Gå til innhold

Samsung Galaxy S4 - Diskuter!


  

433 stemmer

  1. 1. Hvilken farge vil du velge på din S4?

    • Svart
      273
    • Hvit
      130
    • Tar den jeg får først
      30


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilke versjoner kommer til Norge? Og hva er forskjellen på disse?

 

Exynos (Kan ikke bruke alle 8 kjerner samtidig)

4X ARM Cortex A15 cores at 1.6GHz

4X ARM Cortez A7 cores at 1.2GHz

28nm Samsung manufacturing process

Graphics: PowerVR SGX-544MP3 at 533MHz

 

Snapdragon S600

4X Krait 300 1.9 Ghz

Adreno 320-grafikk.

 

Ut ifra hva jeg har lest. Vil Snapdragon varianten komme til Norge fordi Exynos ikke støtter 4G frekvensen i Norge?

70% av alle Samsung Galaxy S4 vil være av Snapdragon varianten.

 

Som skrevet over, kan ikke Exynos prosessoren bruke alle prosessorene samtidig.

Den bruker de 4 "svake" til mindre krevende oppgaver, så svitsjer den til de "4 kraftige" for tyngre oppgaver.

 

Hvem som yter best av S600 eller Exynos får vi ikke vite før senere. Begge prosessorene er de kraftigste på markedet i dag.

 

http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s4_to_ship_with_snapdragon_600_in_the_uk-news-5735.php

Lenke til kommentar

Jeg har ikke "glassbollen" her nå, så det blir litt sysning, fremtidige apps/spill, så vil man "slippe" oppgradere til en bedre tlf siden? Hva tror du?

Tviler på at det kommer noe som utnytter 8 kjerner.. men ser for meg at det drar _mye_ batteri, husk at ARM Cortex 15 trenger mye strøm.

Lenke til kommentar

Tviler på at det kommer noe som utnytter 8 kjerner.. men ser for meg at det drar _mye_ batteri, husk at ARM Cortex 15 trenger mye strøm.

 

Tja mye mulig, men det vet vi ikke så masse om enda, men det blir litt som hva skal vi med biler som går i 250 da fartsgrensene ikke er halvparten engang.

Endret av -PoWa-
Lenke til kommentar

Tja mye mulig, men det vet vi ikke så masse om enda, men det blir litt som hva skal vi med biler som går i 250 da fartsgrensene ikke er halvparten engang.

Du glemmer at Tegra / nvidia har hatt little.BIG arkitektur lenge og ingen har fått alle 5 kjernene til å fungere sammen der.

Tviler på at du noen gang vil se det med S4 heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...