Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Macbook Pro 2012 13", kan ikke finne SSD når koblet til internt, men kan gjennom USB.

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg fikk nettopp en ny SSD, samsung 840 Pro. Fikk denne når den gamle 830 gikk i stykker og fikk en erstatning. Problemet mitt nå er når jeg kobler den til Macbook 13" 2012 så klarer den ikke å finne SSD'en. Dukker ikke opp i diskverktøy og om den kobles til med OS X installert så får jeg fortsatt bare grå mappe med "?" ( som betyr ingen OS funnet ). Har prøvd den på en annen Macbook Pro 2010 og det gikk helt fint. SSD'en 830 ( gamle ) funket helt fint og hadde ikke samme problem som jeg har nå med den nye.

Den nye SSD'en kan kjøres gjennom USB ( eksternt ) og da funker den helt fint. Installerte OS X og oppdaterte alt jeg kunne, men når jeg kobler den internt igjen så oppstår samme problem.

Har sjekket firmware og det er den siste som er ute. Har også sjekket macbook'en med en annen HDD og SSD, og de ble oppdaget av systemet. Prøvd forskjellige ting som resetting av PRAM og SMC og lignende.

Har søkt på nettet etter løsninger uten at noen funket. Lurte på om noen har hatt noe lignende problem og kan komme med forslag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gode og dårlige nyheter.

Gode:

Fant flere tråder hvor løsningen var å downgrade Mac EFI Firmwaren for at SSDen skulle gjenkjennes når den var koblet til internt. Instrukser finner du her.

Dårlige:

Linkene til hvor du laster ned filene virker ikke lenger og jeg aner ikke hvor du kan finne dem. Avhengig av hvilken MBP og SSD du har vil jeg også anta at hvilken versjon du skal ha vil være forskjellig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...