Anzure Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Lurer på hva jeg burde ha. Rack-server eller tråd-server? Jeg kjører en Minecraft server som trenger godt med CPU og ram. Og i samme slengen, hvem OS anbefales? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Tråd-server? Har du ett rack å ha rackserveren i? Antar du ikke har det, da er det av praktiske årsaker antagelig best med en vanlig server... Har lite å si ellers, så lenge de har Loke spesifikasjoner yter de det samme og fungerer likt 1 Lenke til kommentar
wtf1337 Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Tråd server? Mener du tower? Etter førstetråd så vil du sikkert ha bedre nytte for en towerserver. Man kjøper forresten ikke et 42u rack bare for en rackserver. Hvilket os du skal kjøre, er vel som så. Men en random linux distro vill nok være grei. Lenke til kommentar
theobvious Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Kjører du minecraft server? (kult) Jeg kan vel ikke joine vel ? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 @waremanu: Hvor bra nettforbindelse har du og hvor mange spillere. Nettforbindelsen kan bli vel så stor utfordring som CPU og RAM. Skal den eventuelt brukes til noe annet enn Minecraft server. Men ut fra det jeg leser i tråder og Wiki er det ikke all verden man trenger av CPU og RAM. En Intel Core i3 (Ivy Brigde), 8 GiB minne og gjerne enn SSD skulle vel holde for en server med relativt mange spillere (+45). Akkurat det får du fint til ved å bruke et mITX hovedkort og et lite kabinett. 2 Lenke til kommentar
Anzure Skrevet 15. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2013 Ops, skrev feil. Jeg mente selvfølgelig tårn. Kjører du minecraft server? (kult) Jeg kan vel ikke joine vel ? Ja. IP-en er mc.buildnorge.no Lenke til kommentar
Anzure Skrevet 15. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2013 Den funker ikke :I Den skal være oppe, men den er ikke oppdatert til MC1.5. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå