Matsyatzy Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Hei ! Jeg er en gutt på 16 år, som har lyst til å lage en ungdomsbedrift! Har dere noen forslag til hva folk trenger? Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Du må utdype mer. Hva skal den brukes til? Hvor mye tid er du villig til å ofre? Hvor gammel er du? Du kan jo ikke lage noen bedrift uten å ha mål eller ha peil på hva den skal innebære. 1 Lenke til kommentar
Matsyatzy Skrevet 14. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2013 1. Jeg har allerede skrevet hvor gammel jeg er 2. Jeg er villig til å bruke all min fritid, for å få til dette! 3. Hva den skal brukes til? Bedriften er jo, fordi jeg kan starte den opp, og bli kjøpt opp av andre. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 "hva folk trenger". Har du lyst til å lage noe? Tilby tjenester? Konsumentprodukter, faste tjenester eller utvikling av noe? Hva er det du liker å gjøre? Du er svært diffus her og jeg tror du ville fått flere forslag om du kom med litt mer konkret som "noe innen det faget" eller bestemt deg for produsent eller tjenesteytende eller annet. 2 Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 (endret) Dette holder ikke. Langt ifra. Allerede nå har du vist at du ikke er ansvarlig for å opprette din egen bedrift. Du har kun skrevet tre setninger, og ingenting av dette har så veldig mye med selve bedriften å gjøre. Du må oppgi dine interesser, og om du har noen bakgrunnskunnskaper/erfaringer, i tillegg hva slags tjenester du kan tilby. Jeg tviler sterkt på at dette blir noen stor suksess. Du ville ha oppgitt betydelig mer informasjon hvis du hvis du hadde hatt noen interesse for å opprette en bedrift, for det krever mye motivasjon og vilje for å lykkes. For å kunne kontrollere og styre en bedrift er det mye som står på spill. Du må vite hvor mye du er villig til å investere, og ha kontroll på økonomien. Det er veldig mange faktorer som spiller inn. Du har ikke engang nevnt noe om hva slags type tjenester du kan tilby. Endret 14. mars 2013 av ZPAS 3 Lenke til kommentar
teb1986 Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Istedet får en ungdoms bedrift kan du heller kanskje starte ett prosjekt. Sjekk ut http://www.aktivungdom.eu/ Målet her er ikke å tjene penger, men å få erfaring. Snakk med en ungdomsarbeider eller nærmiljøkonsulent hvis du finne dette interessant. Hvor er det du bor egentlig? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Høres ut som et fullstendig dødfødt opplegg dersom målet kun er "å bli kjøpt opp". 2 Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Du må ha en "genial" idé, så ha motivasjonen til å utføre den. Idé'er er ikke så veldig vanskelig å komme på, men de kommer som oftest ikke når man prøver å komme på dem. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå