Gå til innhold

Samsung Galaxy S4 - Diskuter!

433 stemmer

1. 1. Hvilken farge vil du velge på din S4?

• Svart
      273
    • Hvit
      130
    • Tar den jeg får først
      30

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og for å understreke poenget til Slai, så er en "launcher" i enkleste mest banale forklaring rett og slett en slags app som ikke krever root eller noen kunnskap whatsoever.

Man laster den ned og går inn på settings om man vil ha scrollbar dock etc etc

Qweac: Jeg så posten din litt for sent...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg lurer likevel på hva som er standard...

Det som er standard fungerer helt flott for 99% av brukerene. Den siste prosenten driver etter min mening teknisk snobberi. Fritt frem og smak og behag, men forkynningen av rom og launchere som eneste rett vei smaker av besserwisser.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er standard fungerer helt flott for 99% av brukerene. Den siste prosenten driver etter min mening teknisk snobberi. Fritt frem og smak og behag, men forkynningen av rom og launchere som eneste rett vei smaker av besserwisser.

Jepp, helt enig.

Jeg hadde per dags dato ikke klart meg uten pinch for å åpne LiveScore, motsatt pinch (hva f*** kaller man det?!) for å åpne maps, swipe med to fingre opp for å åpne Instagram, to fingre ned for å åpne Tv2 Sporten, swipe med én finger opp for innstillinger, én finger ned for notification bar (som er skjult til vanlig), to fingers-rotering med klokka for YouTube og to fingers-rotering mot klokka for notater på min S3.

Men det er bare meg.

Min far er strålende fornøyd med Touchwiz på sin Ace Plus, og jeg kunne ikke drømt om å introdusere ham for eller tvinge på ham mine preferanser angående launcher.

Lenke til kommentar

Som nevnt bare et par poster opp, så har launchere ingenting med spisskompetanse og geeking å gjøre. Det er bare en "app" i gåseøyne som alle kan benytte seg av om de ikke er tilfredse med default utseende eller funksjoner. Det er så enkelt å bruke at det er latterlig. Besserwisser, nei det er langt fra tilfelle å anbefale slikt.

-Man går inn på Google Play og laster ned, kjører den og velger utseende / ny funksjon. Det har mer med smak å gjøre enn med noe annet.

Å proklamere custom ROMs kan nok være litt fåfengt å anbefale nye brukere derimot. Det kommer senere.

På bildene har jeg illustrert forskjellen på default utseende og etter bruk av launcher (Apex Launcher) Se på docken, her har jeg valgt å fjerne sirkus-looken til Apple ved å bruke samme farge på ikoner. Lagt til en ekstra plass (5 der nå). Jeg har også skjult system-bar helt øverst. Penere, og alt bare ved å kjøre en app og hake av et par valg. Launcheren gir meg også gestures for steike kjapp valgfri app-start eller funksjon (ett sveip ned for å få frem systembar som er skjult i mitt tilfelle)

post-131485-0-61215800-1364765541_thumb.jpgpost-131485-0-53202600-1364765567_thumb.png

• Liker 1
Lenke til kommentar

En annen Launcher byr på nytt utseende og nye funksjoner men en mister og noe av det som følger med TW, feks diverse widgeter. Av de mer enn 50 mill S III som er solgt så vil jeg ikke bli forundret om 49 mill bruker TW :)

Lenke til kommentar

En annen Launcher byr på nytt utseende og nye funksjoner men en mister og noe av det som følger med TW, feks diverse widgeter. Av de mer enn 50 mill S III som er solgt så vil jeg ikke bli forundret om 49 mill bruker TW :)

Sant det. Grunnen er nok først og fremst at menigmann syns det fungerer greit som det er. I andre rekke skyldes det nok misoppfatning om at det er mer komplisert enn det er. Til sist er det mange som ikke vet at det finnes engang.

Selv tilhørte jeg gruppe to da jeg fikk min første android. Man trodde det var på linje med custom ROM og flashing som kunne bricke mobilen og whatnot, og en prosedyre som krevde studering og neglebiting. Da man etterhvert skjønte at det var som å kjøre en hvilken som helst app fikk jeg en stor åpenbaring med android.

Det at man "mistet" div widgets som lå default fra Samsung i f.eks S2, var i grunnen en glede, og la inn gode selv fra Google Play. Det var uansett kun en brøkdel som ikke kunne kjøres via launcher. Når det kommer til S4 gjenstår det å se når jeg har den i hånda om jeg vil velge annet UI. Utfra bilder synes jeg ting ser greie ut -as is.

På nexuser er det et must omtrent med launcher siden de er temmelig nakne.

Lenke til kommentar

Nei såklart.

Når dere nevner det pleide jeg underclocke og overclocke n900 med et enkelt trykk på en egenlagd knapp på dashboardet. Hadde en knapp for 600 (tror jeg), en for 850 og en for 1100.

Er det like enkelt å switche mellom klokkefrekvenser på feks cyanogenmod?

ingen knapp på dashbordet,men går bare inn på cpu instillingene og velger min og max. Så veldig enkelt i cyan også ja

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har bestilt en svart S4 på cdon.com, men avventer resultatene fra eventuelle batterisammenligningstester på nettet.

Hvis det viser seg at Exynos-versjonen faktisk er mer effektiv, så kjøper jeg heller russisk S4 neste gang jeg er i St. Petersburg (som forøvrig er noen kroner billigere enn her til lands). :) Men spørsmålet er jo da om LTE på den vil fungere i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...