Gå til innhold

DVD-ripping

phnx85

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å rippe Simpsons episoder og lurer på en ting om EasyDIVX. Er det mulig å få programmet til og rippe hver episode til en fil (f.eks at VTS_04_1.VOB blir fil1.avi o.s.v) eller må jeg gjøre det manuelt, eller blir det lettere og bare rippe alt til ei fil og heller kutte den opp senere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg tror egentlig det blir lettere å ta alt ut i en stor fil og kutte opp senere, ved å bruke virtualdub satt opp til å ikke reencode filmen, da slipper du kvalitetstap, og det tar ikke så lang tid. ved å rippe alt på en gang slipper du å stille inn på nytt for hver episode du ripper, og det er bare å sette på over natta, så har du den klar til å kuttes opp dagen etter.

Lenke til kommentar
jeg tror egentlig det blir lettere å ta alt ut i en stor fil og kutte opp senere, ved å bruke virtualdub satt opp til å ikke reencode filmen, da slipper du kvalitetstap, og det tar ikke så lang tid. ved å rippe alt på en gang slipper du å stille inn på nytt for hver episode du ripper, og det er bare å sette på over natta, så har du den klar til å kuttes opp dagen etter.

Hvordan kan jeg bruke VirtualDub til og rippe dvd'n? Det går jo ikke og åpne .vob filer.

Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg bruke VirtualDub til og rippe dvd'n? Det går jo ikke og åpne .vob filer.

Han mener nok at du ripper filmen til .avi (DivX, Xvid osv.) format og deler den etterpå med Virtualdub, noe som går utmerket.

Fant en Artikkel du kan kikke på.

Er du interesert i å prøve et annet program enn det du har brukt nå, anbefaler jeg DVDx 2.2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...