Gå til innhold

Samsung Galaxy S4 - Diskuter!

433 stemmer

1. 1. Hvilken farge vil du velge på din S4?

• Svart
      273
    • Hvit
      130
    • Tar den jeg får først
      30

Anbefalte innlegg

Noe å tenke på før man hiver seg på Samsung S4 Active...

Erica er meget grundig så her ville ikke jeg tatt noen sjanser....

http://youtu.be/rQ6nls8QTo0

Jeg synes det kan virke som om hun klager mye på ganske små ting. Hun får likevel godt frem at det kun er hennes personlige mening.

Min Active snapper som den skal. Det ser ut som om hun dytter inn hele greia med en gang, så da vil jeg tro det snapper før hun i det hele tatt prøver på. Evt at hun faktisk har et mandagsprodukt. It happens.

Jeg har opplevd samme problem som hun tar opp hodetelefoner som liksom er koblet i, men det var etter at jeg hadde mobilen under krana. Ikke noe jeg vanligvis gjør. Det er klart, om planen er å bade med mobilen kan dette være et reelt problem. Min plan var å ha en mobiltelefon som tåler mer, men ikke nødvendigvis alt.

Det bunner til syvende og sist ut i hva man mener er viktigst. For meg er en mobil som tåler regnvær (min forrige gjorde ikke det så bra) viktigere enn kamera og best mulig skjerm. Skjermen er god og lyssterk, om den viser farger feil har ikke jeg lagt merke til det. Og da er det vel kanskje godt nok? For meg ihvertfall.

Mitt største ankepunkt mot denne mobilen er at den ikke har vanilla Android. Samsung har noen smarte greier, men jeg savner vanilla...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du finner alternativ ROM på XDA. Tror du finner vanilla Google-versjon der også.

Vær obs på at noen få funksjoner vedrørende kamera etc forsvinner. Det er nevnt tidligere i denne tråden.

Jeg synes det kan virke som om hun klager mye på ganske små ting. Hun får likevel godt frem at det kun er hennes personlige mening.

Min Active snapper som den skal. Det ser ut som om hun dytter inn hele greia med en gang, så da vil jeg tro det snapper før hun i det hele tatt prøver på. Evt at hun faktisk har et mandagsprodukt. It happens.

Jeg har opplevd samme problem som hun tar opp hodetelefoner som liksom er koblet i, men det var etter at jeg hadde mobilen under krana. Ikke noe jeg vanligvis gjør. Det er klart, om planen er å bade med mobilen kan dette være et reelt problem. Min plan var å ha en mobiltelefon som tåler mer, men ikke nødvendigvis alt.

Det bunner til syvende og sist ut i hva man mener er viktigst. For meg er en mobil som tåler regnvær (min forrige gjorde ikke det så bra) viktigere enn kamera og best mulig skjerm. Skjermen er god og lyssterk, om den viser farger feil har ikke jeg lagt merke til det. Og da er det vel kanskje godt nok? For meg ihvertfall.

Mitt største ankepunkt mot denne mobilen er at den ikke har vanilla Android. Samsung har noen smarte greier, men jeg savner vanilla...

Lenke til kommentar

Det har jo ikke S4 sånn ut av boksen... Men det kan jo bare installeres om du har en fetisj for den slags...

Ingen fetisj annet enn at Samsung har gått hardt inn for å legge på sine måter å gjøre ting på. 9 av 10 ganger mer tungvint enn det som ligger ferdig i Android (vanilla). For det meste vil bruken av mobilen være apper, og da spiller det jo liten rolle. Men jeg merker daglig at jeg savner vanilla Android etter at jeg gikk over til TouchWiz.

Du finner alternativ ROM på XDA. Tror du finner vanilla Google-versjon der også.

Vær obs på at noen få funksjoner vedrørende kamera etc forsvinner. Det er nevnt tidligere i denne tråden.

S4 Active (som var mobilen som kritiseres i videoen, har det så langt jeg vet ikke kommet noen aktuell ROM for enda. Jeg venter eventuelt på CyanogenMod, som jeg har brukt på en HTC Desire tidligere med gode erfaringer.

Lenke til kommentar
Ingen fetisj annet enn at Samsung har gått hardt inn for å legge på sine måter å gjøre ting på. 9 av 10 ganger mer tungvint enn det som ligger ferdig i Android (vanilla).

Ikke akkurat mer tungvindt med toggles på dropdownmenu enn å ikke ha de. Ikke spesielt tungvindt med airview heller for den saks skyld. Eller UIet på kameraet.

Syntes egentlig det er mye bra med TW.

On that note la jeg nettopp inn Android 4.3 via CyanogenMod 10.2.

Skal teste det en stund og se hvordan det føles.

EDIT: vel det gikk dårlig. Tastaturet funket ikke, MAO kom jeg ikke forbi oppstartsskjermene engang, og måtte da flashe stock ROM på ny.

Skal forsøke laste ned nyeste nightly av CM 10.2 samt dedikert 4.3 gapps nå, og se om det lar seg gjøre.

Hvis den starter opp i det hele tatt nå, vel og merke...

EDIT2: Der funka det gitt.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Ikke akkurat mer tungvindt med toggles på dropdownmenu enn å ikke ha de. Ikke spesielt tungvindt med airview heller for den saks skyld. Eller UIet på kameraet.

Syntes egentlig det er mye bra med TW.

On that note la jeg nettopp inn Android 4.3 via CyanogenMod 10.2.

Skal teste det en stund og se hvordan det føles.

EDIT: vel det gikk dårlig. Tastaturet funket ikke, MAO kom jeg ikke forbi oppstartsskjermene engang, og måtte da flashe stock ROM på ny.

Skal forsøke laste ned nyeste nightly av CM 10.2 samt dedikert 4.3 gapps nå, og se om det lar seg gjøre.

Hvis den starter opp i det hele tatt nå, vel og merke...

EDIT2: Der funka det gitt.

Er det S4 eller S4 Active du har?

Toggles er bare en liten del av av hva TouchWiz har gjort annerledes enn stock Android. Og akkurat de liker jeg veldig godt. På den annen side finnes det en drøss av widgets som gjør det samme, riktignok som widget og ikke i dropdown.

Andre ting, som å avinstallere en app har de valgt å gjøre mer tungvint. På stock er det bare å dra de fra app launcher til søpplekassa. I TW må man åpne app launcher, trykke meny, velge avinstaller, velge app. Det er tungvint.

Jeg liker også utseendet på stock mye bedre enn touchwiz, men dette er selvsagt en smakssak. Så noen ting er positivt og andre ting negativt. Det mest negative er alle forhåndsinstallerte apps som ikke er mulig å fjerne. De har jeg skjult, men det skulle være mulig å fjerne de helt så jeg kunne få mer plass på mobilen istedet.

I tillegg er det faktum at mobilen (S4 Active) kjører Android 4.2.2, mens min gamle Galaxy Nexus lansert i 2011 kjører Android 4.3. For geeksa (som meg) er dette en gedigen nedtur. (Ikke at 4.3 hadde de mest spennende nyheter)

Edit: La inn launcheren Apex. Det var deilig. :)

Endret av XmasB
Lenke til kommentar
*Toggles er bare en liten del av av hva TouchWiz har gjort annerledes enn stock Android. Og akkurat de liker jeg veldig godt. På den annen side finnes det en drøss av widgets som gjør det samme, riktignok som widget og ikke i dropdown.

*

Flere apper som gir deg toggles på samme måte som i TW (dropdown), f.eks NotificationToggles, PowerToggles, TogglePanel.

Lenke til kommentar

Du har og en innebygd slik funksjon i CM (toggles)

Jeg avinstallerer apps mye lettere enn det der, men det er fordi jeg bytter launcher. Jeg mente TWs kjernefunksjoner ikke som launcher =) . Der er det mye å ta av ja.

Edit: kan nevne at 4.3 er litt herk med CM10.2. Får ikke minnekortet til å funke. Bra batteritid dog.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Det mest negative er alle forhåndsinstallerte apps som ikke er mulig å fjerne. De har jeg skjult, men det skulle være mulig å fjerne de helt så jeg kunne få mer plass på mobilen istedet.

Mulig jeg husker aldeles feil nå, men ligger ikke de forhåndsinstallerte appene på systempartisjonen slik at man ikke får mer plass tilgjengelig for brukerpartisjonen uansett?
Lenke til kommentar

Hvor får du kjøpt det? Var innom Clas i dag, men de hadde kun til s2 og s3.

View cover får du ikke til s2 og s3. View Cover er samsung flipcover med det lille vinduet i.

Du får det på nettet, Telekiosken, Netcombutikker, etc.

Lenke til kommentar

View cover får du ikke til s2 og s3. View Cover er samsung flipcover med det lille vinduet i.

Du får det på nettet, Telekiosken, Netcombutikker, etc.

Aha, du mener sånn "lommebok" greier? Tenkte det var snakk om sånn film man limer på skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...