direkte Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 (endret) Jeg har en HTC mobil som jeg har laget skjermlås på, som jeg ikke husker rett passord på så jeg kommer meg ikke inn på den. Jeg snakket med flere folk på HTC kundesupport og på expert. Man kan jo låse opp telefonen igjen ved å ta en factory reset, slik at jeg mister alt på mobilen. Det vil jeg helst unngå, så da kan jeg prøve å taste inn rett kode. Noen sier at telfonen kan bli helt låst, slik at det ikke vil være mulig å ta en factory reset på den, slik at jeg aldri kan bruke den mer hvis jeg taster inn feil kode for mange ganger. Mens noen sier at det ikke kan skje. Hvis jeg tar opp telefonsamtalen til kundesupporten der de sier at telefonen ikke blir ødelagt av å taste inn feil kode for mange ganger, og telefonen min blir ødelagt når jeg gjør det, har jeg krav på ny telefon da? Gjelder isåfall dette bare hvis de sier det på expert der jeg kjøpte telefonen, eller gjelder det også hvis de sier det på HTC kundesupport? Evt gjelder det om expert setter meg over til HTC kundesupport? Endret 14. mars 2013 av direkte Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Den blir ikke HELT låst om du taster feil passord for mange ganger. Du må enten ta en factory reset selv, eller levere telefonen til butikken du kjøpte den i. Der vil de sende telefonen til et godkjent verksted som vil re sette telefonen. Etter min erfaring koster dette 3-400 kroner. At du har laget et passord på telefonen du selv ikke klarer å huske, kan ingen andre enn deg selv lastes for. 1 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Om jeg ikke tar helt feil, skal det være mulig å låse opp telefonen ved å logge inn på Google-kontoen som på forhånd er knyttet opp mot telefonen. Ellers: nei, det at du har glemt opplåsmønsteret ditt er ikke en feil som kvalifiserer til krav om ny telefon. Lenke til kommentar
direkte Skrevet 14. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2013 Men hvis de feilinformerer meg der jeg kjøpte telefonen, har jeg ikke krav på ny telefon selv om det er min egen feil at jeg ikke husker koden? Googlekontoen kan man bare logge inn med når man lager mønster, ikke når man lager kode med tall. Lenke til kommentar
riroil Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Nei, det kvalifiserer ikke. Om du leverer den inn til Expert eller HTC for at de skal resette, og de klarer å sperre den, da kvalifiserer det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå