cannibalguppy Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Din definisjon at bf3 ikke virket skikkelig før etter flere mnd er basert på at de fikk en massiv ytelsesøkning i form av ny driver? Jeg har i alle fall spilt bf3 siden launch med både 5870 og 7970. Du mener at ved launch fikk du nesten samme fps med 7970 som med 580? hvordan er det bra nok? det er latterlig dårlig for et kort som kostet 4500kr. Nå er saken en annen men framtil november var AMD råttne i bf3. Og latency ved CFX er fortsatt uhorvelig dårlig, har igrunn vært det hele tiden. Lurer på hvorfor. Hvorfor ser du flisen i din brors øye, men bjelken i ditt eget øye legger du ikke merke til? Sier du som kun kritiserer Nvidia og aldri AMD selvom AMD har et par seriøse problemer i high end biten med CFX og andre ting. Argumenterer ikke på dagens verdi av kort osv for nvidia er overpriset men foretrekker at det funker uten masse tweaking enn det tullet AMD gjør de siste årene. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Du mener at ved launch fikk du nesten samme fps med 7970 som med 580? hvordan er det bra nok? det er latterlig dårlig for et kort som kostet 4500kr. Nå er saken en annen men framtil november var AMD råttne i bf3. Og latency ved CFX er fortsatt uhorvelig dårlig, har igrunn vært det hele tiden. Lurer på hvorfor. Sier du som kun kritiserer Nvidia og aldri AMD selvom AMD har et par seriøse problemer i high end biten med CFX og andre ting. Argumenterer ikke på dagens verdi av kort osv for nvidia er overpriset men foretrekker at det funker uten masse tweaking enn det tullet AMD gjør de siste årene. Snart klikker det for meg pga deg. Du klager bare på AMD og ikke på Nvidia. Så ditt argument mot Arni er veldig tynt. 3 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Sier du som kun kritiserer Nvidia og aldri AMD selvom AMD har et par seriøse problemer i high end biten med CFX og andre ting. Jeg har ikke noe behov for å kritisere AMD når du gjør en så fantastisk jobb. 3 Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Du mener at ved launch fikk du nesten samme fps med 7970 som med 580? Fra HW.no sin første test av kortet Om vi følger i dine fotspor: Her er faktisk 680 og 580 like raske. Hvem er det som har råtten ytelse nå? det er latterlig dårlig for et kort som kostet 4500kr. Ja, nvidia burde virkelig ta seg sammen. Nå er saken en annen men framtil november var AMD råttne i bf3. Ikke i nærheten av så dårlig som 680 sin Metro ytelse er/var Og latency ved CFX er fortsatt uhorvelig dårlig, har igrunn vært det hele tiden. Lurer på hvorfor. Fordi AFR er noe dritt og multi-GPU er noe som kun 1% av sluttbrukere faktisk bruker, noe som gjør det ugunstig å legge masse ressurser i det dersom du kan bruke de bedre på andre steder. Argumenterer ikke på dagens verdi av kort osv for nvidia er overpriset men foretrekker at det funker uten masse tweaking enn det tullet AMD gjør de siste årene. Har ikke hatt behovet for å tweake noe som helst. Fra dag en har jeg gjordt dette: Instaler driver -> RS PC -> spill. For å være like useriøs tilbake, jeg foretrekker å ha et kort jeg kan leke med i 2 sek før det tar livet av seg, og at det er produsert med komponenter som litt mer stress enn at de går i stykker når du ser på de. 4 Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 (endret) Merker som f.eks Sapphire og HIS med lavest pris (Ofte dårlig kjøleløsning) kan lett gi problemer over tid. Nei. Noen av kortene, men let etter ICEQ http://www.hardware....-clock/114795/2 Endret 15. mars 2013 av iFire Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Snart klikker det for meg pga deg. Du klager bare på AMD og ikke på Nvidia. Så ditt argument mot Arni er veldig tynt. klager mer på nvidia enn du får med deg. er ikke fanboi slik som deg så kan faktisk uttale meg om begge. Er mye med nvidia jeg virkelig misliker men de er stabile og det er prioritet nr 1 Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Vis meg hvor jeg har sagt jeg er "fanboi". Jeg har ikke uttalt meg noe om hvilke som er best siden jeg ikke har erfaring med Nvidia sin 6xx serie og AMD sin 7xxx serie. Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Fra HW.no sin første test av kortet Om vi følger i dine fotspor: Her er faktisk 680 og 580 like raske. Hvem er det som har råtten ytelse nå? Ja, nvidia burde virkelig ta seg sammen. Ikke i nærheten av så dårlig som 680 sin Metro ytelse er/var Fordi AFR er noe dritt og multi-GPU er noe som kun 1% av sluttbrukere faktisk bruker, noe som gjør det ugunstig å legge masse ressurser i det dersom du kan bruke de bedre på andre steder. Har ikke hatt behovet for å tweake noe som helst. Fra dag en har jeg gjordt dette: Instaler driver -> RS PC -> spill. For å være like useriøs tilbake, jeg foretrekker å ha et kort jeg kan leke med i 2 sek før det tar livet av seg, og at det er produsert med komponenter som litt mer stress enn at de går i stykker når du ser på de. Så du evner ikke å se der jeg klart og tydelig nevner launch ytelse? og btw kostet 680 4000kr ved lansering og da koster 7970 500-700kr mer men var omtrent 10-15% dårligere på GRUNN AV DÅRLIGE DRIVERE. er blitt bra nå men for meg har skipet seilt når du må ha tredjeparts software(radeonpro osv) for å kunne oppnå samme stabilitet med CFX som SLI hadde ved lanseringen av 600 serien. Hva er det AMD gjør som gjør at de aldri klarer å få stabile drivere og latency? alle tester du finner som måler framerate latency klager på dette... http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews/60166-nvidia-gtx-titan-vs-sli-crossfire-15.html her er en av ganske mange som viser nøyaktig det samme. Vis meg hvor jeg har sagt jeg er "fanboi". Jeg har ikke uttalt meg noe om hvilke som er best siden jeg ikke har erfaring med Nvidia sin 6xx serie og AMD sin 7xxx serie. Sorry var out of line. På denne tråden har jeg anbefalt trådstarter å gå for noe annet enn radeon-kort når han klager på drivere. Derfor ble jeg kaldt fanboi av AMD fanboi nr 1(arni). siden du tok deres side gikk jeg ut ifra at du var av samme ulla. beklager den. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 (endret) Du mener at ved launch fikk du nesten samme fps med 7970 som med 580? hvordan er det bra nok? det er latterlig dårlig for et kort som kostet 4500kr. Og der fikk du useriøsprisen fra hardware.no Har du forresten forklaring på hvorfor nvidia har slitt så fælt i Metro? Det er et nvidia spill som sugde balle med nvidiakort lenge. Var det ikke drivere som fikset biffen etterhvert? Isåfall er nvidia useriøse med bare drivertull vel? Endret 15. mars 2013 av lucky666 Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 15. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2013 Jeg skapte visst en ganske stor diskusjon her ser jeg. Det blir nok ett NVIDIA kort på meg, GTX 660 eller 660TI. Jeg kjøpte et kort som var overklokket fra fabrikk, som skapte problemer med grey/black screens osv. Fiksa problemet en stor periode ved å klokke ned til verdier som var under hastighetene til referansekortet. Og da vifta røyk tenkte jeg: kortet fungerer fortsatt, jeg bruker 250 kroner på ny kjøling, enn å være uten PC i .. 1 måned. Men ja, jeg skulle nokk sendt inn kortet, men for min del har kortet gjort sitt, jeg har hatt gode og onde dager med kortet, og prøver NVIDIA som neste løsning. Vi får se hva det kan gi meg, og det blir sikkert et til AMD kort ved en senere anledning. Dere må gjerne fortsette å diskutere, men jeg har fått svar på det jeg lurte på. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Har også ett Radeon HD 5870 kort, fra XFX, og har hatt en del problemer selv oppgjennom årene. Største problemet er viftestøy, den suser som en komfyrvifte når jeg spiller, og temp er rimelig høy. Vurderer å gå til GTX 660 selv, da jeg har bedre erfaringer med nvidia når det gjelder gaming og drivere. Min erfaring; AMD = billig men noen problemer. Nvidia = kvalitet men litt dyrt. Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 (endret) Så du evner ikke å se der jeg klart og tydelig nevner launch ytelse? Jo. Derfor jeg postet launch test. Har du lese/skrive vansker? edit: og btw kostet 680 4000kr ved lansering og da koster 7970 500-700kr mer men var omtrent 10-15% dårligere på GRUNN AV DÅRLIGE DRIVERE. På det tidspunktet hadde 7970 vært ute i flere måneder, og igjen, hva får deg til å tro at driverene var dårlige? De fungerte helt fint. Eneste driverene jeg hadde problemer med var release driverene. Alle de andre har fungert helt fint hos meg og hos de aller fleste andre, og min erfaring med SLI og CFX tilsier at de målingene du konstant griner over er irrelevante da begge løsningene produserer for mye microstutter utenfor optimale omstendigheter til at det er en fordel for den ene eller andre. Min erfaring; AMD = billig men noen problemer. Nvidia = kvalitet men litt dyrt. Ja, kvalitet rett igjennom... Endret 15. mars 2013 av SWAT dude... Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Har også ett Radeon HD 5870 kort, fra XFX, og har hatt en del problemer selv oppgjennom årene. Største problemet er viftestøy, den suser som en komfyrvifte når jeg spiller, og temp er rimelig høy. Vurderer å gå til GTX 660 selv, da jeg har bedre erfaringer med nvidia når det gjelder gaming og drivere. Min erfaring; AMD = billig men noen problemer. Nvidia = kvalitet men litt dyrt. Ikke si sånt her. Da får du nitten tusen fanbois på nakken. Men er helt enig. Jeg skapte visst en ganske stor diskusjon her ser jeg. Det blir nok ett NVIDIA kort på meg, GTX 660 eller 660TI. Jeg kjøpte et kort som var overklokket fra fabrikk, som skapte problemer med grey/black screens osv. Fiksa problemet en stor periode ved å klokke ned til verdier som var under hastighetene til referansekortet. Og da vifta røyk tenkte jeg: kortet fungerer fortsatt, jeg bruker 250 kroner på ny kjøling, enn å være uten PC i .. 1 måned. Men ja, jeg skulle nokk sendt inn kortet, men for min del har kortet gjort sitt, jeg har hatt gode og onde dager med kortet, og prøver NVIDIA som neste løsning. Vi får se hva det kan gi meg, og det blir sikkert et til AMD kort ved en senere anledning. Dere må gjerne fortsette å diskutere, men jeg har fått svar på det jeg lurte på. Lykke til uansett! Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Det intressante med cannibalgruppy er at han aldri har en kommentar eller svar på det som blir vist ham med god dokumentasjon, hvis det ikke vipper the nvidia way. Typisk forumtroll 2 Lenke til kommentar
ZentiX Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Jeg skapte visst en ganske stor diskusjon her ser jeg. Det blir nok ett NVIDIA kort på meg, GTX 660 eller 660TI. Jeg kjøpte et kort som var overklokket fra fabrikk, som skapte problemer med grey/black screens osv. Fiksa problemet en stor periode ved å klokke ned til verdier som var under hastighetene til referansekortet. Og da vifta røyk tenkte jeg: kortet fungerer fortsatt, jeg bruker 250 kroner på ny kjøling, enn å være uten PC i .. 1 måned. Men ja, jeg skulle nokk sendt inn kortet, men for min del har kortet gjort sitt, jeg har hatt gode og onde dager med kortet, og prøver NVIDIA som neste løsning. Vi får se hva det kan gi meg, og det blir sikkert et til AMD kort ved en senere anledning. Dere må gjerne fortsette å diskutere, men jeg har fått svar på det jeg lurte på. Du kommer helt sikker til å bli førnøyd med nye skjermkortet ditt, men velg GTX 660 Ti, et mye raskere enn GTX 660. Men vis du skulle få noe som helst med problemer med ditt nye skjermkort, ikke drøy det i noen år også komme hit og klage, bruk garantien eller reklamasjonen for det den er hvert. At du har slitt hue og ræva av deg pga et defekt skjermkort fra starten av kan du på en måte takke deg selv for. Ingen bruker 2 år eller mer på å fikse problemet og håpe på at drivere skal fikse et defekt kort. Når et skjermkort er defekt så er det defekt, dvs at man skal sende dette inn i retur i stede for å komme hit og få servert flere svar om at kortet ditt har vært defekt siden starten av. Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Det intressante med cannibalgruppy er at han aldri har en kommentar eller svar på det som blir vist ham med god dokumentasjon, hvis det ikke vipper the nvidia way. Typisk forumtroll Gøy at du og alle andre fanbois ikke evner å svare på TS sitt spørsmål. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Gøy at du og alle andre fanbois ikke evner å svare på TS sitt spørsmål. 20 innlegg tidligere: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1495548&view=findpost&p=20324822 1 Lenke til kommentar
Albatraum Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Støtter det zentix sier om at man må alltid sende inn et defekt kort på garanti hvis det er noe feil. Det var mye feil og retur av XFX sine 5870 kort, spesielt "XT" versjonen hvis jeg husker rett. De siste store spillene er alle AMD Gaming Evolved titler hvor AMD har samarbeidet tett med spillutviklerne. Crysis 3, Bioshock Infinite, Tomb Raider 2013, DmC Devil May Cry, Sleeping Dogs, Far Cry 3, Hitman Absolution osv. Et nytt Radeon kort fra Never Settle kampanjen er et bedre valg hvis man tar en titt her. AMD har nettopp sluppet TressFX og kommer snart med enda noe nytt. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 (endret) Gøy at du og alle andre fanbois ikke evner å svare på TS sitt spørsmål. Du må lære deg å lese hele tråder, ikke bare trolle. Se på innlegg nr 2 i tråden. Er jeg fanboy? Hvilken side er jeg på, når jeg har tre nvidia og fire amdkort i huset? Men hvorfor svarer du ikke på SWAT dudes veldokumenterte svar til deg? Er du ikke i stand til det? Endret 16. mars 2013 av lucky666 Lenke til kommentar
GXT Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 (endret) Vi har vel konkludert med at kortet er defekt. Ferdig med den. Når det kommer til nytt skjermkort, er det litt avhengig av hva du vil ha. HD 7970 er det teoretisk "sterkeste" kortet. I praksis våger jeg ikke å uttale meg, siden resultater varierer stort avhengig av spill. I nVidia-leiren ville jeg anbefalt GTX 670. Det yter nesten like bra som GTX 680 og er billigere. NVidia-kort er ofte mer effektive enn AMD-kort når det kommer til strømforbruk. Temperatur er avhengig av kjøleløsningen. Men så har jo AMD det i teorien nest-kraftigste enkjerne-skjermkortet. Så hva ser du etter? Et pålitelig og funksjonelt skjermkort(GTX670/660Ti) eller et kraftig skjermkort(HD7970)? Endret 16. mars 2013 av MartN H Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå