Gå til innhold

Samsung Galaxy S4 - Diskuter!

433 stemmer

1. 1. Hvilken farge vil du velge på din S4?

• Svart
      273
    • Hvit
      130
    • Tar den jeg får først
      30

Anbefalte innlegg

Tror du det har noe å si i forhold dette?

det er vel ikke så stor forskjell på telefonen med octacore enn den med Snapdragon vel?

Jeg vet at det har noe å si i forhold til dette :) Samsung har aldri villet frigi koden sin for octacoren, ergo har utviklermiljøet det forholdvis problematisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet at det har noe å si i forhold til dette :) Samsung har aldri villet frigi koden sin for octacoren, ergo har utviklermiljøet det forholdvis problematisk.

Problemet er jo da AOSP roms, cyanogenmod, ol.. Da dem har sine begresninger dem også, eks. på dette er minnekort FAT32 men maks filsørrelse på 3?GB, vs exFAT som ikke noen sinne kommer på en feks cyanogenmod rom, ja dem kan seff bruke ext3-4 MEN da kommer problemet med "mounte" en slik partisjon i windows som de fleste bruker.

Dette var et lite eks. men trenger man egentlig feks. cyanogenmod ol.? Den er jo ikke noe vidunder saker egentlig.

Eneste fordelen jeg ser med feks. cyanogenmod er at man sansynligvis vil ha en mere oppdatert android.

Lenke til kommentar

Det har allede blitt lansert en del deksler fra de store dekselprodusentene.

Otterbox har seovfølgelig bekreftet at de jobber med deksler til s4.

Spigen har også hivd seg på bølgen og produsert en god del lekre deksler:

http://www.spigen.com/cell-phone/samsung/galaxy-s4-cases.html

Bestilte den gule utgaven av Hybrid ex-serien fra ebay. Bare trist at telefoenen ikke havner i posten før mai da jeg bor i Nord-Norge.

Lenke til kommentar

Problemet er jo da AOSP roms, cyanogenmod, ol.. Da dem har sine begresninger dem også, eks. på dette er minnekort FAT32 men maks filsørrelse på 3?GB, vs exFAT som ikke noen sinne kommer på en feks cyanogenmod rom, ja dem kan seff bruke ext3-4 MEN da kommer problemet med "mounte" en slik partisjon i windows som de fleste bruker.

Dette var et lite eks. men trenger man egentlig feks. cyanogenmod ol.? Den er jo ikke noe vidunder saker egentlig.

Eneste fordelen jeg ser med feks. cyanogenmod er at man sansynligvis vil ha en mere oppdatert android.

Faktisk noen gode poeng du har her også, så alt kommer jo ned til bruken.

Personlig så er cyangenmod reddningen for å komme bort fra touchwiz, da jeg ikke har sansen for det UI'et, i tilegg til en veldig enkel måte uten bruk av enda fler tredje parts faktisk kan klokke ned telefonen (til mitt bruk har jeg normalt sett ikke brukt for all den kraften topp modellene i dag kommer med, rett og slett for heller å forlenge batteritiden :)

Vet det er flere veier til rom for å fikse dette, men cyan er en enkel og kjapp løsning :)

Lenke til kommentar

....i tilegg til en veldig enkel måte uten bruk av enda fler tredje parts faktisk kan klokke ned telefonen (til mitt bruk har jeg normalt sett ikke brukt for all den kraften topp modellene i dag kommer med, rett og slett for heller å forlenge batteritiden :)

Vet det er flere veier til rom for å fikse dette, men cyan er en enkel og kjapp løsning :)

Nettopp denne er jeg ute etter selv. Dette var kommet ut på Xperia Z omtrent før den var i butikker, og var grunnen (+vanntetthet seff) til at jeg nesten endte opp med Z.

Skråsikker på at det kommer fort til S4 også, for det har vært på alle S'er til nå.

Lenke til kommentar

Nei såklart.

Når dere nevner det pleide jeg underclocke og overclocke n900 med et enkelt trykk på en egenlagd knapp på dashboardet. Hadde en knapp for 600 (tror jeg), en for 850 og en for 1100.

Er det like enkelt å switche mellom klokkefrekvenser på feks cyanogenmod?

Endret av Slai
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Vil ikke en launcherendring fikse biffen dersom du ikke liker touchwiz?

Touchwiz i seg selv er på over 1GB og sluker ressurser. Det er mye mere enn en launcher
Lenke til kommentar

Touchwiz i seg selv er på over 1GB og sluker ressurser. Det er mye mere enn en launcher

Er du sikker på dette med størrelsen ??

Høres helt absurd ut spør du meg....

Og uansett om det er en del greier som eventuelt følger Touchwiz så vil ikke ting som ikke kjører i bakgrunnen bruke ressurser, vil det ??

Vil en app som ligger installert på telefonen din bruke ressurser når den ikke er i bruk ??

Høres litt snålt ut spør du meg... :huh:

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar

Hvor vil det være best å bestille av: CDON.com , Deal.no eller NetShop.no?

Tenker da på frakt. Kan tenke meg at CDON ikke er best her, siden de har sitt lager i Sverige.

Bor forresten på vestlandet.

Ta den du liker best... :)

Du får den nok på ca. samme dag samma hvor du bestiller av de der...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Er du sikker på dette med størrelsen ??

Høres helt absurd ut spør du meg....

System dumpen til S4 (se sammobile) er på 1,5 GB imens stock Android er ca 170 MB.

Edit: Stock Android er ca 170 MB komprimert og 280 MB ukomprimert.

Endret av Slettet-jDflNq
Lenke til kommentar

System dumpen til S4 (se sammobile) er på 1,5 GB imens stock Android er ca 170 MB.

Edit: Stock Android er ca 170 MB komprimert og 280 MB ukomprimert.

Selv om "dumpen" er på 1.5GB så trenger ikke Touchwiz være ~1GB, MEN ja det er endel driit i Touchwiz,

det ligger endel inne som feks ikke har noe med Touchwiz.

Lenke til kommentar

Hvor vil det være best å bestille av: CDON.com , Deal.no eller NetShop.no?

Tenker da på frakt. Kan tenke meg at CDON ikke er best her, siden de har sitt lager i Sverige.

Bor forresten på vestlandet.

dustinhome har det beste tilbudet akkuratt nå. Gratis frakt (på bestillinger frem til 7. April) og jays a-jays one+ headset inkludert i prisen til alle som forhåndsbestiller:

sort: http://www.dustinhom...-iv-black-mist/

Hvit: http://www.dustinhom...iv-white-frost/

Endret av OC-Freak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde egentlig bestemt meg for HTC One, men etter å ha lest mer om S4 er jeg nå litt usikker. Likte ikke TouchWiz da jeg eide S3, men ser ut som om de har gjort det penere denne gangen. Ser blant annet ut som en lysere bakgrunnsfarge har erstattet den gamle sorte i innstillingene, telefonboken osv. Det ser i hvert fall slik ut i testen til gsmarena. Finner derimot stadig bilder og videoer på nettet som viser noe helt annet. Her er innstillingsmenyen sort. Her er dialaren helt forskjellig fra den i testen til gsmarena. Hva er greia?

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...