Gå til innhold

søker; 4G modem med ekstern antenne

Anbefalte innlegg

Er det noen som kjenner til et 4G modem som passer til alle (de fleste) av disse ønskene?

Jeg ser på dekningskart for mobile bredbånd, og har kommet frem til at de 3 stedene jeg trenger det ligger akkurat i grenseland for 4G dekningen til netcom. For morro skyld har ikke netcom 3G dekning på disse stedene.

Jeg bruker nå network norway til 3G. Der har jeg fin dekning på det ene stedet, mens den hopper til telenor og har brukbar dekning utendørs på et sted, og det siste stedet dropper den til edge med mindre man er ekstremt heldig med været.

Og ICE med ekstra antenne, som jeg hadde før network norway opplevdes tregere enn NwN.

I denne situasjonen, hvis jeg kan stole på dekningskartet til netcom, ønsker jeg meg et 4G modem med tilkobling for ekstra antenne som jeg kan sette utendørs.

Aller helst vil jeg ha USB-tilkobling fordi jeg da både kan bruke det direkte i pc og sette det i en router jeg har som er konfigurert med diverse vpn-forbindelser.

Routeren kjører linux. Jeg må derfor ha et modem som har driver for windows og linux.

Og jeg ønsker meg muligheten til å kunne bruke simkort fra både Netcom og NwN.

Er det noen som kjenner til en dings som kan brukes til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...