerte det fint resten av kjøreturen. Dette er symptomatisk for hvordan dette problemet har utartet seg; hakkingen i avspillingen av lyd vedvarer kun i kortere (men svært irriterende!) perioder, hvorpå det "roer seg ned" og fungerer fint etterpå. Svært merkelig..

Lenke til kommentar

Har gjort dette, men har fortsatt ikke det alternativet slik det vises der:

*

Beklager feilledende informasjoner, ser det har blitt forklart hvorfor. Jeg var ikke klar over at Samsung sin ROM med TouchWiz ikke hadde dette valget, siden min kjører Google Edition / Vanilla versjonen for S4.

Jeg synes det virker som denne hakkingen er relatert til syncing/søking.

*

Ja, det er en mulighet, skal teste litt om merker noe forskjell dersom jeg slår av diverse sync. tjenester og blant annet Google Now som jeg ikke brukte tidligere.

Lenke til kommentar

Google Now har jeg aldri hatt påslått på min telefon, så jeg tviler på at det er grunnen. Men det er jo en hel drøss med andre ting som hele tiden ligger og syncer. Mulig det hadde vært en idé å bare slå av mobildata helt for å se om det har noen innvirking.

Lenke til kommentar

Bra tilbud som jeg vurderer, men registrerer dette er i9505, og lurer på om forskjellen er stor i forhold til i9506 utgaven?

Kjappere prosessor og mulighet for 150 mb/s 4G. i9506 kalles S4 4G +.

Var klar over dette, men er S4+ så mye kjappere at den er verdt 900,- kroner mer?

Lenke til kommentar

Bra tilbud som jeg vurderer, men registrerer dette er i9505, og lurer på om forskjellen er stor i forhold til i9506 utgaven?

Kjappere prosessor og mulighet for 150 mb/s 4G. i9506 kalles S4 4G +.

Var klar over dette, men er S4+ så mye kjappere at den er verdt 900,- kroner mer?

Tror neppe den er merkbar kjappere.

Lenke til kommentar

Godt spørsmål, med kun 15 minutters bruk har jeg ikke fått sett igjennom alt enda, men det er vel ikke så mye som er nytt egentlig. Den virker kjappere i responsen enn S4 men så har jeg jo ikke lagt inn noe enda heller ... "innstillinger" menyen er totalt redesignet med rutenett og runde ikoner er største forandringen jeg har sett så langt. Men klart, er mye nytt der men vanskelig og sette fingeren på noe spesielt så langt :wee:

Endret av esoteric
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...