Trondster Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Hei - jeg har ikke noe imot nymotens greier, i alle fall - digger LMFAO og sånt! http://www.youtube.com/watch?v=vsvlsuLau5c Og ad analog vs digital fotografi har Lloyd Chambers utvidet blogginnlegget sitt til en artikkel: Photographic Film Really Was Not Much of a Performer Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Det blir det samme som å si at Justin Bieber lager bra rock. Hva f*** !! Er ikke det bra musikk heller nå ? Lenke til kommentar
egilh Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Hva f*** !! Er ikke det bra musikk heller nå ? Joda - det er sikkert de som mener det også .. Lenke til kommentar
tow Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 (endret) Din første påstand er riktig, din andre påstand er udokumentert subjektivitet som jeg ikke har sett underbygd i undersøkelser. I tillegg er det ikke sånn at vi merker disse tidsforskjellene i ting som rytme. Det er snakk om forskjeller i gangvei fra ørene. Rytme oppfattes på en helt annen måte. Javisst er det udokumentert subjektivitet, det var jo det jeg akkurat sa (-at jeg synes timingen er bedre, og at jeg prøver å finne en forklaring". Det samme er din påstand om at rytme oppfattes på en annen måte, det er ingen grunn til å tro at det bare er relativ tidsforskjell fra øre til øre som kan oppfattes, og ikke de samme forskjellene over en tidsakse. Som sagt, dette ønsker jeg ikke å krangle om, det er bare min subjektive oppfatning. Det jeg vet er at jeg hatt av de beste CD-spillere flere ganger, og allikevel syntes LP har en mer musikalsk gjengivelse. Endret 21. mars 2013 av tow 1 Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Gode nyheter for de som liker Fuji Velvia 50. http://www.onlandscape.co.uk/news/reports-of-my-death-have-been-greatly-exaggerated/ Gleder meg til å få tak i en scanner og begynne scanning Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Det jeg vet er at jeg hatt av de beste CD-spillere flere ganger, og allikevel syntes LP har en mer musikalsk gjengivelse. Da har du sikkert hatt en cd-spiller produsert av BLA Jeg synes både digital og analog musikk har sin nisje, selv har jeg gitt opp ekstreme musikkanlegg for mange herrens år siden men har et par kamerater som designer egne anlegg helt fra bunn av og sitte midt i rommet hjemme hos dem er.... ja, eksepsjonelt. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 (endret) Javel. For en som har lyttet til elektronisk musikk i over 10 år kan jeg ikke helt si jeg stiller meg på samme side. Forskjellene er ganske store i form av hva musikken tilbyr av lytteopplevelse. Hvordan noen kan påstå at Skrillex når opp til knærne på god ambient/tech/electro/prog/hvaenn er forbi mitt fatteevne. Og ja, jeg hører fortsatt på ny elektronisk musikk, gjerne produsert i 2013. Nå blei dette off-topic, men hver gang noen mener Skrillex er god elektronisk musikk blir jeg temmelig irritert. Det blir det samme som å si at Justin Bieber lager bra rock. Derfor det er så fint at folk er forskjellig er det ikke ? Jeg skrev ikke at det er god elektronisk musikk, jeg skrev at jeg liker noen av låtene som feks First of the year (Equinox), Bangarang og Korn låta Narcisstisc Canibal. Etter hva jeg har lest om Skrillex på nettet så har han en rimelig stor fanskare og en rimelig stor gjeng haters, jeg kunne ikke drite mer i hvem som lager det jeg hører på så lenge jeg liker det. Endret 21. mars 2013 av fo2re 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Javisst er det udokumentert subjektivitet, det var jo det jeg akkurat sa (-at jeg synes timingen er bedre, og at jeg prøver å finne en forklaring". Det samme er din påstand om at rytme oppfattes på en annen måte, det er ingen grunn til å tro at det bare er relativ tidsforskjell fra øre til øre som kan oppfattes, og ikke de samme forskjellene over en tidsakse. Som sagt, dette ønsker jeg ikke å krangle om, det er bare min subjektive oppfatning. Det jeg vet er at jeg hatt av de beste CD-spillere flere ganger, og allikevel syntes LP har en mer musikalsk gjengivelse. Javisst er det udokumentert subjektivitet, det var jo det jeg akkurat sa (-at jeg synes timingen er bedre, og at jeg prøver å finne en forklaring". Det samme er din påstand om at rytme oppfattes på en annen måte, det er ingen grunn til å tro at det bare er relativ tidsforskjell fra øre til øre som kan oppfattes, og ikke de samme forskjellene over en tidsakse. Som sagt, dette ønsker jeg ikke å krangle om, det er bare min subjektive oppfatning. Det jeg vet er at jeg hatt av de beste CD-spillere flere ganger, og allikevel syntes LP har en mer musikalsk gjengivelse. Jo, det er faktisk svært stor grunn til å tro at relativ forskjell mellom ørene oppfattes annerledes, fordi det er ett helt eget system der forskjellen i gangvei for nervesignalet på vært øre brukes, ikke nervefyring i sekvens på tradisjonell måte. Det er det som gjør at det kan reagere på så små tidsforskjeller. AtW Lenke til kommentar
eks Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Da blir det å fotografere litt analogt, for moro skyld... Kjøpte denne antikviteten fra Keh.com: (Canon T90 med FDn 50mm f1.2) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Da blir det å fotografere litt analogt, for moro skyld... Kjøpte denne antikviteten fra Keh.com: (Canon T90 med FDn 50mm f1.2) Fy f... Det var en artig sak - det nærmeste du kan komme en EOS prototype. Når jeg tenker meg om, så har jeg jo et par FD objektiver liggende ... Lenke til kommentar
se# Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Fy f... Det var en artig sak - det nærmeste du kan komme en EOS prototype. Ja det var drømmekameraet en gang i tiden, jeg måtte nøye meg med en T70. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Ja det var drømmekameraet en gang i tiden, jeg måtte nøye meg med en T70. Var aldri helt der; men det har nok noe med at jeg levde et enkelt liv på den tiden, med en Olympus XA. Og da følte jeg ikke at jeg trengte noe mer ... Lenke til kommentar
lashrasch Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Du må gjerne gå tilbake i tid, men det er slett ikke sikkert du får særlig bedre kvalitet. Men for all del, du gjør som du selv lyster...:-) For oss som ønsker den digitale sensor sin høye oppløsning og dynamiske omfang, og ikke minst enkelhet, så ser vi heller fremover. Jeg kommer nok aldri til å gjøre det. Men jeg kan forstå hvorfor enkelte velger film. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Jeg kommer nok aldri til å gjøre det. Men jeg kan forstå hvorfor enkelte velger film. For 10 år siden kunne jeg også til en viss grad forstå det. Men ikke nå lenger. Men siden jeg er nysgjerrig, hva er grunnen til at du kan forstå dette? Lenke til kommentar
lashrasch Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 For 10 år siden kunne jeg også til en viss grad forstå det. Men ikke nå lenger. Men siden jeg er nysgjerrig, hva er grunnen til at du kan forstå dette? Det var jo det hele samtalen vår startet med... Du nevnte grunnen til å holde deg til digitalt: Det er enklere. Helt enig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg