Gå til innhold

For første gang får The Gathering trådløst nett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det blir nok hvertfall 5200 wireless enheter. Det er 32.5 pr aksesspunk. pluss all interferensen som det kommer til og bli der. Det er nok for få aksesspunkt. Ta med deg ethernet. ^^
Er det jeg tenkte meg. -_- Jeg tar med TP-cable til xboxen min, men er ikke så "kravstor" til ultrabooken, så er det så ork (som beskrevet) å kjøpe flere dingser, i verste fall håper jeg det blir noen stands på TG i år. :)

 

;)

Lenke til kommentar

man bruker nok en god del wlc'er (wireless lan controller). En wlc støtter ca. 100 AP'er. Litt utifra hva slags modell det er da. 1 wlc likner litt på en switch men har ikke så mange porter.

 

Ja, på samme måte som en bil kjører i ca 70km/t....

 

For å være seriøs:

Ja, det brukes WLC (Wireless LAN Controller). Nærmere bestemt 2stk Cisco 5508. Disse blir satt opp redundant, slik at den ene tar over for den andre om en av de skulle finne på å dø.

En 5508 kan klare 500 aksesspunkter, og 7000 klienter.

Så, tallet ditt på ca 100 er litt tullete :) I hverfall om vi snakker cisco. :)

 

Og for de som ikke vet hva en WLC er, så kan det kort forklares som en boks som sørger for å gi config til aksesspunktene, og til å gjøre det mulig å roame (bytte basestasjon etterhvert som du beveger deg i skipet). Den passer og på at basestasjonene sender med minst mulig styrke, slik at mengden interferens blir minst mulig. Men okke som, det blir massive mengder inteferens i skipet uansett :)

 

Fra artikkel: I år har arrangørene gått for en linje på 30 Gbit/s

 

Hvorfor går de fra 200gbit/s til 30gbit/s?

 

Kanskje fordi nettbelastningen aldri gikk over 20Gbit i fjor? (Sånn, med unntak av båndbreddestuntet).

 

det her høres jo bare sykt ut! blir et srålingshelvette. de blir å ende opp med ballekreft hele gjengen :p tøyser ikke heller. vist jeg hadde vert fast deltaker så hadde jeg hoppet over i år.

 

Ingen fare for ballekreft. Det blir ikke mer stråling i år enn andre år. Med så mange baser, så vil hver base sende med betydelig mindre effekt, for å ikke overstyre hverandre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis jeg husker riktig, så var det trådløst nett enten i år 2000 eller 2001 også. Da var det riktignok "ingen" som hadde trådløst kort, og ikke så veldig mange som tok med laptop. Men de få som hadde kunne surfe på internett trådløst (jeg var ikke en av de).

Lenke til kommentar

Snip.

Og for de som ikke vet hva en WLC er, så kan det kort forklares som en boks som sørger for å gi config til aksesspunktene, og til å gjøre det mulig å roame (bytte basestasjon etterhvert som du beveger deg i skipet). Den passer og på at basestasjonene sender med minst mulig styrke, slik at mengden interferens blir minst mulig. Men okke som, det blir massive mengder inteferens i skipet uansett :)

 

 

Men hva med alle pc-er, nettbrett og mobiler? Kommer de til å sende med redusert effekt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bruke Aerohive, Meraki eller andre produkter som man slipper WLC? WLCen blir jo bare en flaskehals, og nettet tryner når den gir opp. Nå har ikke jeg deployet så store WLAN, men ser for meg at 160APer er pent i konsollet til Aerohive :)

 

I tillegg så får man UFATTELIG mye moro data ut fra de smarte aksesspunktene til Aerohive, i forhold til de "dumme" fra Cisco..

Lenke til kommentar
"They want to deliver vast amounts of information over the Internet. And again, the Internet is not something that you just dump something on. It's not a big truck. It's a series of tubes. And if you don't understand, those tubes can be filled and if they are filled, when you put your message in, it gets in line and it's going to be delayed by anyone that puts into that tube enormous amounts of material, enormous amounts of material."

Når det er sagt, hva slags dimensjon hadde de på internettrørene i 2012? Og ligger ikke disse rørene der fortsatt?

Lenke til kommentar
Det kraftige nettverket, som strekker seg til alle hjørner av hallen, er verdens største midlertidige nettverk. Det er Cisco som leverer utstyret, som blant annet innebærer 160 svitsjer på bordene og like mange trådløse aksesspunkter.

 

Det er vel streng tatt Dlink som leverer bordswitchene.

Ser her: http://tgtechnet.files.wordpress.com/2013/03/tg13-full-design1.png

 

Og med over dobbelt så mange deltakere vil jeg tro at Dreamhack sitt nettverk er større?

Lenke til kommentar

 

 

Umh, jeg tenkte på ett nettverk jeg selv skal sette opp, der er målet å kunne gå rundt fra AP til AP og kunne prate i skype hele tiden uavbrutt.

Det finnes nok helt sikkert billigere løsninger som gjør samme jobben, wlc-ene det snakkes om her er for å drive HAUEVIS av AP-er.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...