Gå til innhold

Samsung Galaxy S4 - Diskuter!

433 stemmer

1. 1. Hvilken farge vil du velge på din S4?

• Svart
      273
    • Hvit
      130
    • Tar den jeg får først
      30

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min første tanke var at dette måtte være en aprilspøk, men om dette stemmer så blir jeg utrolig oppgitt på Samsung...

Ja, for å være ærlig så tror jeg Samsung har et aldri så lite forklaringsproblem. Personlig bryr jeg meg ikke særlig om at Exynos-chip'en scorer litt høyere enn Snapdragon på div. benchmarks, men hvis det er slik at Exynos påvirker batterilevetiden på en ikke ubetydelig positiv måte, da blir det en annen sak...

I så fall burde Samsung utsatt lanseringen istedenfor å kanskje komme One i forkjøpet på markedet.

Lenke til kommentar

Trodde octaen kunne støtte lte men ikke gjorde det i s4, bare at den kunne gjøre det i kommende modeller :/

Hele situasjonen er ganske forvirrende. Men jeg regner med det blir oppklart iløpet av dagene mot at S4 kommer i salg.

Det er i alle fall bekreftet at S4 vil selges med Exynos-chip og LTE i Korea. http://www.sammobile.com/2013/03/30/korean-galaxy-s4-shv-e300s-to-use-an-exynos-5-octa-soc-with-lte/

Lenke til kommentar

Hele situasjonen er ganske forvirret ende. Men jeg regner med det blir oppklart iløpet av dagene mot at S4 kommer i salg.

Det er i alle fall bekreftet at S4 vil selges med Exynos-chip og LTE i Korea. http://www.sammobile.com/2013/03/30/korean-galaxy-s4-shv-e300s-to-use-an-exynos-5-octa-soc-with-lte/

blir jo vare latterlig hele greia...

får nesten lyst til å bare beholde min SII og vente på S5. Det der blir bare for dumt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bryr meg ikke om LTE enda. For små datapakker tilgjengelig til alt for dyre priser.

Når det er mulig for meg å bruke mobilen som internett-tilkobling for PCn og droppe konstant tilkobling, feks, da kan jeg begynne bry meg.

Eller i alle fall der hvor bruk på mobilen koster mindre for sykt mye mer GB.

Frem til da er H+ mer enn greit nok.

• Liker 1
Lenke til kommentar

her er en liten gjennomgang av Snapdragon og octacore problemet...

http://forum.xda-dev...d.php?t=2191850

ganske interessant og noen der snakker om at de har sett tester som viser at octacore gir ca. 10% bedre batteri...

Skulle gjerne likt å sett denne batteritesten mellom snapdragon og exynos som noen "har sett". Dette er en monumentalt viktig test i S4-sammenheng og underlig at man ikke har sett den offentlig.

"I call bullshit" enn så lenge. (ikke til deg αкαѕнα, men til den du refererer til)

Godt mulig at det stemmer, men da burde ikke en så viktig test bli liggende i ei mørk skuff et sted.

Har kun sett gsmarena sin batteritest til å stole på, og den var fra Snapdragon.

Lenke til kommentar

Så du må inn og stille min/max hver gang du vil switche?

I hvilke situasjoner bytter dere? Flere ganger per dag, eller kun spesielle anledninger?

Jeg har kun satt det en gang, og min max velges ut fra en radio button list, så no hokus pokus.

Har kun satt det første gangen, men nå kjører jeg telefonen min konstant under clocket, men er vel aldri meningen at man skal drive og endre på dette titt og ofte. trenger man ekstra juice ofte så er det vel like greit å ha tlf på default clock speed

Lenke til kommentar

For min del blir det egentlig det samme hva slags brikke som kommer hit og dit. Skal likevel innrømme at det er litt merkelig at Samsung tar i bruk konkurrents brikkesett...

Det handler om logistikk. De er blitt en markedsleder. De må planlegge ut i fra at toppmobilen deres skal selge 10-20 millioner enheter første 3 månedene. Det er litt samme grunn som at Apple ligger en halv generasjon bak på teknologi. Det er egentlig imponerende at de klarer å ha en slik toppmobil som strengt tatt punkt for punkt er bedre enn android-konkurrentene til tross for at de har dette produksjonsmålet i tillegg.

Lenke til kommentar

Fikk epost fra Dustin i morges om antatt leveringsdato endret til 4/4-13.

Fikk ristet av meg forvirringen og skjønte de antageligvis mente kun de gratis earplugsa.

Sendte dem en epost om at jeg vil motta begge samtidig om mulig.

Virker snodig å sende ørepluggene for seg selv, før tlf kommer?

Lenke til kommentar

Fikk epost fra Dustin i morges om antatt leveringsdato endret til 4/4-13.

Fikk ristet av meg forvirringen og skjønte de antageligvis mente kun de gratis earplugsa.

Sendte dem en epost om at jeg vil motta begge samtidig om mulig.

Virker snodig å sende ørepluggene for seg selv, før tlf kommer?

Kan være fordi de ønsker at færrest mulig avbestiller. Det er nok endel som avbestiller dersom det dukker opp bedre tilbud før mai.

Det handler om logistikk. De er blitt en markedsleder. De må planlegge ut i fra at toppmobilen deres skal selge 10-20 millioner enheter første 3 månedene.

10-20 millioner er nok et lavt esitimat. Samsung har som mål å selge 100 millioner av SGS4. SGS3 har alt solgt 60-70 mill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...